Čas je za češnje!

Ste si letos že privoščili češnje? Njihova sezona je prekratka, da je ne bi izkoristili. Preverite, kako lahko ti majhni rdeči sadeži koristijo vašemu zdravju in kaj slastnega lahko iz njih pripravite.

Razlogov, zakaj bi jedli češnje, je veliko. Češnje v sebi skrivajo pravo bogastvo vitaminov A, B in C ter antioksidantov – antocianina, bioflavonoidov in melatonina. Vsebujejo tudi kalij, magnezij, železo in folno kislino.

S češnjami se ne boste zredili, saj imajo malo maščob in kalorij. Pohvalijo se tudi z nizkim glikemičnim indeksom, ki je zaslužen za to, da dalj časa ostanemo siti.

Ne marate kislih češenj? Največ hranil in antioksidantov vsebujejo prav te, zato si med zobanjem sočnih češenj privoščite tudi kakšno malo manj sladko.

Češnje

4 kalorije na češnjo

Omenili smo že, da vam ob uživanju češenj ni treba skrbeti za kilograme. So namreč zelo nizkokalorične – z vsako boste zaužili približno štiri kalorije. Ste med tistimi, ki se češenj ne morejo najesti in jih jejo eno za drugo? Brez skrbi: malo večja skodelica češenj vas bo »stala« samo devetdeset kalorij.

Tukaj pa je še nekaj dobrih novic. Češnje imajo veliko kalija in natrija, ki pospešujeta odvajanje odvečne vode iz telesa. Izboljšujejo tudi napetost in prožnost kože, saj pospešujejo tvorjenje kolagena, ki je obenem zaslužen za lepoto las in nohtov. Nekateri priporočajo, da češnje uživamo pred jedjo, saj naj bi pospeševale presnovo mesa.

Antioksidanti v češnjah delajo čudeže

Češnje lajšajo bolečine. Za to so zaslužni antioksidanti, predvsem flavonoidi in antocianini, ki jih je v teh sočnih sadežih veliko. Ko obremenjujemo mišice, na njih nastajajo mikropoškodbe. Če je obremenitev previsoka, pride do vnetja, ki ga občutimo kot bolečino. Češnje s protivnetnim delovanjem pomagajo ublažiti vnetja ter mišične poškodbe. Po telovadbi si zato obvezno privoščite tudi skodelico češenj!

Antioksidanti v češnjah lahko vplivajo tudi na upočasnitev procesov staranja in prispevajo k zmanjševanju tveganja za nastanek bolezni srca in ožilja, sladkorne bolezni in raka. Blažijo tudi simptome kroničnih vnetnih bolezni, kot je npr. revmatoidni artritis.

Češnje namesto aspirina?

Študija, ki so jo leta 2006 opravili na ameriškem kmetijskem ministrstvu, kaže, da lahko češnje ublažijo simptome vnetja, ki nastane zaradi bolezni srca – in to kar za četrtino! Raziskava michiganskih raziskovalcev iz leta 2001 pa je pokazala, da imajo antocianini v skodelici kislih češenj enak protibolečinski učinek kot 1,4 grama aspirina, kar ustreza skoraj trem tabletam.

Češnje za lažji spanec

Melatonin je antioksidant in hormon, ki skrbi za uravnavanje ciklov spanja in budnosti. Nastaja v telesu, natančneje v možganski žlezi epifizi, najdemo pa ga tudi v hrani. Na seznamu živil, ki ga vsebujejo, so tudi češnje. Za vzdrževanje zdravega bioritma ne potrebujemo velikih količin melatonina – že njegov manjši vnos s hrano naj bi hitro vplival na izboljšanje spanca.

Čaj iz pecljev češenj

Kaj naredite s peclji, ko pojeste češnje? Ne zavrzite jih, ampak iz njih naredite zdravilen čaj. V njih se namreč skriva veliko mineralov in taninov. Čaj iz njih ima diuretičen učinek, zato ga lahko pijete ob uroloških težavah, predvsem tistih, povezanih z ledvičnimi kamni ali sečnim mehurjem.

Priprava:

  1. Peclje češenj posušite.
  2. Vzemite jih približno pest.
  3. Tri minute jih kuhajte v litru vrele vode.
  4. Počakajte 15 minut, precedite in spijte po požirkih.

Še nekaj namigov za jedi iz češenj: iz razkoščičenih češenj lahko pripravite kompot ali džem. Lahko jih zamrznete in si pozimi z njimi pripravite okusen češnjev zavitek. Češnje lahko tudi posušite in jih take dodajate jogurtu, rižu ali solati.

DELI