V vročih poletnih dneh kumarična solata za marsikoga predstavlja popoln obrok. Kumare so namreč izjemno osvežilne in lahke, seveda pa ima poseben čar tudi njihova hrustljavost. Razlogi, zaradi katerih tako radi uživamo kumare in njihovi učinki na zdravje, pa se s tem še ne izčrpajo.

Kumare za zdravje

Kumare so namreč tudi izjemno zdrave, zato si jih lahko brez slabe vesti privoščite tudi v večjih količinah. Svetujemo vam le, da ne odstranjujete olupka, če je to le mogoče, saj boste s tem odstranili tudi precejšen delež koristnih snovi.

zdrave kumare

Antioksidanti v kumarah

Kopičenje škodljivih prostih radikalov v telesu lahko privede do številnih kroničnih bolezni. Oksidativni stres se med drugim povezuje tudi z rakom, srčno-žilnimi in pljučnimi obolenji ter avtoimunskimi boleznimi. Med živila, ki vsebujejo veliko antioksidantov in so tako zelo učinkovita pri nevtraliziranju škode, ki jo povzročajo prosti radikali, sodijo tudi kumare. Kumare med drugim vsebujejo tudi flavonoide in tanine, vrste antioksidantov, ki so še posebej uspešne pri onemogočanju prostih radikalov.

Oskrba telesa z vodo

To, da se kumare še posebej priležejo v vročini, je povezano predvsem s tem, da so sestavljene pretežno iz vode. Tekočina je nujna za regulacijo temperature našega telesa in za normalen potek številnih drugih funkcij. Večino tekočine naj bi sicer telesu priskrbeli s pitjem, vendar nekateri ljudje pokrijejo večji del potrebnega vnosa s hrano. Med živila, ki so najboljši vir tekočine, zagotovo sodita sadje in zelenjava, nekatere vrste, kamor uvrščamo tudi kumare, še posebej. Z uživanjem kumar tako zmanjšate tveganje za dehidracijo in zaplete, povezane s tem pojavom, ki je poleti še posebej pogost. Lahko pa si pripravimo prav poseben osvežilni napitek iz kumar.

Idealno živilo med hujšanjem

Kot smo že omenili, so kumare sestavljene pretežno iz vode (cca. 96 odstotkov). Posledično je njihova kalorična vrednost zelo nizka, kar pomeni, da so idealna izbira za vse, ki se spopadate s povišano telesno težo. Dodobra vas bodo zapolnile in vam dale občutek sitosti, ne da bi morali za to zaužiti zelo kalorično hrano.

Pomoč pri povišanem holesterolu

Izsledki študij kažejo, da se v kumarah nahajajo spojine, ki lahko pomagajo pri zniževanju previsoke ravni holesterola v krvi. Med te spojine med drugim sodijo tudi fitosteroli, katerih učinkovitost pri zniževanju LDL-holesterola potrjuje več raziskav. Poleg tega ti zeleni plodovi vsebujejo tudi pektin, ki sodi med topne vlaknine, te pa so prav tako znane po tem, da so koristne za ljudi s povišanim holesterolom. (več o prebavi in holesterolu).

Kumare priporočljive tudi za diabetike

Zelo zanimivi so tudi rezultati raziskav, ki nakazujejo, da so lahko kumare koristna pomoč pri uravnavanju krvnega sladkorja, poleg tega pa naj bi uživanje kumar zmanjševalo tudi tveganje za določene zaplete, značilne za diabetes. Največ snovi, koristnih za diabetike, naj bi se skrivalo prav v olupku kumaric.

Spodbujanje prebave

Tudi ljudje, ki imajo težave s prebavo, predvsem z zaprtjem, bi morali na svoj jedilnik pogosteje uvrstiti kumare. Dehidracija naj bi imela namreč velik vpliv na težave z izločanjem blata. Z uživanjem kumar zaužijete veliko tekočine, obenem pa tudi precej vlaknin, ki so prav tako zelo pomembne za urejeno prebavo.