Prava živila za zdrave možgane

    Frazo »Si, kar ješ.« ste zagotovo že vsi slišali. Mislim, da se večina ljudi zaveda, kako velik pomen ima hrana na naša življenja, na naše počutje in ne nazadnje tudi na delovanje naših možganov. Ko se staramo, se lahko naše celice vnamejo in le težavo komunicirajo ena z drugo. Dobra novica pa je, da lahko spet zanetite iskrico in ponovno spodbudite nemoteno komunikacijo med celicami, posledično pa poskrbite za dobro zdravje in delovanje vaših možganov.

    Pomembno je, da uživate hrano, ki spodbuja prenos kisika in krvi v možgane. Prezgodnje staranje možganov lahko preprečite z izborom pravih živil.

    Hrana za možgane

    Seznam živil, ki skrbijo za optimalno delovanje naših možganov:

    Sadje – tako dobro in tako zdravo!

    • Jabolka so odlična hrana za možgane, saj vsebujejo kverctin, močan antioksidant, ki ščiti občutljive predele možganov, ki so sicer bolj dovzetni za poškodbe, ki jih povzročajo škodljivi prosti radikali, zaradi česar lahko posledično pride do upada kognitivnih sposobnosti.
    • Jagodičje vašemu telesu zagotavlja številne hranilne snovi, ki skrbijo, da vaši možgani nemoteno delujejo, hkrati pa tudi zavirajo oksidativne procese, ki so pogostejši pri starejših in zmanjšujejo hitrost nevrološkega odziva. Izbirajte med borovnicami, robidami, jagodami, malinami, ribezom – z njimi lahko na primer že zjutraj obogatite svoje kosmiče ali pa si iz njih pripravite okusen in hranljiv napitek.
    • Avokado je bogat vir zdravih maščob, ki hranijo možgane in nas ohranjajo mladostne.

    Zelenjava naj predstavlja osnovo vaše prehrane

    • Uživajte čisto vso zelenjavo, a vendar naj ima zelenolistna zelenjava še posebej pomembno mesto v vaši prehrani. Le s pol skodelice špinače boste svoje telo oskrbeli z veliko vitamina K in folatov. Če vam zelenjava nikakor noče in noče po grlu, si jo lahko preprosto zmešate v sadno-zelenjavni kašasti napitek.
    • Šparglji so še ena odlična vrsta zelenjave, ki pozitivno vpliva na delovanje naših možganov, saj vsebuje veliko folne kisline. Ta pomaga presnavljati dolgoverižne maščobne kisline, ki skrbijo, da nevroni delujejo nemoteno.
    PREBERITE TUDI:  15 nasvetov za sprostitev pri delu

    Zeleni čaj – Več kot le jutranja doza energije

    • Zeleni čaj vsebuje celo vrsto antioksidantov, ki pomagajo zmanjšati tvegane za razvoj Alzheimerjeve bolezni za kar 65 %. Ste si danes že privoščili skodelico zelenega čaja?

    Začimbe – Začinite svoje življenje

    • Kurkuma vsebuje kurkumin, spojino, ki deluje antioksidantno in protivnetno. Kurkuma se odlično poda k številnim jedem, z njo pa lahko obogatite tudi svoj jutranji smoothie.
    • Tudi cimet je odlična začimba, ki zavira odmiranje možganskih celic, poda pa se tako k sladkim kot slanim jedem.

    Oreščki – Postanite nori nanje

    • Orehi so zagotovo odlična izbira. Bogati so z beljakovinami in maščobnimi kislinami omega 3.
    • Odločite se lahko tudi za mandlje, saj vsebujejo folno kislino, vitamin E in beljakovine. Pest oreščkov na dan je res odličen način, kako poskrbeti za zdraje možganov.

    Železo in cink – del zdrave in uravnovešene prehrane

    • Seveda je najbolj priporočljivo, da vsa potrebna hranila dobite iz hrane. Včasih pa se vendarle zgodi, da morate poseči po prehranskih dopolnilih, da bi zadostili potrebam telesa po vitaminih in mineralih.
    • Ni treba, da jemljete cele kupe različnih vitaminsko-mineralnih dopolnil, da bi vaši možgani delovali nemoteno. Pomaga lahko že nekaj dodatnega cinka in železa. Izberite čim bolj naravne vire teh dveh mikrohranil, kot sta na primer spirulina in bučna semena (dober vir železa) ter čičerika ali tahini (sta dober vir cinka). Pomanjkanje železa in nizka raven cinka se na primer kažeta tako, da se ne morete dovolj hitro spomniti določenih besed.

    Dokazano je, da lahko z določeno hrano pozitivno vplivamo na zdravje možganov. Svoje navade začnite spreminjati počasi – korak za korakom – in zagotovo boste opazili razliko.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte