Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.

Mikroplastika prvič odkrita tudi v človeški krvi

Mikroplastika je bila namreč prvič v zgodovini odkrita celo v človeški krvi.

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev.

Težave s spanjem pri otrocih: 5 korakov do kakovostnejšega spanca

Kako lahko kot starši poskrbite, da bo motenj spanja pri vašem otroku čim manj?

Bulgurjeva solata z zelenjavo (tabbouleh)

Recept za odlično bulgurjevo solato z zelenjavo (tabbouleh).

Izkušnja skorajšnje smrti – več kot samo halucinacija

Opisi izkušnje skorajšnje smrti so malodane univerzalni, saj so si med sabo zelo podobni, ne glede na kulturno okolje in druge okoliščine.

Večina ljudi misli, da se prehranjuje precej bolj zdravo, kot se v resnici

Ali menite, da je vaša prehrana zdrava? Verjetnost za to, da se motite, je precejšnja, vsaj če sklepamo po novi raziskavi.

Blazina, ki diha – nov izum za pomoč pri anksioznosti

Blazino so razvili raziskovalci z univerze v Bristolu. Osnovni cilj je bila izdelava splošno dostopne naprave za pomoč pri anksioznosti, ki jo bo mogoče uporabiti kadar koli in kjer koli.
JogaJoga bikram: Je danes še to, kar je bila nekoč?

Joga bikram: Je danes še to, kar je bila nekoč?

MORDA VAS ZANIMA

Joga bikram je eden izmed najbolj priljubljenih slogov joge na svetu. Odkar je bila v poznih sedemdesetih letih predstavljena najprej v Ameriki in nato drugod v zahodnem svetu, se je udeležujejo milijoni ljudi.

Izvor joge bikram

- Oglas -

V svojih začetkih je bila joga bikram natančno določeno zaporedje 26 jogijskih položajev in dveh dihalnih vaj, ki sta se izvajali ob začetku in koncu vadbe. Vsak jogijski položaj (z izjemo zadnjega) se je izvajal v dveh ponovitvah. Vsaka soba za jogo je imela po tleh določene barve tapisoma in črte v določenem razmiku, kamor so vadeči položili svoje podlage za jogo. Soba je bila ogreta na 40 stopinj Celzija (ponekod še več), s 70- do 80-odstotno vlago v zraku.

Zaporedje položajev je določil Bikram Choudhury, dvigovalec uteži iz indijskega mesta Kalkuta, ki si je zdrobil koleno, zdravniki pa so mu rekli, da nikdar več ne bo hodil kot prej. Zato je s svojim gurujem zasnoval sistem, s katerim je popolnoma rehabilitiral svoje telo.


V tem smislu je izvorni sistem joge bikram, torej zaporedje položajev in dihalnih vaj, še danes izjemno učinkovit. Vadbe joge bikram so pomagale ljudem po operaciji kolen, pri artritisu in revmi, slabokrvnosti in slabi telesni drži ter nekaterih oblikah diabetesa. Poleg tega joga bikram pomaga pri prekomerni telesni teži, bolečinah v hrbtenici, nizki samopodobi ali pomanjkanju samozavesti.

Bikram joga in spremembe skozi leta

Z vse več studii joge bikram po vsem svetu (bilo je obdobje, v katerem se je vsak dan odprl vsaj en nov studio joge bikram), vse več učitelji joge bikram in izobraževanji pa je tudi joga bikram, tako kot vsaka priljubljena stvar, izgubljala na kakovosti. Nekateri studii joge so sobe ogrevali na veliko več kot na 40 stopinj Celzija, nekateri učitelji joge bikram pa so začeli izvajati zelo »vojaški« način učenja, znotraj katerega ni prostora za kakršenkoli počitek ali umiritev. A na srečo ni povsod tako.

