Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaKuhanje nad paro – preprost in zdrav način priprave hrane

Kuhanje nad paro – preprost in zdrav način priprave hrane

MORDA VAS ZANIMA

Kuhanje nad paro dobro ohrani skoraj vse sestavine v hrani in zagotavlja njen poln okus. Prav zato velja za enega najbolj zdravih načinov priprave hrane. Poznali so ga že naši daljni predniki, ki so, še pred odkritjem ognja, na od sonca segretih kamnih segrevali in mehčali živila.

- Oglas -

Hrana, ki jo skuhamo nad paro, ohrani svoj naraven vonj, okus, barvo in obliko. In ne samo to, v sebi zadrži tudi večino vitaminov in mikroelementov, ki jih ima v surovem stanju. Kuhanje nad paro je izjemno preprosto, nezamudno in zdravo. Ker ima tako pripravljena hrana zelo majhno vsebnost maščob, boste z njeno pomočjo zdravo shujšali. Poleg tega dobro deluje tudi na srčno-žilni sistem, znižuje holesterol in preprečuje nastanek čira na želodcu. Ker vsebuje več vitaminov kot hrana, pripravljena na drugačne načine, njeno uživanje izboljšuje tudi videz kože, nohtov in las ter krepi imunski sistem. Taka hrana je tudi lažje prebavljiva in je priporočljiva za vse, ki imajo želodčne ali črevesne težave pri prebavljanju surove hrane z veliko vlakninami.

kuhanje nad paro

Kaj lahko kuhamo nad paro?

Odgovor je preprost – skoraj vse. Idealna živila za kuhanje nad paro so: zelenjava, sadje, belo meso, bele ribe in raki. Še najbolje je, da hrano nad paro kuhate celo, saj bo tako v sebi zadržala večino hranilnih snovi. Če želite, da v sadju ali zelenjavi ostane še več hranilnih snovi, jih kuhajte z olupkom, ki ga potem odstranite. Čas kuhanja v pari je odvisen od velikosti kosa, ki ga kuhamo. Večina hrane se v pari kuha 10 do 20 minut, za večjo količino oziroma večje kose pa boste porabili več časa.

Kako kuhati nad paro?

Kuhanja nad paro se lahko lotite na več načinov. Kuhate lahko v mrežici nad brbotajočo vodo in s pokrito pokrovko, v kopeli ali v soparniku. Hrano lahko tudi ovijete v papir za peko, pokrijete s pokrovko in pustite, da se skuha nad paro. Pri takem kuhanju ste lahko brezskrbni, saj se hrana ne bo prijela, zažgala ali prismodila. Največ, kar se lahko zgodi, je to, da se razkuha. Sicer pa je hrana, obdelana v pari, nežna in mehka, saj ni izpostavljena suhi in intenzivni vročini. Poskrbite za to, da bo vedno primerno dvignjena nad brbotajočo vodo in da ne bo prišla v stik z njo, saj bi se sicer lahko prekuhala. Za takšno vrsto kuhanja ni potrebnega praktično nobenega predznanja ali kuharskega mojstrstva.

Kako hrani dodati okus?

- Oglas -

Vreli vodi, iz katere izhaja para, lahko dodate sestavine, ki bodo hrani dale okus (npr. kocko zelenjavne juhe, vino) ali hrano marinirate še pred kuhanjem. Za slane jedi lahko uporabite ingver, kumino, čili ali koriander, sladkim jedem pa dodajte muškatni orešek, klinčke, cimet ali meto. Hrano lahko pred kuhanjem začinite tako s svežimi kot suhimi začimbami, s citrusi, oljem, vinom in podobnimi dišavami.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×