Ovseni kosmiči – prava hrana za vaše zdravje

    Tudi vi radi zajtrkujete ovsene kosmiče, ki jih obogatite še sadjem ali mlekom. Iz ovsenih kosmičev lahko pripravite tudi različne druge jedi? Skratka, gre za nadvse široko uporabno, predvsem pa zelo zdravo živilo, ki ne bi smelo manjkati v nobeni kuhinji.

    Ovseni kosmiči so odličen vir prehranskih vlaknin (vsebujejo 55 % topnih in 45 % netopnih vlaknin). Prav topne vlaknine v ovsenih kosmičih, imenovane beta-glukani, so odgovorne za tako dobro njihovo hranilno sestavo.

    Beta-glukan je vrsta polisaharida in dokazano pomaga zniževati raven holesterola ter močno zmanjšuje tveganje za razvoj bolezni srca in ožilja. Beta-glukani spodbujajo delovanje imunskega sistema, saj telo zahvaljujoč njim  postane zelo odzivno na različne bakterijske okužbe. Beta-glukani tak odziv dosežejo zato, ker aktivirajo vrsto belih krvnih celic, imenovanih makrofagi, ki predstavljajo tako nespecifično kot prilagodljivo imunost.

    Ovseni kosmiči

    Poteka tudi že kar nekaj raziskav, s katerimi znanstveniki skušajo dokazati, da beta-glukani spodbujajo telo, da bi začelo samo uničevati rakave celice – beta-glukani namreč znižujejo raven trigliceridov in slabega (LDL) holesterola. Izsledki nekaterih raziskav so precej obetavni.

    Ovseni kosmiči imajo prav tako zelo nizko glikemično obremenitev, kar pomeni, da je njihov vpliv na naš krvni sladkor minimalen. Beta-glukani pozitivno vplivajo tudi na bolnike s sladkorno boleznijo tipa 2, saj skrbijo za stabilen sladkor v krvi.

    Ovseni kosmiči vsebujejo tudi avenantramid, polifenolni antioksidant, ki naj bi deloval protivnetno ter skrbel za zdravje srca in ožilja.

    100 gramov ovsenih kosmičev vsebuje 64 gramov ogljikovih hidratov (od tega je dobrih 10 gramov prehranskih vlaknin), dobrih 15 gramov beljakovin ter 6 gramov maščob. Sicer v ovsenih kosmičih najdemo še fosfor, selen, kalij, mangan in železo.

    PREBERITE TUDI:  Naravni antioksidanti in njihov učinek na naše telo

    Pri uživanju ovsenih kosmičev naj bodo previdni bolniki s celiakijo, saj ovseni kosmiči vsebujejo tudi gluten. Opozorilo pa velja tudi za ljudi, ki imajo težave s sečili. Ovseni kosmiči namreč vsebujejo purine.

    Ovseni kosmiči

    Ovseni kosmiči so zelo priporočljivi tudi v času nosečnosti

    Kot smo že omenili, ovseni kosmiči vsebujejo kopico zdravju koristnih hranil – od veliko beljakovin, prehranskih vlaknin ter vitaminov in mineralov, med katerimi na tem mestu izpostavljamo železo, ki je v času pričakovanja težava marsikatere nosečnice.

    V zadnjem času ovsene kosmiče povezujejo tudi z izgubo odvečnih kilogramov. So namreč bogati z beljakovinami in prehranskimi vlakninami, zato boste po tem, ko jih boste zaužili, dlje časa ostali siti. Ovseni kosmiči so tako odlično živilo, če se želite izogniti neželenemu hlepenju po nezdravi hrani. To živilo pomaga tudi pri blaženju slabosti, ki vsaj v začetku spremlja številne bodoče mamice.

    V ovsenih kosmičih najdemo vitamin A, vitamine B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B3 (niacin) in B6. Zaradi velike vsebnosti vitaminov B-kompleksa vam bo uživanje ovsenih kosmičev dalo veliko energije. Vitamini B-kompleksa poleg tega pomagajo tudi ohranjati mišični tonus, skrbijo za nemoteno delovanje živčnega sistema, pripomorejo k dobri prebavi, poleg tega pa imamo zahvaljujoč njim tudi zdrave lase, jetra in oči.

    Pri nakupu ovsenih kosmičev pazite, da resnično kupite take brez vseh možnih dodatkov (navadno v obliki sladkorja). V nosečnosti je ohranjanje enakomerne ravni sladkorja v krvi še toliko bolj pomembno. Če se želite posladkati, lahko ovsenim kosmičem narežete sveže ali suho sadje ter jih osladite z medom ali javorjevim sirupom.

    Iz ovsenih kosmičev si lahko pripravite tudi piškote.

     

    Povejte svoje mnenje - kometirajte