Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaOvseni kosmiči – prava hrana za vaše zdravje

Ovseni kosmiči – prava hrana za vaše zdravje

MORDA VAS ZANIMA

Ovseni kosmiči so priljubljena sestavina vsaj pri tistih ljudeh, ki zjutraj zajtrkujejo. Tudi vi radi zajtrkujete ovsene kosmiče, ki jih obogatite še sadjem ali mlekom. Iz ovsenih kosmičev lahko pripravite tudi različne druge jedi? Skratka, gre za nadvse široko uporabno, predvsem pa zelo zdravo živilo, ki ne bi smelo manjkati v nobeni kuhinji.

Ovseni kosmiči vsebujejo veliko vlaknin

- Oglas -

Ovseni kosmiči so odličen vir prehranskih vlaknin (vsebujejo 55 % topnih in 45 % netopnih vlaknin). Prav topne vlaknine v ovsenih kosmičih, imenovane beta-glukani, so odgovorne za tako dobro njihovo hranilno sestavo.

Beta-glukan je vrsta polisaharida in dokazano pomaga zniževati raven holesterola ter močno zmanjšuje tveganje za razvoj bolezni srca in ožilja. Beta-glukani spodbujajo delovanje imunskega sistema, saj telo zahvaljujoč njim postane zelo odzivno na različne bakterijske okužbe. Beta-glukani tak odziv dosežejo zato, ker aktivirajo vrsto belih krvnih celic, imenovanih makrofagi, ki predstavljajo tako nespecifično kot prilagodljivo imunost.

Ovseni kosmiči

Poteka tudi že kar nekaj raziskav, s katerimi znanstveniki skušajo dokazati, da beta-glukani spodbujajo telo, da bi začelo samo uničevati rakave celice – beta-glukani namreč znižujejo raven trigliceridov in slabega (LDL) holesterola. Izsledki nekaterih raziskav so precej obetavni.

Pozitivni učinki za zdravje

- Oglas -

Ovseni kosmiči imajo prav tako zelo nizko glikemično obremenitev, kar pomeni, da je njihov vpliv na naš krvni sladkor minimalen. Beta-glukani pozitivno vplivajo tudi na bolnike s sladkorno boleznijo tipa 2, saj skrbijo za stabilen sladkor v krvi.

Ovseni kosmiči vsebujejo tudi avenantramid, polifenolni antioksidant, ki naj bi deloval protivnetno ter skrbel za zdravje srca in ožilja.

100 gramov ovsenih kosmičev vsebuje 64 gramov ogljikovih hidratov (od tega je dobrih 10 gramov prehranskih vlaknin), dobrih 15 gramov beljakovin ter 6 gramov maščob. Sicer v ovsenih kosmičih najdemo še fosfor, selen, kalij, mangan in železo.

Pri uživanju ovsenih kosmičev naj bodo previdni bolniki s celiakijo, saj ovseni kosmiči vsebujejo tudi gluten. Opozorilo pa velja tudi za ljudi, ki imajo težave s sečili. Ovseni kosmiči namreč vsebujejo purine.

Ovseni kosmiči

Ovseni kosmiči so zelo priporočljivi tudi v času nosečnosti

Kot smo že omenili, ovseni kosmiči vsebujejo kopico zdravju koristnih hranil – od veliko beljakovin, prehranskih vlaknin ter vitaminov in mineralov, med katerimi na tem mestu izpostavljamo železo, ki je v času pričakovanja težava marsikatere nosečnice.

V zadnjem času ovsene kosmiče povezujejo tudi z izgubo odvečnih kilogramov. So namreč bogati z beljakovinami in prehranskimi vlakninami, zato boste po tem, ko jih boste zaužili, dlje časa ostali siti. Ovseni kosmiči so tako odlično živilo, če se želite izogniti neželenemu hlepenju po nezdravi hrani. To živilo pomaga tudi pri blaženju slabosti, ki vsaj v začetku spremlja številne bodoče mamice.

- Advertisement -

NAMIG: Iz ovsenih kosmičev si lahko pripravite tudi piškote.

Ovseni kosmiči vsebujejo tudi vitamin A, vitamine B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B3 (niacin) in B6. Zaradi velike vsebnosti vitaminov B-kompleksa vam bo uživanje ovsenih kosmičev dalo veliko energije. Vitamini B-kompleksa poleg tega pomagajo tudi ohranjati mišični tonus, skrbijo za nemoteno delovanje živčnega sistema, pripomorejo k dobri prebavi, poleg tega pa imamo zahvaljujoč njim tudi zdrave lase, jetra in oči.

Pri nakupu ovsenih kosmičev pazite, da resnično kupite take brez vseh možnih dodatkov (navadno v obliki sladkorja). V nosečnosti je ohranjanje enakomerne ravni sladkorja v krvi še toliko bolj pomembno. Če se želite posladkati, lahko ovsenim kosmičem narežete sveže ali suho sadje ter jih osladite z medom ali javorjevim sirupom.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×