Katera olja so najboljša?

    Olja uporabljamo skoraj vsakodnevno, pri tem pa se morda premalo zavedamo, da so nekatera olja bolj občutljiva in sploh niso primerna za kuhanje.

    Visoke temperature pri kuhi lahko spremenijo sestavo in strukturo olja. Večja kot je vsebnost omega 3 maščobnih kislin v določenem olju, manj primerno je za kuho. Vročina ne le da poškoduje maščobne kisline, lahko tudi povzroči njihovo spremembo v zdravju škodljive snovi.

    Olja, ki so bogata z nasičenimi ali nenasičenimi maščobami, so pri segrevanju najbolj stabilna. Med taka spadata na primer arašidovo olje in olivno olje. Bolj občutljiva olja je najbolje uporabljati le pri pripravi mrzlih jedi, na primer prelivov za solate. Najbolj primerna olja za kuho so arašidovo, olivno, sončnično in sezamovo olje ter maslo.

    Laneno olje

    Shranjevanje olja

    Če kupite večjo količino olja poskrbite, da bo shranjeno v temnejših steklenicah. Svetle in prozorne steklenice ter plastenke namreč prepuščajo preveliko količino svetlobe, kar lahko privede do kemijskega procesa oksidacije maščobnih kislin v olju, ki je podoben rjavenju kovine.
    Pri nakupu se izplača odšteti nekoliko več denarja za bio olja. Veliko običajnih olj je namreč pridobljenih iz rastlin, ki so bile škropljene s pesticidi. Le-ti so razgradljivi v maščobi in se zaradi tega kopičijo v delih rastline, ki se nato uporabijo pri pridelavi olja.

    In katera so najboljša olja

    Laneno olje je najboljši vir omega 3 maščobnih kislin. Dobro je za srce ter prebavo, saj ublaži zaprtost, koristno pa je tudi za imunski sistem kožo. Lahko se tudi hitro pokvari.
    Repično olje je sicer manj znano, vendar je eno izmed olj z najmanjšo vsebnostjo nasičenih maščob, kar je dobro za srce. Je tudi bogat vir omega 3 in 6 maščobnih kislin.
    Sojino olje vsebuje omega 3 kot omega 6 maščobne kisline, a je pogosto rafinirano.
    Olivno olje pridobivajo brez toplotne ali kemične obdelave, saj je pridobljeno iz oliv in ne iz semen, je dalj časa obstonjno, za kuho pa se uporablja pri srednjih temperaturah. V primernih količinah znižuje slabi LDL holesterol, brez da bi vplivalo na dobri HDL holesterol. S tem lahko dosežemo boljše ravnovesje med omenjenima holesteroloma v krvi.
    Bučno olje vsebuje nekaj nasičenih maščob, bogato pa je z omega 6 maščobnimi kislinami. V njem najdemo tudi nekaj omega 3 maščobnih kislin, pozorni pa moramo biti na njegovo obdelavo, saj rafiniranje in kemična obdelava znižujejo njegovo kakovost.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte