Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaNizkohistaminska dieta: osnovne informacije in koristni napotki

Nizkohistaminska dieta: osnovne informacije in koristni napotki

MORDA VAS ZANIMA

Histamin je snov, ki jo uvrščamo med biogene amine. Sodeluje v številnih procesih v našem telesu. Običajno ga povezujemo predvsem z alergijskimi reakcijami, ki se preprečujejo oziroma blažijo s t. i. antihistaminiki. Problematične so predvsem prevelike količine histamina v neustreznih trenutkih. Naše telo lahko zadostne količine za svoje potrebe proizvede samo. Toda histamin se nahaja tudi v številnih živilih. Če uživamo hrano, ki je še posebej bogata s to snovjo, lahko v telo hitro vnesemo prevelike količine histamina. To sproži odziv, ki je zelo podoben alergijski reakciji. Za to težavo, ki je lahko včasih povezana tudi z uporabo določenih zdravil, se običajno uporablja poimenovanje histaminska intoleranca oziroma preobčutljivost na histamin. Pri tem je treba opozoriti, da ne obstajajo zanesljivi testi, ki bi lahko potrdili to diagnozo. Tako se osebe, ki sumijo, da je za njihove težave kriv histamin, včasih odločijo za t. i. eliminacijsko oziroma nizkohistaminsko dieto …

Fermentirana živila – skupina, ki vsebuje nadpovprečne količine histamina

- Oglas -

Nizkohistaminska dieta naj bi trajala vsaj 4 tedne. Osnovno načelo pri tej dieti je izločitev živil, ki vsebujejo nadpovprečne količine histamina. Vendar pa je lahko ugotavljanje, katera živila je najbolj smiselno izločiti, precej zahtevno, saj ni enostavno ugotoviti, koliko histamina se nahaja v določeni hrani. Količine te snovi v živilih so namreč odvisne od različnih dejavnikov, kot so na primer postopek izdelave, način shranjevanja in morebitna uporaba aditivov. V povprečju lahko sicer največje količine histamina najdemo v fermentiranih živilih. Čeprav so fermentirana živila, ki so lahko zelo koristna za nas, saj vsebujejo ogromno probiotikov, torej koristnih bakterij, ki so pomembne za uravnotežen črevesni mikrobiom, je pri nizkohistaminski dieti smiselna popolna izločitev fermentiranih živil. Seveda pa lahko nato ta živila postopoma spet vključite v svojo prehrano, vendar ne več kot eno naenkrat. Tako boste namreč ugotovili, katera živila natančno so tista, ki vam povzročajo težave. 

Najbolj varna sveža, nepredelana živila, vendar obstajajo pri tem izjeme

Med živila in napitke, ki običajno vsebujejo večje količine histamina, tako spadajo vsi fermentirani mlečni izdelki, kislo zelje, kisle kumarice in druga vložena zelenjava, kombuča, suhomesnati izdelki, različne alkoholne pijače (vino, pivo, šampanjec itn.), ribe (še posebej sardine in tune), kis in kečap. Problematičen je lahko tudi kruh z drožmi, ki je postal v zadnjem času zelo priljubljen. Najbolj varna izbira so praviloma čim manj predelana živila, na primer različne vrste svežega sadja in zelenjave, vendar obstaja tudi tu nekaj izjem. Tudi jajčevci in paradižniki naj bi tako običajno vsebovali kar precej histamina, podobno pa velja tudi za špinačo.

Beležite, kaj natančno ste jedli in kako ste se počutili tisti dan

Zavedati se morate, da nizkohistaminska dieta ne bo nujno prinesla želenih rezultatov. Ni torej nujno, da boste s pomočjo tega pristopa ugotovili, katera so tista živila, ki so kriva za težave, s katerimi se spopadate, oziroma ali je resnično kriv histamin v prehrani. Seveda pa obenem ni zagotovila, da bo antihistaminska dieta pomagala pri ublažitvi neprijetnih simptomov (med najpogostejše simptome, za katere naj bi bila kriva hrana, ki vsebuje veliko histamina, spadajo glavoboli, razdražena koža in prebavne težave, še posebej driska). Gre torej za nekakšen eksperiment, zato je vsekakor pametno, da antihistaminska dieta – če se zanjo seveda odločite – poteka pod zdravniškim nadzorom. Med eliminacijsko dieto je obenem smiselno redno pisanje prehranskega dnevnika, v katerega beležite, kaj natančno ste pojedli in kako je določena hrana vplivala na vaše simptome. 

Preberite tudi: Alergija na cvetni prah ali seneni nahod

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×