Prehrana je zagotovo eden najpomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na naše zdravje. Vendar pa zgolj »moč volje« velikokrat preprosto ni dovolj, da bi se uprli nezdravim prehranskim izbiram. Ekipa znanstvenikov se je zato odločila, da natančneje preučijo učinkovitost različnih strategij, povezanih s sprejemanjem pametnih odločitev v konkretnih situacijah.

V nadaljevanju predstavljamo štiri izmed teh strategij, ki so še posebej praktične za vsakodnevno uporabo – preproste, a obenem zelo učinkovite. Te strategije so vsekakor zelo uporabne za tiste, ki vas (določena) hrana pogosto zapelje v skušnjavo. Hkrati pa si lahko z njimi pomagate tudi pri izboljševanju mnogih drugih navad, s katerimi niste najbolj zadovoljni. …

Drobne spremembe vsakodnevne rutine

Mnoge vsakodnevne odločitve sprejemamo skorajda nezavedno – preprosto zato, ker smo tako navajeni. Roka lahko tako skoraj samodejno seže po hrani, čeprav smo v resnici že siti. Tako je pomembno, da na to možnost računate vnaprej. Poskrbite za drobne spremembe, ki bodo prekinile vašo običajno rutino in vas prisilile v to, da razmislite o tem, kaj pravzaprav počnete. Živila lahko na primer prestavite v drugo kuhinjsko omarico ali si celo omislite ključavnico za hladilnik. Tako ne boste preprosto delovali, ampak bo potrebnega vsaj nekaj razmisleka.

Uživanje zdravih živil združite z aktivnostjo, ki jo imate radi

Ne najdete pravega užitka v hrani, ki je zdrava, zato pogosto posežete po manj zdravih opcijah? Znanstveniki v tem primeru predlagajo, da izberete aktivnost, ki jo imate radi (na primer poslušanje določene glasbe, ogled priljubljene serije), in si dovolite uživati v njej izključno takrat, ko jeste nekaj zdravega. Tako se bodo v vaših možganih postopoma vzpostavile pozitivne asociacije na zdravo hrano.

Odločite se vnaprej

Pred nedavnim izveden eksperiment je razkril, da zaposleni, ki morajo svoj obrok v menzi izbrati že nekaj ur prej, pogosto izberejo precej bolj zdrave in manj kalorične opcije. Te ugotovitve lahko seveda aplicirate tudi na svoje lastne navade. Namesto tega, da začnete o tem, kaj boste jedli, razmišljati šele takrat, ko ste lačni, oblikujte jedilnik vnaprej in dovolj zgodaj pripravite načrtovane jedi.

Poiščite družabnika za medsebojno spodbudo

Ljudje smo socialna bitja. Tako ni presenetljivo, da tudi mnoge znanstvene študije potrjujejo, da smo precej uspešnejši pri spremembi svojih nezdravih navad, če imamo pri tem nekaj spodbude. Zelo priporočljivo je torej, da poskušate poiskati nekoga, ki poskuša premagati podobne nezdrave navade kot sami – v resničnem življenju ali pa morda zgolj za virtualno spodbudo in pomoč pri premagovanju ovir.

Preberite tudi: Jutranja rutina za bistre misli, na katero prisegajo mnogi uspešni posamezniki!