Pri Inkih je bila maca izjemno cenjena rastlina, ki še danes uživa velik ugled na področju Peruja. Pri nas se je začelo o maci več govoriti šele pred nekaj leti. V osnovi je sicer to križnica, podobno kot brokoli ali cvetača, ki pa uspeva predvsem v z minerali bogati prsti na območju Andov, visoko v gorah. Do živega ji ne pridejo niti ekstremne vremenske razmere. Večina pomembnih hranil je sicer shranjenih v podzemnem delu rastline. Maca se povezuje s številnimi blagodejnimi vplivi na zdravje, vendar se tokrat osredotočamo predvsem na koristi pripravkov te rastline na ženske, ki vstopajo v menopavzo.

Maca

Uživanje pripravkov iz mace naj bi spodbudilo tvorbo estrogena

Maca sicer ne simulira delovanja estrogena, kot to počno rastline, ki vsebujejo t. i. fitoestrogene. Vendar pa lahko kljub temu koristi ženskam, ki se spopadajo z neprijetnimi simptomi, tipičnimi za prehod v menopavzo (vročinski oblivi, nočno znojenje, povečana nervoznost, pomanjkanje koncentracije, poviševanje telesne teže, depresija, upad libida ipd.). Čeprav torej maca ne posnema učinkov estrogena, pa po drugi strani spodbudi tvorbo tega hormona v telesu. Poleg tega naj bi maca pripomogla k povečanju količine progesterona v telesu. Vplivala naj bi namreč na povečano tvorbo t. i. luteinizirajočih hormonov, ki stimulirajo delovanje jajčnikov.

Maca pomaga pri zaviranju sproščanja kortizola

Uživanje pripravkov iz mace lahko pomaga tudi pri zaviranju izločanja kortizola, znanega tudi pod imenom stresni hormon, kar je še eden izmed razlogov, zakaj gre za dobro naravno pomoč ženskam, ki težko prenašajo simptome menopavze. Ni sicer še povsem jasno, zakaj natanko ima maca tako pozitiven vpliv na številne ženske, vendar je za večino pomembno predvsem to, da deluje. Pri tem moramo sicer poudariti, da vse ženske ne izkusijo blagodejnih vplivov mace, vendar pa so te načeloma v manjšini.

Dober dodatek za vse, ki ste pogosto utrujeni

Ste ob začetku menopavze začeli opažati tudi, da imate kar naenkrat precej manj energije kot nekoč? Tudi pri tem vam lahko pomaga prav maca. Pogosto se namreč priporoča tudi tistim, ki jih sredi dneva večkrat popade huda utrujenost. Zagotovo ni naključje, da so v preteklosti maco uporabljali vojščaki pred pomembnimi bitkami. Če iščete brezkofeinsko možnost za povečanje energije, je torej vsekakor vredno preizkusiti maco. To seveda ne velja le za ženske v menopavzi, ampak tudi nasploh – za vse, ki vam pogosto primanjkuje energije, vendar bi se želeli te težave lotiti čim bolj naravno. Maco pa lahko uporabljate tudi pred vadbo, saj bo to povečalo vašo vzdržljivost, zato bo trening precej boljši.