5 pomladnih superživil

    Po dolgi in hladni zimi nam je pomlad končno prinese bogastvo sadja in zelenjave, katera lahko z razlogom imenujemo superživila. Le-ta pa nimajo le odličnega okusa, temveč lahko tudi izboljšajo imunski sistem, utrdijo kosti in tudi pripomorejo k boljšemu splošnemu počutju. Preberite, katera so tista sezonska živila, ki jih je priporočljivo uživati prav v tem letnem času.

    Špinača

    Špinača

    Ta listnata zelenjava je odličen vir folne kisline, vitaminov A, B6, C in E, magnezija, mangana, kalcija in kalija. Špinača je bogata z železom, zaradi česar je zlasti priporočljiva za vegetarijance in vegane.
    Da bi ohranili vse te sestavine, jo je najbolje pripravljati na pari in v čim krajšem možnem času. Iz nje lahko pripravite tudi zeleni kašasti sok v kombinaciji s kakšno drugo listnato zelenjavo in s sadjem, saj tako ne bo izgubila svojih dragocenih sestavin.
    In kako koristna je špinača za naše zdravje? Vitamin C krepi imunski sistem, kalij pripomore k boljšemu delovanju ledvic in srca, kalcij pomaga pri zdravi rasti kosti in zob, magnezij pa krepi naše mišice. Poleg tega pa vlaknine, ki se v njej nahajajo, pomagajo pri zaprtju in izločanju strupov iz telesa.

    Mlada čebula

    Mlada čebula

    Ta pomladna rastlina je zelo hranljiva in nudi vašemu telesu številne hranilne snovi. Naj vas ne odvrne njen intenziven vonj, saj so njene koristi zares številne.
    Mlada čebula je izrazito bogata s kvercetinom – antioksidantom, ki deluje kot antihistaminik (kar je zelo pomembno pri sezonskih alergijah). Poleg tega kvercetin znižuje krvni tlak, ščiti pred srčnimi obolenji ter velja za enega najmočnejših protirakavih snovi, kar jih poznamo.
    Priporočljiva je tudi za vse, ki želite pred poletjem izgubiti nekaj odvečnih kilogramov – v tem primeru jo v tem času uživajte čim pogosteje. Mlada čebula namreč vsebuje alicin, kemično spojino, ki spodbuja sitost, prav tako pa ji da značilen vonj in okus. Alicin pa tudi niža povišan krvni tlak in krepi imunski sistem.

    PREBERITE TUDI:  Glog za močno in zdravo srce

    Beluši

    Beluši

    Ta nizkokalorična zelenjava je odličen dodatek vašemu jedilniku. Beluši so prava zakladnica mineralnih snovi, vlaknin in vitaminov.
    So odličen vir folne kisline, ki je zelo pomembna za nosečnice in za ženske, ki načrtujejo nosečnost. Poleg folne kisline se v njih nahajajo vitamini A, K, B, C in E, železo, baker, mangan, kalij, holin, cink, magnezij in selen.
    Ta super-zelenjava je že od nekdaj znana kot izredno zdravilna, danes pa se uporablja predvsem pri  težavah z oteženim uriniranjem in za razstrupljanje telesa. Priporoča se tudi za slabokrvne ljudi in osebe, ki okrevajo po operaciji. Zaradi velikih količin inulina beluši pomagajo pri zaprtju in pri ostalih prebavnih težavah. Inulin je sicer prebiotik, ki dobre bakterije uporablja kot hrano.
    Številni strokovnjaki menijo, da so prav beluši najbolj kakovostna zelenjava, zato naj se na vašem krožniku znajdejo čim večkrat.

    Artičoka

    Artičoke

    Artičoke so zaradi svojih zdravilnih lastnosti zelo cenjene. Že od nekdaj se uporabljajo za spodbujanje teka, zdravljenje slabe prebave, varovanje jeter in ledvic pred strupi in vnetji ter za zdravljenje žolčnika in sladkorne bolezni.
    Artičoke vsebujejo veliko količlino vlaknin, ki pomagajo pri delovanju debelega črevesja ter lutein, ki deluje kot antioksidant in ščiti pred staranjem kože in nastankom rakavih obolenj.
    Številne raziskave so potrdile, da artičoka na naraven način znižuje raven povišanega holesterola v krvi, saj viša raven t.i. dobrega HDL holesterola in niža raven t.i. slabega LDL holesterola. Na ta način predstavlja odlično pomoč vsem tistim, ki se spopadajo s to sodobno boleznijo.
    Artičoke so zelo priljubljene tudi pri osebah, ki se spopadajo s čezmerno telesno težo, saj je bogata z vlakninami ter vsebuje nizko energijsko vrednost.

    PREBERITE TUDI:  Lahko HIV ustavijo banane?

    Jagode

    Jagode

    Pri pomladnem seznamu superživil nikakor ne moremo mimo jagod. Številni ljubitelji tega sadeža komaj čakajo, da španske in italijanske jagode na trgovskih policah končno zamenjajo domače.
    Jagode so odličen vir folne kisline in vitamina C, vsebujejo pa tudi rastlinske fenole, ki zmanjšujejo tveganje za nastanek raka in bolezni srca. Folne kisline so bistvenega pomena za naše telo, saj njihovo pomanjkanje vodi k slabokrvnosti in veča verjetnost nastanka raka na debelem črevesju. Jagode vsebujejo tudi elaginsko kislino, ki preprečuje širjenje rakavih celic in veljajo za eno boljših živil za zdravje srca in ožilja.
    Če želite izgubiti kakšen odvečen kilogram, v jedilnik vsekakor vključite jagode – imajo namreč nizko energijsko vrednost, pospešujejo presnovo in zmanjšujejo apetit.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte