Manj se boste potili, če boste jedli teh 10 živil

    Do segrevanja telesa lahko pride iz številnih razlogov – na to ne vplivajo samo visoka temperatura okolice, telesna aktivnost, jemanje določenih zdravil ipd., ampak tudi hrana, ki jo uživamo. Če začinjena hrana, kava in alkohol spodbujajo potenje, na drugi strani obstaja hrana, ki znižuje telesno temperaturo in lahko s tem zmanjša potenje. Katera hrana je to?

    Živila in potenje

    Lubenica

    To je eno od živil, ki vam bodo pomagala v boju proti prekomernemu potenju. Ker vsebuje več kot 90 odstotkov vode, vam bo pomagala, da v poletni vročini ostanete hidrirani. Poleg tega je brez maščob in vsebuje vitamina A in C ter ogromno likopena, antioksidanta, ki pomaga preprečevati srčno-žilne bolezni in raka.
    Poskusite: lubenico, narezano na kocke, prelijte z malo olivnega olja, dodajte feta sir in balzamični kis. Za še boljši okus dodajte nekaj listov sveže bazilike.

    Melona

    Tudi melona je izjemno poživljajoča, saj vsebuje ogromno vode, ki je nujno potrebna v vročih dneh. Lahko si je privoščite veliko, saj ima, kot lubenica, malo kalorij. Vsebuje ogromno kalija in je odlična za ljudi, ki imajo težave s hipertenzijo, sladkorno boleznijo in srčno-žilnimi boleznimi.
    Poskusite: melono narežite na koščke in jo uživajte za malico ali sladico. Meloni, narezani na rezine, lahko dodate pršut in jo prelijete z medom. Melono, narezano na koščke, lahko z nekaj domišljije uporabite na številnih jedeh, npr. na špagetih.

    Kumarica

    Kumarice vsebujejo veliko vode in so idealne tudi za hujšanje, zato naj se redno znajdejo v vaših poletnih solatah. Poleg tega so še prijetno hrustljave. Delujejo odvajalno in razstrupljevalno – spodbujajo namreč odstranjevanje strupov iz telesa ter ohranjanje zdrave kože in tkiv. Telo oskrbijo s fosforjem, cinkom, kalcijem in vitaminom B.
    Poskusite: če želite znižati telesno temperaturo, solati dodajte nekaj koščkov ali rezin kumarice.

    Redkvica

    Redkvice so eno najboljših živil za zniževanje telesne temperature, saj vsebujejo veliko vode in vitamina C. Zaradi slednjega imajo tudi razstrupljevalne in antioksidativne učinke. Ker so bogat vir kalija, zmanjšujejo tveganje za kap ali ledvične kamne.
    Poskusite: redkvico narežite na tanke rezine in jo zmešajte v zeleno solato ali hladne testenine.

    Agrumi

    Grenivke, pomaranče, limete, limone in drugi agrumi odlično znižujejo telesno temperaturo. Imajo ogromno fitohranil, kot so antociani, flavoni, vitamin C in polifenoli. Ohranjajo zdravje kože in imunskega sistema, spodbujajo presnovo ter povečujejo sposobnost telesa za razgrajevanje maščob iz hrane.
    Poskusite: zjutraj na tešče spijte kozarec vode z limono, ki bo prečistila vaše telo in znižala telesno temperaturo.

    Breskve in marelice

    Če vas pestijo izpuščaji in suha koža, je to lahko zaradi previsoke telesne temperature. Vključite breskve v svojo prehrano, da bi dobili kalij, vitamina A in B12 ter ostala hranila, ki pomagajo pri vzdrževanju telesne temperature in izboljšajo videz kože. Tudi marelice so odlična hrana za zniževanje telesne temperature. Poskusite: pripravite gosti sok iz marelic in mu dodajte nekaj medu. S tem napitkom lahko gasite žejo v vročih poletnih dneh.

    Grško seno in navadni komarček

    Obe vrsti semen pomagata pri ohlajanju telesa in s tem zmanjševanju potenja. Grško seno lahko uživate surovo. Semena lahko tudi zmeljete v prah in ga dodajate poletnim jedem. Pest semen navadnega komarčka položite v kozarec z vodo in jih tako pustite čez noč. Zjutraj popijte vodo, v kateri so se namakala semena – zagotovo vam bo manj vroče kot sicer.

    Trpka hrana

    Po določeni hrani nam v ustih ostane »kosmat« občutek – okus te hrane je astringenten oziroma trpek. V ustih po taki hrani ostane pravzaprav okus po taninih, ki pomagajo telesu absorbirati vodo. Ker se z uživanjem tale hrane poveča količina vode v celicah, se naše telo ohladi. Astringente najdemo v živilih, kot so fižol, leča, grozdje in banane.

    Zelenolistnata zelenjava

    Ta vrsta zelenjave kar »poka« od vitaminov in hranil. Večina je ima tudi veliko kalcija, ki igra pomembno vlogo pri zniževanju telesne temperature, saj deluje kot termoregulator.

    Polnozrnata hrana

    Če jeste polnozrnata živila, se boste manj potili. So namreč polne magnezija, ki sprošča mišice in živčne celice. Poleg tega izboljša absorpcijo kalcija v telesu, ki je pomemben pri vzdrževanju telesne temperature.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte