Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaAli veste, kakšen je optimalen obseg pasu?

Ali veste, kakšen je optimalen obseg pasu?

MORDA VAS ZANIMA

Prevelik obseg pasu je pogosto dojet predvsem kot estetska težava. Vendar bi vas moral primarno skrbeti zaradi zdravstvenih razlogov. Vzporedno s povečevanjem obsega pasu se namreč povečuje nevarnost za številne bolezni, med drugim tudi za kronične bolezni srca in ožilja. Tudi če vaš indeks telesne teže ni povišan, je povečan obseg pasu še vedno upravičen razlog za zaskrbljenost – oziroma težava, ki zahteva ustrezno ukrepanje. Visceralna maščoba namreč obdaja kar nekaj zelo pomembnih organov v našem telesu. Toda kdaj sploh presežemo mejo »zdravega«?

Dve kategoriji: »ogroženost« in »visoka stopnja ogroženosti«

- Oglas -

Glede na smernice Svetovne zdravstvene organizacije je za moške zelo nevaren obseg pasu, ki presega 101,5 centimetra. Pri ženskah je ta meja postavljena še nekoliko nižje, in sicer pri 88 centimetrih. Pri tem je sicer treba upoštevati, da gre tu za zelo visoko stopnjo ogroženosti. Obstaja namreč tudi »vmesna kategorija«, ko lahko še vedno govorimo o nevarno povečanem obsegu pasu, le da tu nevarnost ni tako velika kot pri tistih, ki presežejo eno od zgoraj navedenih številk. Za ženske je tako »idealen« obseg pasu, ki ne presega 80 centimetrov, za moške pa obseg, ki ni večji od 94 centimetrov.

Kako sploh izmeriti obseg pasu?

Merjenje obsega pasu se zdi na prvi pogled precej preprosto, vendar morate paziti, da boste upoštevali nekaj osnovnih napotkov, sicer meritve ne bodo natančne, posledično pa ne boste zares vedeli, ali obseg vašega pasu ustreza priporočilom. Najprej odstranite oblačila, ki prekrivajo spodnji del trupa. Stojte vzravnano, roke naj bodo sproščene. Sledi najpomembnejši korak, in sicer sprostitev trebuha. Za mnoge ljudi to še zdaleč ni tako naravno, kot bi moralo biti. Morda spadate mednje tudi sami: trebuh pogosto »vlečemo noter« povsem nezavedno, še posebej v malce bolj oprijetih oblačilih, saj želimo, da bi bil videti malce manjši, kot je v resnici. Tako je pomembno, da pri merjenju obsega pasu to ozavestite in da poskušate čim bolj sprostiti trebuh. Preden okoli pasu ovijete šiviljski meter, globoko izdihnite. Nato izmerite obseg pasu, in sicer v višini popka.

Povečan obseg pasu lahko pomeni tudi povečano nevarnost za diabetes

Debelost je že sama po sebi povezana s povečano nevarnostjo za srčno-žilna obolenja. Tveganje pa je še posebej visoko, če je kopičenje odvečne maščobe najbolj izrazito na predelu trebuha. Povečan obseg pasu je med drugim povezan s težavami s prekrvavitvijo, poleg tega pa  je za adipocite (maščobne celice) na področju trebuha značilno pospešeno sproščanje prostih maščobnih kislin, ki se nato presnovijo v jetrih in porabijo kot vir energije namesto glukoze. Ker jetra presnovijo manj glukoze, lahko to privede do stalno povišanih ravni krvnega sladkorja. Tako je t. i. visceralna debelost povezana tudi s povečanim tveganjem za sladkorno bolezen tipa 2. Vse to seveda nikakor ne pomeni, da je kopičenje odvečne maščobe v drugih delih telesa povsem brez tveganj. Presežek maščobe je še vedno presežek maščobe, ne glede na to, kje se kopiči; vendar je vsekakor pomenljiv podatek, da je tveganje za srčno-žilna obolenja pri »centralni debelosti« kar približno dvakrat večja kot pri »periferni debelosti«, za katero je značilno nabiranje odvečne maščobe na predelih, kot so zadnjica, stegna, boki in roke.

Kombinacija aerobne in anaerobne vadbe ter čim manj sedenja

Na to, kje se bodo kopičili presežki maščobe, seveda ne moremo vplivati neposredno, saj je to močno odvisno od genetike oziroma od tipa naše postave. Vendar pa lahko po drugi strani poskrbite za to, da presežek maščobe sploh ne bo težava. Če ste sledili zgoraj opisanemu postopku meritve in ugotovili, da je obseg vašega pasu oziroma trebuha (nevarno) povečan, je vsekakor čas za spremembe. Pri trebušni debelosti je najboljša kombinacija aerobne in anaerobne vadbe. Zelo pomembna je seveda tudi uravnotežena prehrana, če je obseg vašega pasu povečan, pa morate biti obenem še posebej pozorni na to, da ne pretiravate s sedenjem. Ko sedimo, se namreč naše trebušne mišice pretirano sprostijo, s čimer se postopoma povečuje nevarnost za pospešeno kopičenje maščobe na predelu trebuha.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×