Londonski župan Sadiq Khan je pred kratkim naznanil, da bodo v mestu od 25. februarja prihodnje leto prepovedani vsi oglasi za hitro hrano na javnih prevoznih sredstvih – torej od podzemne železnice do avtobusov, tramvajev in taksijev. Gre za ukrep, ki je povezan predvsem z zaskrbljujočim naraščanjem odstotka debelosti med najmlajšimi Londončani. Podpira pa ga kar 82 odstotkov vseh prebivalcev britanske prestolnice. Med drugim je napovedano potezo pozdravil celo slavni kuharski mojster Jamie Oliver. Se bodo po tej potezi že kmalu zgledovali tudi drugod po svetu?


Prepoved oglaševanja hitre prehrane v Londonu

Pretežkih kar 40 odstotkov Londončanov, starih med 11 in 12 let

Od omenjenega datuma dalje bodo torej prepovedane vsi oglasi, ki prikazujejo fotografije hrane in pijače, polne sladkorja, maščob ali soli. Kot je povedal Khan, so se za to odločili, ker čezmerna telesna teža možno ogroža številne otroke, živeče v Londonu. Obenem pa to predstavlja precejšnji pritisk na že tako preobremenjen sistem javnega zdravstva. Londonski župan meni, da ta ukrep ne bo koristil le otrokom, ampak tudi številnim odraslim. Trenutno naj bi bilo sicer kar 40 odstotkov londonskih otrok, starih med 11 in 12 let, pretežkih. Hkrati je mogoče zaznati tudi velik porast diabetesa tipa 2 pri otrocih. Debelost med najmlajšimi je sicer še posebej velik problem v revnejših družinah. Eden od dejavnikov tveganja za previsoko telesno težo pa naj bi bila prav pogosta izpostavljenost oglasom, ki prikazujejo hitro, nezdravo hrano.

Ukrep del širšega načrta za zajezitev debelosti pri otrocih

Po nekaterih podatkih naj bi večina otrok in najstnikov ob pogledu na fotografije hitre hrane začutila veliko željo, da dejansko poseže po teh živilih. Zaradi tovrstnih oglasov imajo težave tudi mnogi starši, ki v trgovini težje vztrajajo pri svojih načelih, ko otroci pritiskajo nanje v povezavi z nakupom določenih izdelkov. Javna prevozna sredstva naj bi sicer v Londonu vsakodnevno uporabljali kar približno 3 milijoni ljudi, zaradi česar je mogoče pričakovati, da bo imel ukrep pomembne posledice. Hkrati so v načrtu še nekatere druge spremembe. Obeta se na primer tudi prepoved vseh prodajaln s hitro hrano v radiju 400 metrov od šol. Razmišlja pa se tudi o tem, kako čim bolj zmanjšati razliko med najrevnejšimi in najbogatejšimi sloji, ko gre za problem debelosti pri najmlajših.

Kako velik vpliv na otroke imajo zares oglasi na javnih prevoznih sredstvih?

Nekateri sicer ob napovedani prepovedi oglasov opozarjajo, da niso prevozna sredstva tista, kjer bi bili otroci najbolj izpostavljeni negativnim vplivom, povezanim s prehrano. Večina je namreč tudi med vožnjo osredotočena predvsem na svoje pametne telefone, s tem pa seveda izpostavljena tudi številnim oglasom za hitro hrano.


VEČ VSEBIN: