Spirulina je popolno živilo za športnike

    Številni športniki zelo težko zadostijo vsem potrebam telesa po različnih hranilih. Eno od živil, ki je kot nalašč za aktivne športnike, je zagotovo tudi alga spirulina. Spirulina ni le pravo bogastvo hranil, ampak je odlično dopolnilo pri težkih in napornih treningih, pomaga pri regeneraciji organizma po napornih treningih in je na splošno odlično dopolnilo pri aktivnem načinu življenja. Spirulina je po svoji hranilni vrednosti prava kraljica med algami, zato ni nič čudnega, da že stoletja bogati prehrano številnih ljudi.

    Hranilna vrednost spiruline

    Ogljikovi hidrati – Ena jušna žlica spiruline v prahu, kar je približno 7 gramov, vsebuje približno 1,8 gramov ogljikovih hidratov. Od teh je 0,5 gramov kompleksnih ogljikovih hidratov, preostanek pa predstavljajo sladkorji in prehranske vlaknine.
    Maščobe – Porcija spiruline v prahu skupaj vsebuje 0,5 gramov maščobe, med katerimi je 0,2 grama nasičenih maščob.
    Beljakovine – Porcija spiruline vsebuje 4 grame beljakovin. Tu je pomembno izpostaviti, da spirulina vsebuje vse esencialne amino kisline in je zato popoln rastlinski vir beljakovin.
    Vitamini – Spirulina vsebuje veliko tiamina (vitamina B1) in riboflavina (vitamina B2). Bogata je še z vitamini A, C, E, K, B3, B6, B12 in folati.
    Minerali – V spirulini najdemo baker, mangan in železo. Vsebuje tudi nekaj magnezija, kalija, natrija, kalcija, fosforja, cinka in selena.

    Spirulina

    Nepogrešljiva spirulina v prehrani športnikov

    Spirulina poveča hitrost, športniku da energijo, izboljša njegovo vzdržljivost, pozitivno pa vpliva tudi na mentalne sposobnosti športnika. Spirulina toksine absorbira bolje kot katerokoli drugo živilo, vsebuje pa vseh devet esencialnih amino kislin in zato velja za popoln vir beljakovin. Še več, spirulina našemu telesu zagotavlja trikrat več popolnih beljakovin kot katerikoli rastlinski vir beljakovin.

    PREBERITE TUDI:  Namakanje oreščkov in zakaj je pomembno?

    Spirulina je tudi odličen vir encimov, probiotičnih kultur , zdravih maščob in železa. Vsa prej našteta hranila športnikom pomagajo do hitrejše obnove mišičnega tkiva, poleg tega pa ta alga tudi zmanjša vnetne procese, spodbudi prebavo, nam daje energijo in čisti naše telo.

    Ne glede na to, s katerim športom se ukvarjate – spirulina ni le zakladnica številnih zdravju koristnih hranil, ampak pozitivno vpliva še na vašo vzdržljivost in moč, pomaga pa vam tudi, da se po napornem treningu hitreje regenerirate.

    Če ste športu nekoliko bolj predani, potem ste verjetno v nenehni časovni stiski. Kako torej spirulino na čim bolj preprost način vključiti v prehrano?

    1. Žlico spiruline dodajte svojemu zelenemu jutranjemu smoothiju.
    2. V številnih trgovinah z zdravo prehrano je že mogoče dobiti različne energijske tablice in krekerje, ki vsebujejo spirulino. Predlagamo, da malce pobrskate po prodajnih policah.
    3. Spirulino lahko jemljete v obliki kakovostnega prehranskega dodatka.
    4. Tudi sami si lahko pripravite energijski gel, s pomočjo katerega boste lažje kos zahtevnim treningom. Recept vas čaka spodaj.

    Energijski gel iz spiruline in chia semen (veganski in brez glutena)

    Sestavine:

    • 1 jušna žlica chia semen
    • 1 jušna žlica spiruline v prahu
    • 2,5 dl vode
    • sok polovice pomaranče
    • 1 do 2 jušni žlici melase
    • ščep soli

    Priprava:

    1. Chia semena stresite v posodo in jih prelijte z vodo. Pustite stati 15 minut, da semena nabreknejo, nato premešajte.
    2. Dodajte melaso, sol, sok pomaranče in spirulino. Vse sestavine spet dobro premešajte.
    3. Gosto mešanico prelijte v manjše plastične vrečke.
    4. Vrečke zamrznite. Iz zamrzovalnika ali skrinje jih vzemite večer pred uporabo in jih shranite v hladilniku, da se odtalijo.
    Povejte svoje mnenje - kometirajte