Zagotovo ste že večkrat slišali, da so probiotiki izjemno koristni za vaše zdravje in počutje. Vendar pa mnogi ljudje ne vedo, pri čem vse jim lahko probiotiki pomagajo. Probiotiki so sicer naravno prisotni v našem telesu, vendar pa lahko povečamo njihovo količino z uživanjem določenih živil, kot je na primer fermentirano oziroma kislo zelje, ali pa z jemanjem prehranskih dopolnil. Povečan vnos probiotikov je še posebej priporočljiv po zaključku uživanja antibiotikov.

Probiotiki

Kaj natančno sploh so probiotiki?

Probiotiki so pravzaprav bakterije. Ko slišimo besedo bakterije, večinoma pomislimo na nekaj negativnega, vendar pa gre v tem primeru za koristne bakterije, ki bivajo v našem črevesju. Kadar je količina probiotikov prenizka, se poruši naravno ravnovesje, škodljivi mikroorganizmi pa zlahka prevladajo. Pomanjkanje probiotikov lahko tako vodi do okužb oziroma resnih bolezni. Najbolj znani in za ljudi koristni vrsti probiotiokov so sicer laktobacili in bifidobakterije.

Pozitiven vpliv probiotikov na naše zdravje in počutje

Najpomembnejša korist probiotikov je, da preprečujejo prekomerno razmnoževanje patogenih organizmov. Tako pomagajo tudi pri krepitvi našega imunskega sistema. Več probiotikov torej pomeni nižje tveganje za številne bolezni. Poleg tega imajo probiotiki pomembno vlogo pri sintezi določenih esencialnih hranilnih snovi. Pri ljudeh, ki jim primanjkuje probiotikov, obstaja tudi večja nevarnost za alergije na hrano.

Poleg vsega naštetega probiotiki pomagajo pri izboljšanju absorpcije mineralov in vode, preprečujejo zaprtje in nasploh težave s prebavo, optimizirajo presnovne procese ter zmanjšujejo tveganje za debelost in diabetes. Omeniti je treba tudi, da lahko nezadostno število koristnih bakterij v našem črevesju vpliva tudi na razpoloženjske motnje. Premalo probiotikov lahko tako med drugim vodi tudi do depresije.

Tudi probiotiki potrebujejo hrano

Za konec moramo poudariti še, da tudi koristne bakterije v našem črevesju potrebujejo hrano, da lahko preživijo. Hrano zanje predstavljajo t. i. prebiotiki, med katere uvrščamo predvsem vlaknine. Uživanje živil z visoko vsebnostjo vlaknin – sadja, zelenjave, žit, stročnic, semen ipd. – bo tako pripomoglo k ohranjanju zdravega ravnovesja v vašem črevesju, zato pazite, da se bodo omenjena živila čim pogosteje znašla na vašem jedilniku.

Preverite tudi: Naravni probiotiki: kateri so najboljši za naše zdravje?