Hormonska joga je naravni botoks!

    S hormonsko jogo spodbujamo in uravnovesimo žleze z notranjim izločanjem in s tem ohranjamo optimalno raven hormonov v svojem organizmu. Gre za aktivno samoterapijo, brez vnosov identičnih ali bioidentičnih hormonov. Naša sogovornica Alenka Košorok Humar je učiteljica hatha joge in mednarodno certificirana učiteljica hormonske joga terapije in či gonga. Njena velika strast in raziskovanje so ravno hormoni in endokrini sistem. Ta veja medicine je ena zadnjih odkritih in čedalje aktualnejših. Joga, ki jo Alenka poučuje že dobrih pet let na delavnicah in potem na rednih vadbah, je naravna pomoč pri vzpostavitvi hormonskega ravnovesja.

    Alenka Košorok Humar
    Foto: Nataša Kralj

    Hormonska joga je učinkovita alternativa za vse vrste ženskih in moških težav s hormonskimi nihanji (predvsem v srednjih letih), je pa odlična pomoč tudi mlajšim ženskam z določenimi težavami, kot so PMS, policistični jajčniki, neredna menstruacija, težave z zanositvijo in podobno. Prvi rezultati vadbe se pokažejo takoj, najpozneje pa po štirih tednih. Vaje so enostavne, posebno predznanje joge ni potrebno, zahtevajo pa redno prakso. Po tečaju jo preprosto izvajate doma, je poceni in odlična samoterapija. Košorok Humarjeva poučuje hormonsko jogo za ženska hormonska nihanja in stres, hormonsko jogo za moška hormonska nihanja in stres ter hormonsko jogo za diabetes.

    Leta 2013 je izdala tudi knjigo Hormonska joga (poetično dinamični priročnik za uravnoteženo hormonsko življenje). V njej je zbrala kopico zelo koristnih nasvetov za zdravo hormonsko življenje. Tudi po izidu knjige se njena izobraževanja in raziskovanja nadaljujejo in pletejo, z nami pa je podelila devet koristnih idej in predlogov, ki ugodno vplivajo na naše telo in dušo. Zakaj ravno devet? Zato, ker je devetica tudi znak za mesec september in je energetsko število, zdravilno in simbolno v kitajski tradicionalni medicini.

    Dihanje

    »Naredite deset globokih vdihov in izdihov nekajkrat na dan. Dihanje je najbolj naravna, a najbolj neprakticirana tehnika našega življenja. Zdi se, kot da je najbolj samo po sebi umevna. Vdihniti moramo v trebušni (abdominalni) predel in peljati dih navzgor do pljuč in grla. V izdihu peljemo dih navzdol po isti poti. To obvezno počnemo s polnim zavedanjem.«

    Gibanje

    »Hormonska joga ali/in katero koli gibanje ali šport je darilo našemu telesu. Zelo priporočam hitro hojo in gibanje na svežem zraku ter plavanje. Zadnje raziskave nemških znanstvenikov potrjujejo, da šport – tudi amaterski in le trikrat tedensko – spodbuja aktivnost možganov. Mišice izločajo snovi, ki tvorijo nova vezja celic v tem delu telesa, večajo koncentracijo, reševanje problemov, zmanjšujejo stres, z njimi se učinkovito spopadamo proti depresijam in demenci. Hormonska joga je ciljano usmerjena na hormonski sistem, deluje pa na ravnotežje vseh telesnih sistemov. Glede na rezultate, ki jih vidim pri sebi in tečajnicah, lahko mirno zatrdim, da smo s to vadbo končno odkrili botoks brez kakršnih koli stranskih učinkov za svoj endokrini sistem.«

    Alenka Košorok Humar - hormonska joga
    Foto: Nataša Kralj

    Aktivna osebna nega

    »Oljenje in ščetkanje je aktivnost, ki nam ne vzame veliko časa, je enostavna in dostopna tudi na potovanjih. Imeti moramo samo primerno olje, npr. mandljevo, ki mu dodamo nekaj kapljic svojih najljubših eteričnih olj, in ščetko z naravnimi ščetinami. Najprej naoljimo vse telo od spodaj navzgor, od stopal do glave, z dolgimi, ravno prav nežnimi gibi vlažnih dlani. Dobro utremo olje v kožo. Nato si privoščimo dolgo prho.«

