Kvinoja je postala v zadnjih letih zelo priljubljena, vendar je njena zgodovina precej daljša – poznali in uporabljali so jo že Inki, ki so verjeli, da jim pomaga pri povečevanju vzdržljivosti. Ker ne vsebuje glutena, je primerna tudi za ljudi s celiakijo ali intoleranco na gluten. Poletje že počasi trka na vrata in to je običajno čas, ko si zaželimo lažjih obrokov. Če bi želeli poletne solate kljub temu malce obogatiti in poskrbeti, da vas nasitijo za dlje časa, je kvinoja odličen dodatek.

Kvinoja

Dober vir beljakovin

Posebno pozornost si je kvinoja prislužila s tem, da vsebuje zelo veliko beljakovin. Z njo lahko zamenjamo praktično katero koli žito in poskrbimo, da dobimo več beljakovin kot sicer. V 100 gramih kvinoje je namreč kar približno 16 gramov beljakovin. Kot je znano, nas z beljakovinami bogati obroki nasitijo za dlje časa in zmanjšajo željo po nezdravih prigrizkih, zato je kvinoja izvrstno živilo tudi za vse, ki poskušate izgubiti odvečne kilograme.

Zakladnica antioksidantov

Za naše zdravje je izjemno pomembno, da telo oskrbimo z zadostno količino antioksidantov. Redno uvrščanje kvinoje na jedilnik k temu uspešno pripomore. Gre namreč za živilo, ki vsebuje veliko antioksidantov – snovi, ki ščitijo telo pred negativnimi prostimi radikali, posledično pa zmanjšujejo tveganje za različne oblike raka, Alzheimerjevo bolezen, artritis, prezgodnje staranje kože, srčno-žilna obolenja in za številne druge kronične bolezni.

V kvinoji najdemo veliko vlaknin

Na to, kako hitro se bomo nasitili, pomembno vpliva tudi količina vlaknin v našem obroku. Najboljši viri vlaknin so seveda različne vrste sadja in zelenjave, vendar jih zelo veliko vsebujejo tudi nekatera druga živila – med njim prav kvinoja. To je torej še razlog več, zakaj se kvinoja pogosto priporoča pri hujšanju, obenem pa bodo vlaknine poskrbele tudi za boljše zdravje. Med drugim za izboljšanje vaše prebave, preprečevanje hemoroidov ter za zaščito srca in ožilja.

Mangan, železo in magnezij v kvinoji

Kvinoja velja tudi za odličen vir nekaterih zelo pomembnih mineralov. Eden izmed njih je mangan, ki ga potrebujemo za normalno delovanje metabolizma, hkrati pa mangan izboljšuje absorpcijo encimov in antioksidantov. V kvinoji najdemo tudi večje količine železa, ki je ključen za tvorbo hemoglobina in s tem za prenos kisika po krvi do celic. Uživanje kvinoje tako pomaga pri preprečevanju slabokrvnosti. Če boste poleg tega v solato vključili še špinačo, pa bo to sploh zmagovalna kombinacija. Omeniti je treba še večje količine magnezija, ki ga najdemo v kvinoji. Gre za mineral, ki preprečuje nehotene krče mišic oziroma bolečine v mišicah, težave s srcem, diabetes, migrene, tesnobo, povišan krvni tlak, nespečnost in še mnogo več, zato morate zelo paziti, da ne pride do pomanjkanja. Uživanje kvinoje je eden izmed ukrepov, s katerimi lahko to uspešno preprečite.