Pijte vodo!

    Voda je vir življenja, saj ne nazadnje sestavlja približno 70 % našega telesa. Naše telo lahko brez hrane zdrži precej dlje kot brez vode. Dovolj vode zagotavlja, da vsi naši organi dobijo potrebne snovi za optimalno delovanje – torej dovolj hranil, encimov in hormonov. Poleg tega pa je voda pomembna tudi za odstranjevanje odpadnih snovi iz organizma in prečiščevanje celic. To, da naše telo ustrezno hidriramo, je zelo pomembno tako za naše zdravje kot tudi splošno dobro počutje. Voda naj bo torej vedno vaša prva izbira.

    Voda

    1. Voda razstruplja telo. Voda pomaga, da se iz organov odplavijo toksini, voda prenaša hranilne snovi do celic ter zagotavlja, da je sluznica ušes, nosu in grla dovolj navlažena. Ledvice in jetra opravljajo resnično ogromno delo, saj iz našega telesa, navkljub dehidraciji telesa, še vedno odplavljajo toksine. Delo jim seveda močno olajšamo, če svoje telo oskrbimo z zadostno količino tekočine.
    1. Voda je odlično mazivo za sklepe. Hrustanec, belo gladko tkivo, ki obdaja konce naših kosti, v 65 do 80 odstotkih sestavlja voda. Sklepna tekočina omogoča, da hrustanec ostane zdrav, primerno »naoljen« in da je njegovo gibanje nemoteno. Seveda mora biti za to naše telo primerno hidrirano. Strokovnjaki z Univerze v Marylandu priporočajo, da na dan popijete od 6 do 8 kozarcev vode, saj boste tako močno zmanjšali možnost za razvoj osteoartritisa, najpogostejše oblike artritisa.
    1. Z vodo nad volčjo lakoto. Ob vsej poplavi različnih shujševalnih diet in nešteto knjigah o prehrani in prehranjevanju pa je voda zagotovo najbolj učinkovit zaviralec apetita. Če pred obrokom popijemo dobre štiri decilitre vode, naj bi potem pri obroku zaužili med 75 in 90 kalorijami manj hrane. To pomeni skoraj 300 kalorij na dan manj oziroma 8400 kalorij na mesec. Zdaj pa računajte: Za pol kilograma telesne maščobe morate zaužiti 3500 kalorij manj. Po teh podatkih je torej voda lahko zelo učinkovita pomoč pri izgubi odvečnih kilogramov.
    1. Voda pomaga pri splošnem dobrem počutju. Na Univerzi Tufts so raziskovalci s pomočjo študentov opravili raziskavo, ki je pokazala, da so bili tisti, ki so se ukvarjali z zelo naporno telesno dejavnostjo in po telesnem naporu niso ustrezno hidrirali svojega telesa, bili pogosteje jezni, razdražljivi in depresivni. In kaj je nauk te zgodbe: Pomanjkanje tekočine močno vpliva tudi na naše razpoloženje.
    1. Z vodo lahko preprečimo in celo pozdravimo glavobole. Sicer to trditev podpira le nekaj manjših študij, pa vseeno. Ena od raziskav je pokazala, da sta se intenzivnost in trajanje glavobola zmanjšala po tem, ko so posamezniki v svoje telo vnesli dovolj tekočine.
    1. Voda preprečuje zaprtje. Kot poroča strokovno glasilo European Journal of Clinical Nutrition, je nezadosten vnos tekočine glavni razlog za zaprtje. Črevo ni odgovorno le za to, da se preko njega izločijo vse odpadne snovi, ampak  igra tudi zelo pomembno vlogo pri absorpciji tekočine in elektrolitov. S pitjem zadostne količine vode lahko prav tako preprečimo zgago, gastritis in razjede – tudi te nevšečnosti so v veliki meri povezane s slabo hidriranostjo telesa.
    PREBERITE TUDI:  Vroča voda pogosto boljša izbira od hladne

    Koliko vode torej potrebujemo?

    Smernice glede tega, koliko vode dnevno potrebujemo, so zelo različne. Splošno še vedno velja priporočilo, da naj bi na dan popili osem kozarcev vode. Drugo priporočilo pa pravi, da pravzaprav ne potrebujemo toliko vode, saj praktično vsak hrana, ki jo zaužijemo, že vsebuje nekaj tekočine. Smernic glede količine popite vode ne smemo posploševati – spol, telesna masa, bazalni metabolizem in nivo aktivnosti – vsi ti dejavniki vplivajo na to, koliko tekočine naše telo pravzaprav potrebuje.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte