Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehranaJe kaljena hrana bolj zdrava?

Je kaljena hrana bolj zdrava?

MORDA VAS ZANIMA

Nekateri dietetiki so mnenja, da iz semen in zrn ne dobimo vseh potrebnih hranil, saj ta ostajajo zakoreninjena globoko pod trdim ovojem, ki se v telesu le stežka razgradi. To še ne pomeni, da polnozrnata hrana in semena niso zdrava – le da iz njih dobimo manj hranilnih snovi, kot bi jih, če bi jih pojedli kaljena.

- Oglas -

Kalčki

V prehrambeni industriji je v porastu nov trend: imenuje se kaljena hrana. Ko so semena oziroma zrna podvržena določeni temperaturi in vlažnosti, vzkalijo. Če jemo kaljeno, imamo od tega dvojno korist: zaužijemo tako zdrave vlaknine, ki se nahajajo v lupini, kot svež del rastline, ki je prodrl skozi lupino. Proces kaljenja »odklene« marsikatero hranilo, ki ga sicer ne bi zaužili. To pomeni, da vitamini, minerali, esencialne maščobne kisline in antioksidanti postanejo bolj biorazpoložljivi oziroma se hitreje presnovijo oziroma absorbirajo.

Vrsta hranil, ki jih dobimo, ko jemo kaljeno hrano, je odvisna od samega semena oziroma zrna. Možnosti so raznolike, saj je lahko kaljeno praktično katero koli seme, zrno ali strok. Kalite lahko brokolijeva, gorčična ali koruzna semena – seznam je dolg. Nekatere študije so pokazale, da z uživanjem ovsene kaše iz kaljenih semen ovsa, telo absorbira več železa in cinka. Z drugimi študijami pa je bilo denimo ugotovljeno, da kaljeni riž vsebuje večje količine antioksidantov kot navaden.

Kaljenje doma

Vedno več ljudi je navdušenih nad kaljeno hrano in v porastu je tudi trend kaljenja doma. Nutricionisti svetujejo, da pri kaljenju, ki se ga lotevate sami, upoštevate točno določene pogoje, ki so potrebni za uspešno kaljenje. Preden se lotite kaljenja, se dobro pozanimajte o samem postopku, saj lahko v nasprotnem primeru pride do pojava škodljivih bakterij. Če niste stoodstotno prepričani, za začetek kaljeno hrano raje kupite v preverjeni trgovini.

- Oglas -

Več o kalčkih ter izboru rastlin za kaljenje si preberite tukaj: www.bodieko.si/kalcki

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×