To je največja slabost vašega astrološkega znamenja …

Preverite, katera je največja slabost astrološkega znamenja, v katerem ste rojeni, in kako jo lahko premagate.

Bolečine v sklepih: 13 nasvetov za ublažitev težav

Bolečine v sklepih postajajo vse bolj razširjene. V določenih primerih so to zgolj začasne bolečine, vendar pa gre pogosto tudi za tipičen znak resnejših bolezni.

Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.

Mikroplastika prvič odkrita tudi v človeški krvi

Mikroplastika je bila namreč prvič v zgodovini odkrita celo v človeški krvi.

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev.

Težave s spanjem pri otrocih: 5 korakov do kakovostnejšega spanca

Kako lahko kot starši poskrbite, da bo motenj spanja pri vašem otroku čim manj?

Bulgurjeva solata z zelenjavo (tabbouleh)

Recept za odlično bulgurjevo solato z zelenjavo (tabbouleh).

Izkušnja skorajšnje smrti – več kot samo halucinacija

Opisi izkušnje skorajšnje smrti so malodane univerzalni, saj so si med sabo zelo podobni, ne glede na kulturno okolje in druge okoliščine.
Zdravje & prehranaPreveč vitamina D - Tudi pretiravanje lahko povzroči težave

Preveč vitamina D – Tudi pretiravanje lahko povzroči težave

MORDA VAS ZANIMA

Vitamin D je eden izmed najpomembnejših vitaminov za naše zdravje – na primer za močne kosti in zobe ter za močan imunski sistem. Ker obstaja še posebej v zimskem času zaradi manj sončne svetlobe povečano tveganje za pomanjkanje tega vitamina, se mnogi odločijo za prehranska dopolnila (ta običajno vsebujejo vitamin D3). Čeprav je to v večini primerov smiselna odločitev, pa morate vendarle paziti, da z odmerki ne pretiravate.

Vitamin D

Kakšni so priporočljivi dnevni odmerki?

- Oglas -

Koliko vitamina D3 torej jemati? Odmerek mora biti vedno individualno prilagojen, zato se pred začetkom uporabe priporoča posvet z zdravnikom oziroma s farmacevtom. Večinoma se sicer svetuje odmerek 50 mikrogramov ali 2000 mednarodnih enot (pogosto se uporablja oznaka IU, ki označuje »International Unit«). Manjše doze lahko sicer pripomorejo k zaščiti kosti, vendar pa običajno ne zadoščajo za optimalen vpliv na krepitev imunskega sistema.

Tveganje, da bi vnašali toliko vitamina D3, da bi se v telesu nakopičile potencialno strupene količine, je sicer zelo majhno, pa vendarle je tudi tu pomembno, da sledite smernicam varne uporabe. Načeloma velja za zgornjo še varno mejo vnosa odmerek 4000 mednarodnih enot na dan. Pri vitaminu D3 sicer ni nujno, da ga dodajamo vsak dan, ampak lahko namesto tega vzamemo sedemkratni odmerek tudi zgolj enkrat tedensko.

Tipični znaki previsokih količin vitamina D v telesu

Zagotovo boste dobili najbolj natančne informacije o tem, ali je določene snovi v vašem telesu preveč ali premalo, če se izvede analiza vzorca krvi. Podobno velja tudi za ugotavljanje količine vitamina D v telesu.

Zaradi pretiravanja z vitaminom D lahko pride med drugim tudi do previsokih ravni kalcija, kar je lahko precej nevarno. Simptomi povečane količine kalcija v telesu med drugim vključujejo prebavne težave (bolečine v trebuhu, diarejo ipd.), povečano utrujenost, omotičnost, zmedenost, povečano žejo in zelo pogosto potrebo po uriniranju. Tudi mnogi drugi simptomi, tipični za vnos previsokih odmerkov vitamina D, so povezani z vplivom, ki ga ima to na raven kalcija v telesu. Tako lahko na primer pride tudi do pomanjkanja apetita.

- Oglas -

Tu je smiselno omeniti še, da lahko tudi preveč vitamina D – podobno kot pomanjkanje tega vitamina – privede do težav s kostmi. To naj bi bilo povezano z dejstvom, da preveliki odmerki vitamina D povzročijo upad ravni vitamina K2 v krvi – ena izmed najpomembnejših nalog vitamina K2 pa je ta, da poskrbi, da kalcij ostane v kosteh. V skrajnih primerih lahko prevelike količine vitamina D povzročijo tudi povečano nevarnost za težave z ledvicami.

Če torej jemljete vitamin D v obliki prehranskega dopolnila in doživljate katerega izmed omenjenih simptomov, je torej vsekakor smiselno, da o tem čim prej obvestite svojega zdravnika.

Preberite tudi: Pomanjkanje vitamina D: Kateri so najpogostejši znaki?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×