Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.

Ali vas občasno preseneti nadpovprečno močna menstruacija?

Menstruacije so večinoma precej šibke, spremljajoči »simptomi« pa mili, občasno pa vas kljub temu preseneti zelo močna menstruacija.

Narava lahko poskrbi za bistveno manj zastrašujoče bolnišnice

Profesorica krajinske arhitekture se je posvetila vprašanju, kako narediti bolnišnice bolj prijazne za obiskovalce.
Zdravje & prehranaNeprespani smo manj uspešni

Neprespani smo manj uspešni

MORDA VAS ZANIMA

Spanje je aktiven process in ne le počitek, saj so v nekaterih fazah spanja deli živčevja tudi bolj aktivni kot med budnostjo, kažejo raziskave. Spanje je nujno, da lahko sploh delujemo, saj je pomembno za delitev celic, rast organizma, vzdrževanje telesne temperature in za naš spomin ter koncentracijo.

- Oglas -

Po nekaterih raziskavah ima probleme s spancem kar patina populacije. Nespečnost pa prizadene od šest do dvanajst odstotkov odraslih. Nespečnost pomeni, da smo se premalo naspali, smo spali le kratek čas, smo se pogosto zbujali. Če je oseba ponoči spala le nekaj ur, pa se kljub temu dobro počuti in deluje normalno, ne trpi za nespečnostjo. Ljudje smo si namreč različni in nekateri resnično potrebujejo zelo malo spanca.

Neprespanost

Če imamo težave z nespečnostjo, to vpliva tudi na vsakdanje življenje. Ljudje, ki niso dovolj naspani, so najpogosteje razdražljivi in nejevoljni, težko se zberejo, težje si zapomnijo stvari in so nenehno zaspani. Poleg tega so ljudje, ki imajo težave z nespečnostjo pogosteje zaradi tega manj uspešni v službi, v šoli, težje opravljajo tudi druga opravila.

Če sedejo neprespani za volan, pa so v dodatni nevarnosti. Po nekaterih raziskavah je človek, ki po neprespani noči sede za volan, podoben tistemu, ki ima v telesu gram alkohola na kilogram krvi. Poleg tega obstaja nevarnost, da zaspite za volanom. Po nekaterih podatkih je kar dvajset odstotkov poklicnih voznikov kdaj že zaspalo za volanom.

Veliko lahko naredimo sami

- Oglas -

Na spanec močno vpliva svetloba. Ta namreč zavira izločanje hormona melatonina, ki pomaga pri uspavanju. Zvečer že pred spanjem zato poskrbimo, da svetloba okoli nas ne bo premočna. V spalnici pa naj bo popolna tema. To je odličen nasvet tudi za starše, ki imajo probleme z uspavanjem svojih dojenčkov in malčkov. Pred spancem počasi stemnite prostore, otroci bodo prej zaspali.

Poskrbite, da bo spalnica namenjena le spanju in da v njej ne bo računalnika, televizije, radia in podobnih motečih elementov. V postelji ne jejte in pred spanjem nikar ne glejte televizije, saj bo tako tudi morebiten spanec manj kvaliteten.

Če ste neprespani in imate popoldan čas za počitek, kar zaspite. Ampak nikar prepozno, saj boste tako zvečer še težje zatisnili oči. Nočnemu spancu pa zelo škodi poležavanje. Če se ponoči ali zgodaj zjutraj zbudite in ne morete zaspati, ne poležavajte v postelji več ur. S tem si le škodite. Raje vstanite in začnite z jutranjimi opravili.

Nekateri iamjo slabši spanec tudi zaradi prekomernih količin kave. Ker so zaradi nespečnosti utrujeni, je spijejo še več in zaradi tega še težje zaspijo. Pijte jo v zmernih količinah in ne po 16.00 uri. Prav tako se izogubajte pravim čajem in kofeinskim napitkom.

Začnite tudi bolje skrbeti za svoje zdravje. Uživajte raznovrstno in zdravo prehrano, veliko se gibajte in imejte svoj spalni ritem. Hodite spat in vstajajte ob približno isti uri. Pred spanjem ne uživajte težko prebavljive hrane. Raje si privoščite skodelico toplega mleka, vanj lahko dodamo žličko medu. Tak napitek vas bo pomiril in lažje ponesel v spanec.

Kadar imate zaradi nespečnosti preveč težav, obiščite zdravnika. Nespečnost je lahko povezana tudi s kakšno hujšo boleznijo, na primer z astmo, boleznimi srca in ožilja, motnjami v delovanju ščitnice. Lahko je povezana s psihičnimi boleznimi, kot sta denimo anksioznost ali depresija. Lahko je posledica jemanja določenih zdravil ali smrčanje.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×