Granatno jabolko – idealno živilo za ljudi s povišanim holesterolom

Povišan holesterol predstavlja veliko tveganje za srčne bolezni. Ljudje, ki imajo težave s povišano ravnijo t. i. slabega holesterola, znanega tudi pod kratico LDL, so tako med drugim v precejšnji nevarnosti, da doživijo srčni napad, povišana raven holesterola pa povečuje tudi tveganje za diabetes. Splošna priporočila so v takih primerih znana.

Za uravnavanje povišanega holesterola se priporoča znižanje telesne teže, če je ta previsoka, zmanjšanje količine soli ter odpoved tobaku in alkoholu. Vendar pa premagovanje težav s povišanim holesterolom ni povezano samo z odpovedovanjem. Prav tako pomembno kot to, česa ne zaužijete, je tudi to, katera živila se znajdejo na vašem jedilniku. Ena od najboljših izbir so zagotovo granatna jabolka, ki niso le izjemno okusna, ampak so znana tudi po svojih številnih zdravilnih lastnosti, kamor sodi tudi to, da lahko pomagajo pri zniževanju holesterola.

Zakaj prav granatna jabolka?

Granatna jabolka se pogosto priporočajo ljudem s srčno-žilnimi obolenji, še posebej pa tistim, ki se soočajo s povišanim holesterolom. Domneva se, da je pozitiven učinek granatnih jabolk v primeru povišanega holesterola povezan z različnimi razlogi. Eden izmed njih je tudi ta, da lahko zmanjšajo tveganje za oksidativni stres, granatna jabolka pa pomagajo tudi pri sintezi in delovanju dušikovega oksida, kar zavira oksidacijo potencialno nevarnega LDL-ja, ki ga imenujemo tudi škodljivi holesterol. V granatnih jabolkih najdemo specifično skupino antioksidantov, znanih pod imenom polifenoli. Granatna jabolka se pravzaprav uvrščajo med sadje, ki vsebuje največ polifenolov. Omenjeni antioksidanti pa so med drugim zelo koristni prav za naš srčno-žilni sistem.

Možnosti uporabe granatnih jabolk

Z granatnimi jabolki lahko popestrite različne obroke. Med drugim jih lahko dodate tudi solatam, kar bo poskrbelo za poseben, nekoliko eksotičen okus. Iz granatnih jabolk lahko pripravite tudi zelo okusen in zdrav sok. Če nameravate kupiti sok granatnega jabolka, bodite pozorni na to, da izberete takšnega, ki ne vsebuje dodanega sladkorja. Seveda pa si lahko granatna jabolka privoščite tudi v »naravni obliki«. Čeprav je s pripravo malce več dela kot z večino drugega sadja, saj je lahko »luščenje« semen nekoliko zamudno, pa se vam bo trud zagotovo povrnil v obliki izjemnega okusa in zdravilnih lastnosti, s katerimi se lahko pohvalijo granatna jabolka. Če imate težave s povišanim holesterolom, pazite tudi na to, da bo v vaši prehrani čim več topnih vlaknin in čim manj nasičenih maščob.