Tudi odmor je del dela

    Nobena skrivnost ni, da mnogi preživijo v pisarni dolge ure in nepremično zrejo v računalniške zaslone. To se morda izplača v poslovnem smislu, a kaj kmalu lahko napetost pusti posledice na našem zdravju.

    Preživljanju tretjine dneva v pisarni se morda ne boste mogli izogniti, kljub temu pa lahko tudi tam marsikaj naredite za ohranitev zdravja. Ponujamo vam nekaj malih in enostavnih nasvetov, ki bodo izboljšali vaša delovne dni in nekoliko zaščitili vaše telo in duha pred dolgoročno škodo.

    1. Pojdite ven

    Zelo pomemben del dneva je, ko si vzamemo vmes tudi nekaj minut časa, da odidemo ven na zrak, pa naj gre le za hiter odhod kosilo ali pa kratek sprehod v času odmora. To bo obvarovalo vaše telo pred utrujenostjo, dobrodošla pa bo tudi kratkotrajna sprememba okolja. Če vam uspe poiskati kak park in nekaj zelenja, bo še toliko bolje. Najpomembneje pa je, da si vzamete vsaj trenutni odmor, čeprav se vam zdi, da nimate časa. Verjemite, po njem boste toliko bolj učinkoviti, da boste zagotovo nadoknadili zamujeni čas. Hkrati morda ujamete tudi nekaj sončnih žarkov in vitamina D.

    2. Zagotovite si spodoben stol

    Najboljši je ergonomsko prilagojen stol, ki mu lahko nastavljamo višino sedala, višino in  naklon naslonjala in naslonjala za roke. To vam bo pomagalo ohranjati pravo držo in tudi pravi odmik od mize, ne da bi se pri tem naprezati, da dosežete tipkovnico in vse ostalo. Žal so ergonomsko oblikovani stoli običajno tudi dražji.
    Druga možnost je, da sedite kar na telovadni žogi. Čeprav vam bo to morda zvenelo čudno, je pravzaprav dober način, da utrdite mišice in postanete dejavni tudi med delom. Žoga mora biti primerne velikosti, tako da so stegna ob sedenju lahko vzporedno s tlemi. Sedenje na njej vas sili v pravilno držo in vam hkrati omogoči svobodo gibanja. Poleg tega lahko mali gibi, ki jih delamo med sedenjem na žogi, lahko izboljšajo prekrvitev. Ne glede na to, kakšen je vaš stol, pa morate paziti predvsem, da nimate prekrižanih nog in da niste sključeni.

    PREBERITE TUDI:  Tudi na delovnem mestu poskrbite za zdrave prehranjevalne navade

    Odmor

    3. Zaščitite oči

    Napetost oči je ena glavnih težav večine uporabnikov računalnikov. Z dolgim gledanjem v zaslon so povezane številne težave, od suhih, razdražljivih ali bolečih oči, do glavobolov in zamegljenega pogleda. Najboljši način, da se s tem spopademo je, da čim večkrat oči odpočijemo in jih za nekaj trenutkov odmaknemo od zaslona. Poglejte strani in usmerite pogled na oddaljen predmet vsaj za dvajset sekund enkrat na uro. Ne čakajte na to, da bodo oči postale utrujene. Glavni cilj je, da njihovo preobremenjenost preprečimo.
    Oči lahko varujemo tudi s primerno oddaljenostjo zaslona, približno dolžino roke. Prepričajte se, da se zaslon tudi ne blešči in da nimate težav pri branju. Njegova višina naj bo v višini oči ali le malce nižje. Če finančno stanje dopušča, si privoščite kakovosten raven LCD zaslon, oči vam bodo hvaležne.

    4. Prinesite si rastline

    V pisarnah večkrat primanjkuje svežega zraka. Nekaj lončkov z rožami, lahko to nekoliko izboljša. Raziskave so pokazale, da sobne rastline zmanjšajo prisotnost nekaterih škodljivih hlapljivih snovi v zraku. Četudi vpliv na samo ozračje morda ne bo velik, lahko rastline že s samo pojavo, zelenjem in barvami osvežijo prostor in vaše dobro počutje v njem.

    5. Osvetljenost

    Osvetljenost pisarne lahko vpliva na marsikaj, na vaše razpoloženje in tudi na morebitno bleščanje računalniškega zaslona. Če je le možno, si zagotovite naravno svetlobo za delo. Če ne, pa vsaj dobro očesom prijazno umetno svetlobo. Strokovnjaki priporočajo predvsem žarnice, ki imajo svetlobni spekter podoben naravni svetlobi (full spectrum bulb). Barve so pod temi fluorescenčnimi žarnicami skoraj popolnoma enake kot pod dnevno svetlobo. Čeprav so žarnice nekoliko dražje, pa so tudi bolj varčne, tako da se vam dolgoročno naložba lahko obrestuje.

    PREBERITE TUDI:  Načela prehrane po Sebastianu Kneippu

    6. Popravite nastavitev tipkovnice

    Uporaba računalnika je povezana s ponavljajočimi se pogostimi gibi, ki lahko vodijo tudi do težav, kot je sindrom zapestnega prehoda (karpalni kanal). Če natipkate 60 besed v minuti to pomeni okoli 22 tisoč udarcev po tipkovnici in jasno je, da se stres pri tem nabira. Simptomi se kažejo od rahle okorelosti do resne bolečine v rokah.
    Da zmanjšamo tveganje takih poškodb, se prepričajte, da so vaše roke in zapestja v nevtralnem položaju ob tipkovnici. Poskusite imeti ravna zapestja in komolce v pravem kotu. Prav tako poskusite tipkati s čim manj trdo, da zmanjšate napetosti rok, prstov in zapestij.

    R. Z., Zdravje

    Povejte svoje mnenje - kometirajte