fbpx
Domov Zdravje & prehrana Fige – izjemno okusen sadež, ki pomaga celo pri preprečevanju raka

Fige – izjemno okusen sadež, ki pomaga celo pri preprečevanju raka

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Sezona fig se počasi izteka, zato je pametno, da izkoristite še zadnjo priložnost, da se naužijete tega izjemno okusnega, hkrati pa tudi zelo zdravega sadeža, ki uspeva predvsem v krajih z milejšim podnebjem. Pri nas to seveda pomeni predvsem Primorsko, kjer so razmere za uspevanje fig najugodnejše. Če pa vam ne uspe priti do svežih sadežev, vam še vedno ostajajo suhe fige. V tem primeru bodo vitamini in minerali še bolj koncentrirani, seveda pa morate pri tem upoštevati, da suhe fige vsebujejo precej več kalorij na 100 gramov kot sveže.

Figa

Hranilna sestava fig

Sveže fige v povprečju vsebujejo približno 74 kalorij na 100 gramov teže, enaka količina suhih fig pa vsebuje približno 249 kalorij. Obe različici sta bogati z vlakninami, po drugi strani pa vsebujeta zelo malo maščob. Med minerali, ki jih najdemo v figah – tako v svežih kot suhih – izstopajo predvsem kalij, mangan, magnezij in kalcij. Suhe fige so lahko tudi dober vir železa in bakra, zato so še posebej priporočljive za vegetarijance in vegane. V figah pa se seveda nahajajo tudi pomembni vitamini, med drugim vitamini K, A, C in B6.

Zakladnica antioksidantov in protirakavi učinki

Z uživanjem fig telo oskrbimo s številnimi antioksidanti, predvsem s polifenoli, ki preprečujejo oksidativni stres v telesu, s tem pa zmanjšujejo tveganje za številne bolezni. Obstajajo celo znanstvene študije, ki dokazujejo, da se v figah nahajajo snovi, ki pomagajo pri uničevanju rakavih celic. Zaradi obilja antioksidantov, ki jih vsebujejo, lahko uživanje fig zmanjša nevarnost, da bi se rak sploh razvil, podobno pa velja tudi za različna srčno-žilna obolenja. Kot že omenjeno, pa so predvsem suhe fige dober dodatek prehrani za preprečevanje anemije.

Izvleček fig lahko uniči bakterije in glivice

Fige lahko delujejo tudi kot naravno protibakterijsko in protiglivično sredstvo. Raziskovalci so na primer ugotovili, da lahko izvleček fig uniči številne škodljive bakterije v ustni votlini. Hkrati fige pripomorejo h krepitvi imunskega sistema, kar pomeni, da se naše telo lažje bori proti patogenim mikroorganizmom.

Fige kot pomoč pri zaprtju

Je vaša prebava zelo počasna? Imate morda pogosto težave z zaprtjem? Tudi pri tem vam lahko uspešno pomagajo fige, in sicer predvsem zaradi dejstva, da vsebujejo veliko vlaknin, ki jih pogosto ne zaužijemo dovolj. Hrana, bogata z vlakninami, pa hkrati prispeva tudi k zaščiti srca.

Koristni tudi figovi listi

Ogromno koristnih snovi se skriva tudi v figovih listih. Izvleček iz teh listov lahko na primer pomaga pri zniževanju krvnega sladkorja, prav tako pa zniža raven škodljivega holesterola v krvi. Poleg tega so izvlečki figovih listov – pa tudi samega sadeža – pogosta sestavina kozmetičnih izdelkov, saj upočasnjujejo proces staranja kože oziroma preprečujejo prezgodnje gubice.

- Oglas -

Najnovejše

7 naravnih metod za ublažitev sinusnega glavobola

Sinusni glavobol je običajno povezan z vnetjem in otekanjem sinusov ali sinusnih membran in lahko to povzroči hude bolečine.

4 znaki, da je vaše telo v težavah

Preverite nekaj simptomov, ki so lahko znanilci resnejših težav, zato jih ne smete ignorirati.

Tonik za obraz: 5 odličnih naravnih nadomestkov

Tonik za obraz je po mnenju mnogih strokovnjakov eden najpomembnejših kozmetičnih izdelkov za nego obraza.

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×