Sodobna joga bikram, ki temelji na osnovah

- Oglas -

Pri nas smo s pomočjo svetovno priznane učiteljice joge Sherie van den Wijngaard razvili poseben sistem vroče joge ter vroče terapevtske joge, ki sicer temelji na prvotni vadbi joge bikram, vendar je poglobljena in predvsem prilagojena posamezniku. Zagovarjamo dejstvo, da je treba položaj prilagoditi posamezniku in njegovim trenutnim zmožnostim, ne pa posameznika tlačiti v jogijski položaj.

Tako smo temperaturo v sobi za jogo znižali na prijetnih 36 stopinj Celzija, kar je pod notranjo telesno temperaturo. Medtem ko toplota od zunaj počasi zmehča mišice in vezivna tkiva, to vadečemu omogoča, da z dihom od znotraj segreje telo in spodbudi procese ter organe v telesu. 

Za jogijske položaje si vzamemo več časa, zato nekatere, skrbno izbrane, izvajamo le v eni ponovitvi. To vadečemu omogoča, da si vzame več časa in opazi manjše premike in mišice, ki jih sicer ne bi. To pomeni, da stoodstotno užije vse koristi vroče in vroče terapevtske joge (miren um, spodbujanje parasimpatičnega živčnega sistema, ki skrbi za presnovo in prebavo, bolj svobodno telo, rehidracijo utrujenih tkiv in več fleksibilnosti nasploh).

Vlago v zraku smo v sobi za jogo znižali na 30 do 40 odstotkov, ravno prav za vse astmatike in tiste, ki se srečujejo z različnimi obolenji dihal. Vlaga v zraku navlaži suha dihala, vendar ni previsoka in še vedno omogoča globok vdih ter izdih.

Znotraj sekvence vroče in vroče terapevtske joge je v primerjavi z osnovno vadbo joge bikram več poudarka na dihu. Klasična joga bikram se v veliki meri osredotoča na fizično izvedbo položaja, medtem ko na naših vadbah poudarjamo, da sta dih in položaj enako pomembna. Telo se ob pravilnem dihu še bolj poti, kar prinaša koristi, kot je čiščenje največjega organa – kože. Vroča joga je za marsikoga, zlasti za ženske, torej tudi neke vrste kozmetični tretma.

Birakm joga položaj orla

Položaj orla

Asana oziroma položaj orla se na vadbah vroče in vroče terapevtske joge izvaja kot tretji v sekvenci. Pomaga nam okrepiti mišice nog in trebuha, vodi v zavedanje telesne drže od glave do peta, raztegne in razbremeni ramenski obroč in vrat. Z redno prakso vodi v prepuščanje danemu trenutku in umiri um.

Kako ga pravilno izvedemo?

  1. Z vdihom dvignite roke nad glavo in z izdihom spustite telo v polovični predklon, kjer sprostite glavo in zazibate roke eno pred drugo. Položaj orla v sekvenci vroče in vroče terapevtske joge sledi položaju stola, polovični predklon pa je odlična razbremenitev za kakršnokoli napetost, ki je bila ustvarjena prej. Nihanje rok uporabite, da desno roko prepletete pod levo in ju stisnete kot dve vrvi.
  2. S trupom se dvignite na noge, roke so prepletene, naredite globok vdih in se počasi usedite v navidezen stol za seboj. Če rok ne morete preplesti, prepletite komolce in se primite za nasprotni rami. Ob naslednjem vdihu komolce malce dvignite od prsnega koša in pete močno potisnite v tla. Zadržite potisk za tri globoke dihe.
  3. Roke ohranite prepletene, noge iztegnite in trup dvignite nazaj gor. Naredite globok vdih in tokrat komolce močno povlecite navzgor, stran od prsnega koša. Zaprite oči in za večji razteg umikajte dlani stran od obraza. Tak razteg je odličen za vse, ki več kot štiri ure na dan presedite za pisalno mizo, računalnikom in sklonjeni naprej. Ponovite z levo roko pod desno.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×