DomovZdravje & prehranaČezmerna informiranost lahko prispeva k boleznim

Čezmerna informiranost lahko prispeva k boleznim

Ostajanje v stiku s tem, kar se dogaja okoli nas, je zagotovo zelo pomembno. Spremljanje različnih medijev nam je lahko pri tem seveda v veliko pomoč. A kot v mnogih drugih primerih je tudi tu pomembno, da najdete pravo ravnovesje. Obstaja namreč razlika med informiranostjo in čezmerno informiranostjo. Slednja je lahko celo nevarna za vaše zdravje, saj je pogosto povezana s čezmernim stresom, ki ima seveda izredno negativen vpliv na nas. Na srečo pa obstajajo načini za to, da se izvijete iz te pasti …

Kronični stres lahko vpliva tako na duševno kot na telesno zdravje

- Oglas -

Za številne ljudi so postala družbena omrežja glavni kanal za spremljanje novic. Pri tem se večina osredotoča predvsem na negativne novice, tiste pozitivnejše pa so običajno praktično povsem prezrte. Ob tem se v telesu nemalokrat sproži odziv, ki močno spominja na odziv »boj ali beg«, ki je značilen za situacije, ko smo ogroženi. Po eni strani je zagotovo koristno, da ste seznanjeni tudi z manj prijetnimi stvarmi, ki se dogajajo po svetu, a težava nastane, če se osredotočate izključno na ta vidik. Ni sicer nujno, da to počnete zavestno. Posvečanje pozornosti skorajda izključno negativnim novicam je namreč pogosto povezano z nezavednimi tendencami. Tako je pametno, da ste v prihodnje bolj pozorni na to, katere novice najbolj pritegnejo vašo pozornost in kakšen vpliv ima to na vas.

Raziskave kažejo, da ljudje, pri katerih se pojavljajo simptomi kroničnega stresa, pogosto posvetijo ogromno časa spremljanju negativnih novic. Včasih se lahko v tovrstnih primerih pojavijo celo simptomi, ki spominjajo na simptome posttravmatskega stresnega sindroma. Čezmerno spremljanje negativnih novic lahko obenem poveča nevarnost za depresijo in anksioznost, razvijejo pa se lahko tudi povsem telesne težave. Če ste pogosto pod stresom, lahko to poveča tveganje za kronične bolečine v različnih delih telesa,  hkrati pa tudi za srčno-žilna obolenja.

5 osnovnih ukrepov, s katerimi lahko zaščitite svoje zdravje

Seveda bi bilo nerealistično pričakovati, da bi se lahko povsem odmaknili od negativnih novic – hkrati pa to niti ni nekaj, kar bi bilo priporočljivo. Kako torej najti »zlato sredino«? Obstaja nekaj ukrepov, s pomočjo katerih se lahko zaščitite pred kroničnim stresom in z njim povezanimi zdravstvenimi težavami, ne da bi to pomenilo, da postanete povsem neinformirani:

Določite maksimalno količino časa, ki ga boste dnevno namenili spremljanju novic

- Oglas -

Pazite, da ne bodo zaradi vaše »obsedenosti« s tem, da ne zamudite prav nobene novice, trpela druga področja. Razmislite, koliko časa ste v resnici pripravljeni posvetiti spremljanju novic oziroma kolikšna je tista količina, ki je še zdrava za vas. Nato se držite te omejitve.

Novice pregledujte ob vnaprej določeni uri dneva, ne takrat, ko vam je dolgčas

Pomembno je tudi to, da novice pregledujete zavestno, v delu dneva, ki je bil vnaprej predviden za to opravilo. Odsvetujemo torej impulzivno brskanje po telefonu, ko ne veste, s čim bi se zamotili.

Izogibajte se (sponzoriranim) novicam na družbenih omrežjih

Družbena omrežja praviloma niso najboljši vir za spremljanje novic. Algoritmi vas lahko zvabijo v precej temačne kotičke. Obenem gre pogosto za novice, ki so  ustvarjene prav za določeno ciljno publiko, zato lahko hitro postanete žrtve manipulacijo oziroma namernega, skrbno premišljenega zavajanja.

Preverite, ali so informacije, ki pridejo do vas, zares resnične

Če se vam zdi nekaj, kar ste prebrali, nenavadno, vedno preverite, ali so navedene trditve zares resnične. Pri mnenjskih člankih poskušajte poiskati takšne, ki ponujajo drugačen pogled na obravnavano tematiko. Tako boste lažje oblikovali svoje stališče, pri čemer bo vaša perspektiva seveda kompleksnejša, saj boste upoštevali več možnih vidikov.

Novic ne berite zvečer oziroma pred spanjem

- Oglas -

Spremljanje novic neposredno pred spanjem ni najboljša ideja. Določene informacije vas lahko tako vznemirijo, da lahko to negativno vpliva na vaš spanec. Če se to dogaja prepogosto, pa so seveda možne najrazličnejše zdravstvene težave, saj je prav kakovosten spanec eden izmed temeljev dobrega zdravja.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×