    Prhanje

    »Z naoljenim telesom stopimo pod izmenično prho. Najprej mlačna voda, potem malo bolj vroča, pa spet mlačna in nato hladen curek. Poživlja! Zdravilni učinki t. i. hidroterapije so že dolgo poznani. Voda je zdravilna, izmenična temperatura pa poživlja in podpira krvni obtok. Ne potrebujemo nobenih dragih toplic, da si pričaramo učinke doma. Pomemben je vrstni red. Da, prha na naoljeno in zmasirano telo. Olje se bo s tem lažje vpilo in zmasiralo tudi kosti in členke. Na počitnicah lahko zamenjamo prho tudi s skokom in jutranjim plavanjem v morju, jezeru, tolmunu … V mesecu septembru čez vikend namesto na kavo raje skočite do najbližje plaže. Telo vam bo hvaležno!«

    Sonce

    »Po bogatem poletju smo malce zbegani v prehodu na jesen, a to nas ne bi smelo spraviti iz svojih zemeljskih tirnic. Sonce in zemlja, korenine, nad tem seveda še nebo. Za dobre hormone oziroma aktivni vitamin D3 in hormone priporočam v vseh letnih časih 20 minut izpostavljanja soncu, četudi le notranjost dlani, saj se na tem delu vitamin D3 najbolj absorbira. Pazite le na to, da se naslednji dve uri ne umivate oz. tuširate, ker tako ne bo učinka.«

    Hrana

    »Naj bo obrok sestavljen iz sezonskih sestavin. Priporočam veliko sadja, grozdja, tudi buče, ki jih je kar nekaj vrst. Enostaven recept nalašč za september: cca 1 kg očiščenega in narezanega mesa buče podušimo na olivnem olju (1 žlica) cca. 10 minut, posolimo s pol čajne žličke piranske soli, popopramo in potem zalijemo s 1/5 l vode. Naj zavre in potem dušimo 15 minut. S paličnim mešalnikom zmešamo. Lahko dekoriramo z nekaj kapljicami bučnega olja in nekaj prepraženimi semeni bučnic. Zdravo in zelo okusno! Pa ne pozabimo zraven na kakovostne beljakovine, ki so nujne za naše hormone.«

    Voda

    »Pazimo, da ne pretiravamo s pitjem, da ne odplavimo iz telesa vitaminov in mineralov. Tudi vodo moramo dozirati po pameti, vsak ima namreč svojo merico. Raje kdaj vmes popijmo kak metin čaj, kamilični prav tako pomiri, janežev je blagodejen za naš endokrini sistem. Za čiščenje pa rmanov čaj ali domačo mešanico, v kateri sta tudi regratova korenina in kopriva.«

    Branje

    »Končno bomo imeli čas za roman ali branje, ki ga čez poletje zaradi vseh drugih dejavnosti nismo imeli časa prebrati. Branje spodbuja nove ideje, nove stavčne zveze, besede, ki jih v svojem življenju posredujemo sebi in drugim. Branje sodobnih besedil spodbuja ustvarjalnost in širi naš besedni zaklad. Pojdite v najbližjo knjigarno in izbira bo zelo težavna, jamčim.«

    Koristno lenarjenje

    »Dokazano je, da preveč gibanja, telovadbe, teka, fitnesa ni dobro za naše sisteme, tudi ne za naše hormone. Težko je verjeti, a preveč je slabše kot premalo. Zato si je dobro privoščiti kakšen popoldanski spanec. Pa tudi večje ‘lenarjenje’, še posebno jeseni. Po najnovejših odkritjih nevroznanstvenikov se takrat v naših možganih tvorijo nove vezi in spodbujajo vse vrsti dejavnosti za naprej. Krajša lenoba je lahko izvir kreativnosti in samospoznanja, od tod pa izvirajo sveža energija in nove ideje.«

    Povejte svoje mnenje - kometirajte