Večina odraslih se je vsaj enkrat v življenju že srečala z zgago. Gre za verjetno najbolj razširjeno poimenovanje za pojav, za katerega je značilno čezmerno zatekanje želodčne kisline v požiralnik, kar sproža neprijetne občutke. Za nekatere ljudi pa to žal ni zgolj občasna težava, ampak se z zgago soočajo zelo pogosto. Če mednje sodite tudi sami, lahko poskusite z ukrepi, ki jih predstavljamo v nadaljevanju. Seveda pa je pomembno tudi, da o pogostih težavah z zgago obvestite svojega zdravnika, saj bi lahko šlo tudi za gastroezofagealno refluksno bolezen.

Zgaga

Pijte sok aloe vere

Aloe vera je sicer znana predvsem kot odlična naravna pomoč pri sončnih opeklinah, vendar lahko pomaga tudi pri mnogih drugih težavah. Med drugim prav pri pogostih težavah z zgago. Če se z njimi soočate tudi sami, je lahko koristno pitje soka aloe vere. Takrat, ko vas preseneti zgaga, aloe vera poskrbi za hitro olajšanje. Redno pitje soka pa vam lahko pomaga tudi dolgoročno, saj aloe vera sodeluje pri zaščiti vašega prebavnega traku.

Izločite problematična živila

Obstajajo določena živila, ki so lahko za ljudi, ki se pogosto soočajo z zgago, še posebej problematična. V to skupino na primer sodi zelo mastna ali pikantna hrana, jedi na osnovi paradižnikove mezge, čokolada ter kofeinski in gazirani napitki. Seveda pa je vsak posameznik nekoliko drugačen, zato je lahko tudi nabor problematičnih živil v vašem primeru unikaten. Če imate pogosto težave z zgago, je tako zelo priporočljivo, da postanete bolj pozorni na to, kaj jeste. Opazujte, kdaj se zgaga najpogosteje pojavi, in poskušajte izločiti določena živila, da postopoma ugotovite, katera so tista, ki vam v resnici povzročajo največ težav.

Jejte manjše obroke in se izogibajte hrani neposredno pred spanjem

Obstajata še dva zelo pomembna ukrepa za preprečevanje zgage, povezana z vašim prehranjevanjem. Prvi je ta, da poskušajte nekoliko zmanjšati velikost vaših obrokov. Preveliki obroki lahko namreč pogosto sprožijo zgago. Verjetno še pomembnejše pa je, da se izogibate prehranjevanju v poznih večernih urah, tik pred odhodom v posteljo. Načeloma je dobro, da od zadnjega obroka do takrat, ko ležete v posteljo, mineta vsaj dve uri.

Podložite si vzglavje

Možnosti za težave z zgago lahko uspešno zmanjšate tudi tako, da prilagodite višino svojega vzglavja. Običajno precej pomaga nekoliko bolj privzdignjeno vzglavje. To namreč zmanjša nevarnost, da bi se želodčna kislina vračala po požiralniku.

Včasih pomaga tudi akupunktura

Tudi pri pogostih težavah z zgago nekaterim ljudem pomagajo alternativne prakse, kakršna je na primer akupunktura. To je tako še eden izmed ukrepov, s katerimi je smiselno poskusiti, če iščete možne rešitve za odpravo težav z zgago. Običajno je sicer potrebnih več seans, da se pokažejo prvi rezultati.