Neprespani smo manj uspešni

    Spanje je aktiven process in ne le počitek, saj so v nekaterih fazah spanja deli živčevja tudi bolj aktivni kot med budnostjo, kažejo raziskave. Spanje je nujno, da lahko sploh delujemo, saj je pomembno za delitev celic, rast organizma, vzdrževanje telesne temperature in za naš spomin ter koncentracijo.

    Po nekaterih raziskavah ima probleme s spancem kar patina populacije. Nespečnost pa prizadene od šest do dvanajst odstotkov odraslih. Nespečnost pomeni, da smo se premalo naspali, smo spali le kratek čas, smo se pogosto zbujali. Če je oseba ponoči spala le nekaj ur, pa se kljub temu dobro počuti in deluje normalno, ne trpi za nespečnostjo. Ljudje smo si namreč različni in nekateri resnično potrebujejo zelo malo spanca.

    Neprespanost

    Če imamo težave z nespečnostjo, to vpliva tudi na vsakdanje življenje. Ljudje, ki niso dovolj naspani, so najpogosteje razdražljivi in nejevoljni, težko se zberejo, težje si zapomnijo stvari in so nenehno zaspani. Poleg tega so ljudje, ki imajo težave z nespečnostjo pogosteje zaradi tega manj uspešni v službi, v šoli, težje opravljajo tudi druga opravila.

    Če sedejo neprespani za volan, pa so v dodatni nevarnosti. Po nekaterih raziskavah je človek, ki po neprespani noči sede za volan, podoben tistemu, ki ima v telesu gram alkohola na kilogram krvi. Poleg tega obstaja nevarnost, da zaspite za volanom. Po nekaterih podatkih je kar dvajset odstotkov poklicnih voznikov kdaj že zaspalo za volanom.

    Veliko lahko naredimo sami

    Na spanec močno vpliva svetloba. Ta namreč zavira izločanje hormona melatonina, ki pomaga pri uspavanju. Zvečer že pred spanjem zato poskrbimo, da svetloba okoli nas ne bo premočna. V spalnici pa naj bo popolna tema. To je odličen nasvet tudi za starše, ki imajo probleme z uspavanjem svojih dojenčkov in malčkov. Pred spancem počasi stemnite prostore, otroci bodo prej zaspali.

    PREBERITE TUDI:  Vas pečejo oči?

    Poskrbite, da bo spalnica namenjena le spanju in da v njej ne bo računalnika, televizije, radia in podobnih motečih elementov. V postelji ne jejte in pred spanjem nikar ne glejte televizije, saj bo tako tudi morebiten spanec manj kvaliteten.

    Če ste neprespani in imate popoldan čas za počitek, kar zaspite. Ampak nikar prepozno, saj boste tako zvečer še težje zatisnili oči. Nočnemu spancu pa zelo škodi poležavanje. Če se ponoči ali zgodaj zjutraj zbudite in ne morete zaspati, ne poležavajte v postelji več ur. S tem si le škodite. Raje vstanite in začnite z jutranjimi opravili.

    Nekateri iamjo slabši spanec tudi zaradi prekomernih količin kave. Ker so zaradi nespečnosti utrujeni, je spijejo še več in zaradi tega še težje zaspijo. Pijte jo v zmernih količinah in ne po 16.00 uri. Prav tako se izogubajte pravim čajem in kofeinskim napitkom.

    Začnite tudi bolje skrbeti za svoje zdravje. Uživajte raznovrstno in zdravo prehrano, veliko se gibajte in imejte svoj spalni ritem. Hodite spat in vstajajte ob približno isti uri. Pred spanjem ne uživajte težko prebavljive hrane. Raje si privoščite skodelico toplega mleka, vanj lahko dodamo žličko medu. Tak napitek vas bo pomiril in lažje ponesel v spanec.

    Kadar imate zaradi nespečnosti preveč težav, obiščite zdravnika. Nespečnost je lahko povezana tudi s kakšno hujšo boleznijo, na primer z astmo, boleznimi srca in ožilja, motnjami v delovanju ščitnice. Lahko je povezana s psihičnimi boleznimi, kot sta denimo anksioznost ali depresija. Lahko je posledica jemanja določenih zdravil ali smrčanje.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte