Skrb za zdravje je zelo pomembna v vseh življenjskih obdobjih. Pri tem je seveda ključna uravnotežena prehrana. Čeprav bi morali za zdravo prehrano skrbeti, ne glede na starost, pa obstaja v življenju nekaj »prelomnic«, ko moramo postati še posebej pozorni na določene hranilne snovi. Po dopolnjenem 40. letu starosti naj bi bilo tako zelo pomembno, da upoštevamo tri pravila, ki jih navajamo v nadaljevanju. To je namreč obdobje precejšnjih sprememb za naše telo. Če niste pazljivi, se lahko začnejo zelo hitro kopičiti odvečni kilogrami, četudi prej niste imeli tovrstnih težav. Obenem pa se lahko ustvarijo tudi temelji za različne kronične težave z zdravjem. Kako torej zmanjšati tveganje za tovrstne težave in prispevati k temu, da boste tudi naslednja desetletja svojega življenja preživeli čim bolj zdravi?

Prehrana po 40. letu

Povečajte vnos kalcija

Po dopolnjenem štiridesetem letu se začne kostna gostota postopoma zmanjševati. Težava je pogosto še posebej izrazita pri ženskah, povezana pa je lahko tudi z upadom estrogena v telesu. Kosti velikokrat težje absorbirajo kalcij, ki se skriva v hrani, zato je dobro, da povečate vnos s kalcijem bogatih živil. Poleg tega pa pazite tudi, da boste zaužili dovolj hranilnih snovi, ki pomagajo pri absorpciji kalcija.

Zmanjšajte vnos natrija

Zdravo prehranjevanje ne pomeni zgolj to, da pazimo, da zaužijemo dovolj potrebnih hranilnih snovi. Pozorni morate biti tudi na to, da vnos snovi, ki so lahko problematične za organizem, ni prevelik. V to kategorijo sodi predvsem natrij, ki ga v telo pogosto vnesemo največ v obliki soli. Posledice prekomernega uživanja soli so na primer povišan krvni tlak, prekomerno zadrževanje vode v telesu, vnetja ipd. Te težave, ki so povezane s prevelikim vnosom soli, lahko postanejo po štiridesetem letu še izrazitejše. Tako je to tudi pravi čas, da začnete nekoliko bolj paziti na to, koliko soli v resnici zaužijete. Tu so lahko problematični tudi različni zelo procesirani izdelki, saj pogosto vsebujejo precej več soli, kot si verjetno predstavljate.

Uživajte več živil, bogatih z antioksidanti

Antioksidanti lahko močno upočasnijo proces staranja. Prehrana ljudi, ki so že dopolnili štirideset let, bi tako morala vsebovati še posebej veliko antioksidantov. Ti bodo poskrbeli, da bo vaša koža ohranila mladostnost, oziroma pomagali pri zaviranju gubic. Še pomembnejši pozitivni vpliv antioksidantov pa je, da zmanjšajo tveganje za mnoge kronične bolezni, s tem ko nevtralizirajo negativen vpliv prostih radikalov. Med živila, ki so še posebej bogata z antioksidanti, seveda sodijo predvsem različne vrste sadja in zelenjave. Veliko antioksidantov pa denimo vsebujeta tudi zeleni čaj in temna čokolada.