Ljubezen do sebe: 5 nasvetov, kako postati lastna »duša dvojčica«

Ljubezen do sebe je osnova srečnega, mirnega življenja. Vendar pa to ni nekaj, v kar bi se lahko preprosto prisilili. Pozitivne afirmacije pogosto niso dovolj.

Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.

Ali vas občasno preseneti nadpovprečno močna menstruacija?

Menstruacije so večinoma precej šibke, spremljajoči »simptomi« pa mili, občasno pa vas kljub temu preseneti zelo močna menstruacija.
Zdravje & prehranaPretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

MORDA VAS ZANIMA

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem. Kot je razkrila študija, ki je bila lani objavljena v reviji British Journal of Clinical Pharmacology, je ena od nevarnosti, povezani s to navado, tudi občutno povečanje tveganje za osteoporozo. Prevelike količine kofeina lahko namreč privedejo do pospešene izgube kalcija, ki je seveda eden ključnih mineralov za zdrave, močne kosti.

Sodelujoči v raziskavi so v 6 urah zaužili približno 800 mg kofeina

- Oglas -

Šlo je za manjšo študijo, v kateri je sodelovalo 24 oseb, ki so bile razdeljene v dve skupini. Osebe iz prve skupine so morale žvečiti žvečilni gumi, ki je vseboval visok odmerek kofeina, druga skupina pa je dobila placebo – žvečilni gumi brez kofeina. Eksperiment je trajal šest ur, pri čemer je bil žvečilni gumi občasno zamenjaj s svežim. Tisti, ki so dobivali »kofeinski žvečilni gumi«, so v šestih urah zaužili približno 800 miligramov kofeina, kar je enakovredno količini kofeina v približno osmih skodelicah kave.

Občutno hitrejše izločanje kalcija z urinom

Primarni namen raziskave je bilo sicer preučevanje razmerja med kofeinom in občutkom budnosti, vendar je pozornost raziskovalcev hitro pritegnilo nekaj drugega: pospešeno izgubljanje kalcija pri prvi skupini. Količina kalcija v urinu se je pri osebah, ki so žvečile žvečilni gumi z dodatkom kofeina, povečala za kar 77 odstotkov.

Večje količine kofeina niso problematične samo za starejšo populacijo

Eden od glavnih dejavnikov tveganja za osteoporozo je prav pospešeno izločanje kalcija. Če je izločanje kalcija hitrejše od obnavljanja zalog, postajajo kosti postopoma vedno šibkejše. Raziskava sicer ni preučevala dolgoročnih učinkov kofeina, vendar so bili neposredni učinki zaužitja večje količine kofeina v relativno kratkem časovnem intervalu tako izraziti, da je mogoče sklepati, da lahko pretiravanje s kofeinom močno poveča nevarnost za osteoporozo. Pri tem je treba upoštevati, da prevelike količine kofeina niso problematične samo za zdravje kosti starejše populacije. Čeprav je osteoporoza bolezen, ki se običajno pojavlja prav pri starejših, lahko kofein močno ogrozi zdravje kosti tudi v drugih obdobjih. Pretiravanje s kofeinom je lahko na primer še posebej problematično pri najstnikih, katerih kosti se še razvijajo.

Z energijskimi napitki hitro dosežete nevarno visoke odmerke

Osebe, ki dnevno popijejo osem skodelic kave, so seveda precej redke, toda naj vas količina kofeina, uporabljena v eksperimentu, ne zavede. Če na primer poleg kave pogosto pijete tudi energijske napitke, lahko to količino dosežete precej hitreje, kot si verjetno predstavljate.

Upoštevajte načelo zmernosti  

- Oglas -

Vse to seveda še ne pomeni, da bi se morali povsem odpovedati kavi. Skodelica ali dve dnevno imata lahko celo pozitivne učinke (izboljšana sposobnost koncentracije in pomnjenja, hitrejše delovanje metabolizma, zmanjšano tveganje za diabetes tipa 2 ipd.). Paziti morate torej predvsem na to, da s kavo ne pretiravate in da hkrati ne posegate po drugih virih kofeina – poleg energijskih napitkov so lahko problematične tudi določene gazirane sladke pijače.

Kaj pa preostane vsem »kavoholikom«?

Če se kofeinu zelo težko uprete, pa so koristni določeni ukrepi, s katerimi lahko vsaj nekoliko zmanjšate negativen vpliv večje količine kave in drugih kofeinskih napitkov na svoje kosti. Za osebe, ki popijejo veliko kave, je lahko koristna uporaba prehranskih dopolnil s kalcijem. »Kavoholiki« pa morate biti obenem še posebej pozorni na vitamin D, saj gre prav tako za eno od najpomembnejših snovi za močne kosti. Vitamin D je namreč nujen za uspešno absorpcijo in optimalen izkoristek kalcija. Pozabiti ne smete niti na magnezij in fosfor, še eden od načinov za zaščito kosti pred nekoliko večjimi količinami kofeina pa je redna telovadba, še posebej trening z utežmi.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×