Marelice – čudovit poletni sadež

    Poletje je sezona marelic, ki niso samo zelo okusne, temveč tudi izjemno zdrave. Zaradi svojih specifičnih lastnosti marelice veljajo za sadež, ki pomlajuje in podaljšuje življenje. Veliko zaslug za to imajo karotini, ki so zelo pomembna učinkovina v marelicah.

    Marelice

    Karotini obnavljajo celice

    Marelice so polne karotinov, ki so predstopnja vitamina A. V telesu se karotini sintetizirajo v vitamin A (retinol), ki obnavlja celice in skrbi za mladosten videz tudi v zrelih letih. To še posebej hitro opazimo na sluznicah. Vitamin A ima tudi preventiven učinek na celice, saj jih ščiti pred izgubo orientacije in nenadzorovano rastjo. Dnevna potreba po retinolu znaša okrog 1,5 miligrama. Telo takšno količino retinola sintetizira iz približno šestih marelic. Pri nakupu marelic izbirajte take, ki so čim bolj oranžne barve – takšne vsebujejo največ karotinov.

    Karotini v marelicah imajo še eno pomembno funkcijo: ščitijo meso marelice in s tem tudi ostale učinkovine v tem sadežu. Marelice so bogate tudi z vitaminom B3 (niacinom), ki varuje srce in ožilje ter zmanjšuje tveganje za nastanek srčnega infarkta. Poleg tega preprečuje, da bi v krvni obtok zašlo preveč maščobnih kislin.

    Kako pa je s suhimi marelicami?

    Zelo dobra lastnost marelic je, da karotini v njih niso občutljivi na svetlobo ali vročino. V suhih marelicah, pa tudi v pripravljenih jedeh in sladicah iz marelic, se tako še nekaj časa ohrani velik del zdravilnih učinkovin. Pri nakupu suhih marelic izberite take, ki so temnejše oziroma rjavkaste barve, kar je znak, da niso žveplane. Suhe marelice, ki so oranžne barve, so svojo privlačno barvo namreč pridobile z dodanim žveplom.

    Nekaj napotkov za uživanje marelic

    Marelice pred uživanjem dobro operite – najprej v vroči, nato še v hladni vodi. Če iz njih pripravljate kakšno jed ali sladico in jih zato želite olupiti, jih za nekaj sekund potopite v vrelo vodo. Ko se bodo ohladile, boste njihovo kožo zlahka odstranili. Pri tem bodo sicer izgubile veliko vitamina C in folne kisline, ne pa vitamina A. Sicer pa je marelice priporočljivo uživati z živili, ki vsebujejo nekaj maščob (skuta, polnomastno mleko, orehi, lešniki, maslo …), saj je vitamin A topen samo v maščobah.

    PREBERITE TUDI:  Zgodba: Kako ji je post spremenil življenje?

    Recept za marelični sladoled

    Recept: okusen domač marelični sladoled

    Iz marelic običajno pripravljamo marmelado, vendar se lahko poigrate tudi s pripravo okusnega domačega sladoleda, ki vas bo prijetno osvežil.

    Za približno pet kepic potrebujete:

    • 10 svežih marelic (približno 400 g),
    • 350 g smetane za stepanje,
    • 1,5 dl polnomastnega mleka,
    • 100 g sladkorja ali 60 ml agavinega sirupa,
    • sok polovice limone.

     

    Priprava:

    1. Operite marelice, jih prepolovite ter razkoščičite. Na grobo jih sesekljajte in jih položite v električni mešalnik. Dodajte limonin sok in mešajte, dokler ne nastane gladka masa.
    2. Zmešajte smetano za stepanje in mleko. Dodajte sladkor oziroma agavin sirup. Sladkor mešajte, dokler se popolnoma ne raztopi – za to boste porabili nekaj minut.
    3. Marelično maso zmešajte s kremno maso. Stepajte, dokler masi nista popolnoma zmešani. Dobljeno maso za vsaj dve uri postavite v zamrzovalnik.
    4. Preden postrežete sladoled, ga pustite 15 minut izven zamrzovalnika, da se nekoliko omehča. Če vam je ostalo še kaj marelic, lahko z njihovimi koščki okrasite sladoled.

    Preberite si tudi članek o marelična jedrca, kjer boste izvedeli, zakaj so tako zdrava.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte