Združeni arabski emirati (ZAE) načrtujejo podvodni vlak, ki bi povezoval Dubaj z mestom Mumbaj v Indiji.
Nčrt takšne proge je precej ambiciozen, vendar se zdi, da je država že korak bližje temu, da ga uresniči. 1.200 milj (2.000 km) dolga podvodna železnica bi povezalo Dubaj z Mumbajem na način, ki ga doslej še ni bilo.
Železnica pa se ne bi uporabljala le za prevoz ljudi, ampak tudi blaga in dobrin, vključno z vodo in nafto, kar je verjetno glavni namen, da so se odločili za financiranje tako dragega projekta.
Projekt podvodnega vlaka iz Dubaja v Mumbai je bil prvič omenjen leta 2018, vendar je bil takrat bolj kot karkoli drugega ideja brez kakršnega koli načrta ali resnega namena. Nacionalni svetovalni urad Združenih arabskih emiratov pa zdaj dela na pravem načrtu za tovrstno železnico in vrsto vlaka, ki bi ga lahko v prihodnosti izvedli.
ZAE in Indija imata dobre in tesne odnose, a če bi morali ugibati, bi rekli, da obstaja še en razlog, zakaj Dubaj želi zgraditi podvodni vlak. Precej let so bili ZAE edini naslov za tehnologijo, gradnjo in infrastrukturo na Bližnjem vzhodu.
Zdaj poskuša Savdska Arabija izzvati prevlado ZAE s podobnimi velikimi projekti, ki jih financirajo z ogrominimi količinami denarja, ki prihaja z naslova prodaje nafte.
Največji projekt, o katerem se verjetno največ govori, je tako imenovani LINE, mega mesto, ki se razprostira vodoravno in povezuje puščavo z morjem. To je ambiciozen in drag načrt, saj naj bi celoten projekt NEOM stal 1 bilijon dolarjev. Samo LINE bo stal 500 milijard dolarjev.
Gradnja je v teku in Savdska Arabija načrtuje, da bo projekt slovesno odprla do konca desetletja.
Tako lahko vsaj delno sklepamo, zakaj si ZAE želijo začeti s podvodnim vlakom, ki bi bil ponovno njihov novi “mega projekt”, s katerimi se radi pgosto pohvalijo svetu.
Podvodni proga za vlake sicer ni neobičajna in ena izmed najbolj znanih takšnih linij poteka po predoru pod Rokavskim prelivom, ki povezuje Združeno kraljestvo s Francijo, ki verjetno tudi najbolj znan podvodni železniški predor na svetu.
A predor Dubaj-Mumbai bi bil drugačen. Potovanje bi se začelo na kopnem, ne pod morjem kot je to izvedeno pri britanski železnici, bi pa naj bilo veliko bolj slikovito s spektakularnimi prozornimi okni, preko katerih bi opazovali podvodni svet. Se pa seveda poraja vprašnaje, kako bo to vplivali na vodno življenje, kako bodo lahko takšna okna redno čistili, koliko je možnosti za morebitne nesreče, …