Znano je, da manj vožnje z lastnim avtomobilom in več uporabe javnega prevoza pripomore k čistejšemu okolju. Vendar pa lahko to obenem bistveno zmanjša odstotek pretežkih posameznikov znotraj določene populacije. Do te ugotovitve so pred nedavnim prišli tudi raziskovalci z Univerze v Illinoisu.

Dokaz, da resnično šteje prav vsaka telesna aktivnost

Namen raziskave je bil preučiti povezavo med pogostostjo uporabe javnih prevoznih sredstev in debelostjo. Kot se je izkazalo, obstaja izredno močna korelacija med normalno telesno težo in pogostejšo uporabo javnega prevoza. Že majhno povečanje števila uporabnikov javnega prevoza lahko pomembno vpliva na odstotek debelosti znotraj posameznih skupin.

Čeprav se torej še vedno vozite, naj bi že samo dejstvo, da morate priti do posameznih postajališč, pomembno pripomoglo k ohranjanju zdrave telesne teže. Posamezna pot sicer mogoče ni dolga, vendar se te razdalje vseskozi seštevajo. Mnogokrat so se posamezniki, ki bi bili sicer ves dan praktično neaktivni, prisiljeni vsaj malo gibati prav zaradi uporabe javnega prevoza.

»Urbana dieta«: uporaba javnega prevoza vpliva tudi na nakupe

Kot je mogoče domnevati, pa naj bi obstajali tudi drugi dejavniki, zakaj pogostejša uporaba javnega prevoza običajno pomeni manjšo verjetnost za debelost pri posameznikih. Eden izmed njih naj bi bil na primer ta, da so ljudje takrat, ko uporabljajo javni prevoz, v živilskih trgovinah precej bolj premišljeni pri izbiri hrane, kot če gredo v trgovino z lastnim avtomobilom. Zavedajo se namreč, da bodo morali nato nakupljeno hrano tudi nekako spraviti domov. Nekateri imenujejo ta fenomen kar »urbana dieta«.

Učinkovit javni prevoz predpogoj za njegovo pogostejšo uporabo

Ponekod v tujini se sicer porast storitev, kot je na primer Uber, vse večkrat uporablja kot izgovor za zmanjševanje sredstev, namenjenih izboljševanju javnega prevoza. Vendar pa navedeni podatki kažejo, da razvita infrastruktura na področju javnega prevoza ni zgolj investicija v bolj zdravo okolje, ampak tudi v bolj zdravo prebivalstvo.

Preberite tudi: Hitra hoja: že pol ure dnevno lahko spremeni ogromno!