Najboljša leta? Med 30. in 34. letom starosti!

Mnenja o tem, katera so najboljša leta človekovega življenja, so seveda zelo subjektivna.

Ali lažnim novicam nasedajo samo starejši ljudje?

Prepričanje, da lažnim novicam nasedajo predvsem starejši ljudje, je zelo razširjeno. Ali gre pri tem za upravičeno stališče ali zgolj za predsodek?

Aktivno poslušanje – osnova uspešne komunikacije

Čeprav se vam morda zdi, da poslušate sogovornika, so standardi za aktivno poslušanje, ki je osnova uspešne komunikacije, precej visoki.

Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.
Zdravje & prehranaHrana kot zdravilo

Hrana kot zdravilo

MORDA VAS ZANIMA

Znanstvene raziskave vedno bolj dokazujejo, da je zdrava hrana neposredno povezana z zdravjem oziroma z boleznimi in zdravstvenimi težavami, ki vedno pogosteje pestijo sodobnega človeka.

- Oglas -

Strokovnjaki so se dokopali do spoznanja, da v biološko pridelani hrani vlada določen red, ki daje človeškemu organizmu življenjsko energijo in krepi njegovo naravno odpornost. Telo zaznava, ko se prehranjujemo s pravo in zdravo hrano, zdravstvene težave pa se kar odbijajo od nevidnega imunskega ovoja. S pravilno prehrano je mogoče celo ozdraviti določena bolezenska stanja v telesu. Poglejmo si najnovejša odkritja znanstvenikov.

Migrena – čokolada, sir agrumi, črno vino in kava povzročajo migreno. Pri njenem nastajanju lahko sodeluje tudi alergija na pšenico, morske sadeže ali pomaranče. Tudi izpuščanje obrokov lahko povzroči napad migrene, saj povzroča zmanjšanje ravni sladkorja v krvi.

PMS (predmenstrualni sindrom) – je neposredno povezan s prehrano. V tednu pred menstruacijo je potrebno dnevnemu obroku dodati 500 kalorij, predvsem pa je zajtrk najpomembnejši obrok. Vsakodnevno je potrebno zaužiti najmanj en obrok solate in tri obroke, ki vsebujejo kakršno koli zelenjavo. PMS je pogosto izzvan z nizkim estrogenom v krvi zaradi pomanjkanja magnezija in železa. Orehi, suho sadje in semena so bogati s temi sestavinami, orehi in semena pa celo vsebujejo naravne estrogene.

Tekočina v telesu – težki in mastni obroki lahko povzročijo zadrževanje tekočine v organizmu, prav tako tudi slana in močno začinjena hrana. Iz prehrane izločite slanino, salame in drugo hrano z veliko vsebnostjo soli in natrija. V vsakodnevni jedilnik vključite naravne diuretike, kot so peteršilj, zelena, kumina in regrat, kalij pa nam pomaga ohranjati zdravo ravnotežje tekočine v telesu. Najdemo ga v sadju, posebno v bananah in zelenjavi, kot je špinača in beluši.

Zaprtje
– jejte hrano, ki je bogata z vlakninami. Med tako sodijo polnozrnate žitarice, krompir v olupku, polnoznat kruh, sadje in zelenjava. Predvsem pa povečajte vnos tekočin v telo, najbolje je, da spijete več kot dva litra vode.

- Oglas -

Utrujenost – predelana ali osiromašena hrana brez potrebnih kalorij in mineralov, lahko izzove utrujenost. Alkohol vam hitro odvzame energijo, medtem kot kava in čaj delujeta kratkotrajno stimulativno. Če boste popili več kot šest skodelic kave dnevno, se vas bo lotila huda utrujenost. Najpogostejši razlog za utrujenost je slabokrvnost, ki zaradi pomanjkanja železa, ki tvori hemoglobin in prenaša kisik po telesu. Največ železa vsebuje rdeče meso, grah, leča, temno zelena zelenjava, orehi, semena in suhe marelice. Za zdravo kri potrebujete veliko vitamina B12, ki je v mesu, jajcih, ribah in mlečnih proizvodih. Druge ključne stvari za primerno telesno energijo so vitamini C in E, magnezij in kalij.

Za zdravo srce – uživajte mediteransko hrano bogato s testeninami, solato, sadjem, zelenjavo, olivnim oljem in česnom. Tisti, ki upoštevajo zakonitosti takšne prehrane, zmanjšujejo nevarnost za srčna obolenja za 75%. Testenine so skoraj brez maščob, olivno olje vsebuje nenasičene maščobe, ki znižujejo holesterol in zmanjšujejo nevarnost ateroskleroze. Olivno olje je bogato z vitaminom E, to pa je antioksidant, ki deluje proti razvoju aterosklerozi krvnih žil. Modre ribe, med katere sodijo sardine in skuše, ščitijo krvožilni sistem z omega-3 maščobnimi kislinami. Sadje in zelena zelenjava dajejo antioksidacijske vitamine C, E in betakaroten, ki delujejo proti škodljivim vplivom prostih radikalov.

Za bister um – spodbudite sposobnosti uma z večkratno nenasičenimi maščobnimi kislinami, kot so omega-3, ki se nahajajo v modrih ribah. Raziskave so pokazale, da so imeli otroci, ki so se hranili z mlekom, ki je bilo obogateno z omega-3 maščobnimi kislinami pri sedmih letih večji inteligenčni kvocient od tistih otrok, ki so uživali neobogateno mleko. Psihična budnost se lahko izboljša z uživanjem kalija (vsebujejo ga agrumi, solata, sončnična semena, banane in krompir), cinka (pšenični kalčki, bučna semena, jagnjetina, jajca) in aminokislin (sojini proizvodi, kravji sir in mandlji).

Za dolgo življenje – uživajte najmanj pet obrokov svežega sadja in zelenjave dnevno. Tako boste telesu zagotovili ključne antioksidante – vitamine A, C, in E ter selen, ki delujejo proti degenerativnih bolezni, kot so koronarna bolezen, rak in diabetes.

Za vitko telo – primerna prehrana so žitarice, sadje in zelenjava, predvsem pa zelo malo nasičenih maščob in sladkarij. Seveda pa samo zdrava prehrana ne bo preprečila nabiranja kilogramov. Telesna aktivnost je nujno potrebna za vzdrževanje vitkega pasu. V primeru povečane aktivnosti potrebujete več beljakovin, ki preprečijo trošenje mišic in več ogljikovih hidratov, ki zmanjšujejo utrujenost in spodbujajo metabolizem k izgorevanju odvečnih maščob.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×