Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.
Zdravje & prehranaOptimalna prehrana in oblika vadbe za endomorfni telesni tip

Optimalna prehrana in oblika vadbe za endomorfni telesni tip

MORDA VAS ZANIMA

William Sheldon je v 40. letih prejšnjega stoletja razdelil tipe postave v tri glavne skupine, in sicer na ektomorfni, mezomorfni in endomorfni tip. Tokrat se bomo osredotočili predvsem na slednjega, torej na endomorfni tip postave. Kaj je značilno za ljudi s tem telesnim tipom ter kakšna oblika vadbe in prehrane naj bi bila v skladu s to teorijo najprimernejša za ohranjanje zdrave telesne teže? Preverite v nadaljevanju …

Osnovne značilnosti endomorfnega tipa postave

- Oglas -

Ena izmed specifik »endomorfov« naj bi bil počasnejši metabolizem, zato se ti ljudje nadpovprečno hitro zredijo, nato pa zelo težko shujšajo. Za ljudi s tem tipom postave so značilne močnejše kosti, obenem pa je obseg njihovega pasu večji kot pri večini populacije. Maščoba se pogosto nabira predvsem okoli pasu, kar je lahko med drugim povezano z manjšo občutljivostjo celic na inzulin, zaradi česar imajo lahko endomorfi tudi nadpovprečno veliko težav s povišanim krvnim sladkorjem.

Presežek kalorij se pri endomorfni postavi zelo hitro pretvori v maščobe, zato morajo biti ljudje s tem telesnim tipom zelo pozorni na kalorični vnos. William Sheldon je bil sicer po osnovni izobrazbi psiholog, zato je tipe postave povezal tudi z različnimi psihološkimi značilnostmi. Ker naj bi bili endomorfi nadpovprečno nagnjeni k iskanju ugodja, obenem pa pogosto zelo uživajo v hrani, je omejevanje kalorij zanje velikokrat zelo težavno.

Ljudje z endomorfno postavo imajo za povrh tudi težave pri povečevanju mišične mase. Presežek maščob namreč povzroči sproščanje večjih količin estrogena, posledično pa se zmanjša količina tistih hormonov, ki spodbujajo rast mišic, na primer testosterona. Manjša mišična masa pa pomeni zmanjšano porabo kalorij oziroma energije. Vse to pomeni, da mora biti prehrana endomorfov  zelo skrbno načrtovana in da si težje privoščite »prekrške.

Kakšno naj bo razmerje med beljakovinami, ogljikovimi hidrati in maščobami?

Večini ljudi z endomorfno postavo naj bi najbolj ustrezala prehrana, bogata z beljakovinami in zdravimi maščobami. Po drugi strani pa je potrebna pazljivost pri ogljikovih hidratih. Ni sicer potrebe po tem, da iz svoje prehrane popolnoma izločite to skupino živil, ampak morate biti pozorni predvsem pri izbiri virov.

- Oglas -

Med »ogljikohidratna živila«, ki so primerna za endomorfni tip postave, na primer sodijo vse vrste stročnic, sadje (razen melon in ananasa), neškrobna zelenjava, kvinoja in amarant. Za ljudi s tem telesnim tipom je tako še posebej pomembno, da se izogibajo izdelkom iz bele moke, slaščicam in podobnim živilom. Prav tako pa je smiselno čim bolj omejiti uživanje alkohola. Idealno razmerje med deležem beljakovin, maščob in ogljikovih hidratov v prehrani naj bi bilo 40 : 40 : 20.

Kombinacija aerobne vadbe in vaj za moč prinaša najboljše rezultate

Za ljudi z endomorfno postavo naj bi bili pomembna tako aerobna kot anaerobna vadba. Aerobna vadba oziroma »kardiovadba« pomaga pri pospešitvi metabolizma, ki je, kot omenjeno, ena izmed šibkih točk endomorfov. Dobra izbira so na primer različne oblike intervalnega treninga, ki temelji na izmenjavi krajših in intenzivnejših intervalov vadbe ter daljših in nekoliko manj intenzivnih intervalov.

Čeprav so endomorfi pogosto večje postave, pa jim pogosto primanjkuje mišic, zato so tudi vaje za moč izjemno pomembne. Na srečo gre za ljudi z močnimi kostmi, ki zlahka prenesejo večjo mišično maso. Povečevanje mišične mase bo sprva nekoliko napornejše, vendar se bo nato vzpostavila veriga pozitivnih učinkov. Več mišic ko boste imeli, hitreje bo vaše telo porabljalo energijo – poraba bo večja, tudi ko boste počivali. Tako boste lahko nekoliko manj strogi pri prehrani, vendar se morate zavedati, da je uravnotežena prehrana vendarle eden temeljev pri ohranjanju zdrave telesne teže, še posebej pa za ljudi z endomorfnim telesnim tipom.

Preverite tudi: Hujšanje z zdravilnimi rastlinami: Zdrava izguba odvečnih kilogramov

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×