fbpx
Domov Zdravje & prehrana 7 principov zdrave prehrane

7 principov zdrave prehrane

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Zdrava prehrana je ključ do pravilnega prehranjevanja ter vzdrževanja pravilne teže je načrt, ki je specifičen za vsakega posameznika. Pri tem pa morate upoštevatih naslednjih sedem točk.

Spoznajte se

Nekateri ljudje delajo celo znanost iz priprave hrane, drugim pa odgovarjajo tudi razni hitri načini priprave hrane. Glavno pa je, da najdtete pravi način, ki je zdrav in ustreza vam. Spoznavanje samega sebe pa pomeni tudi, da morate znati načrtovati za prihodnost – če veste, da radi med delom jeste karkoli vam pride pod roke, potem držite hrano čim dlje stran od vaše mize, ali pa si s seboj prinesite zdravo malico. Majhne spremembe tako ne bodo izgledale kot velika žrtev oz. prikrajševanje, vendar pa se vam bo to dolgoročno obrestovalo.
200 kalorij manj na dan, pomeni 9kg manj na leto!

Dajte zelenjavi priložnost

Lahko je reči “jej več zelenjave“, vendar je to za ‘zelenjavofobe’ lahko nekaj zelo težkega. Vendar pa lahko že s pravilno pripravo zelenjave to spremenite. Velikokrat se ljudje, ko pripravljamo kosilo osredotočimo le na recepte, kako pripraviti meso. Recepte za zelenjavo pa velikokrat izpustimo, saj se nam ne zdijo tako pomembni. Zato je dobro, da uporabimo malo domišlije tudi pri pripravi zelenjave.

Jejte manj mesa

Glavna sestavina zdrave prehrane bi morale biti žitarice, oreščki in semena, zelenjava brez škroba ter sadje. Meso pa bi morali jesti le nekajkrat na teden in ne vsak dan, kot to dela večina ljudi. Večina nas misli, da večino energije dobimo iz mesa, vendar pa to ne drži. Ogromno energije dajejo telesu polnozrnata žita. Metuljnice – vključno fižol, soja, arašidi, in leča – nam nudijo pomembne vlaknine, ki so potrebne za normalno delovanje telesa. Zato lahko mirno spustimo meso iz našega vsakodnevnega urnika.

Ločujte maščobe

Maščobe imajo več kalorij na gram kot proteini, zato, če imate namen izgubiti nekaj kilogramov, se čim bolj izogibajte maščobi. Vendar pa ne vplivajo vse maščobe enako na telo. Poli nenasičene ter mono nenasičene maščobe so koristne. Najdemo jih v oreščkih, ribah ter rastlinskih oljih in so celo priporočljive, če imate bolezni srca.
Slabe maščobe pa najdemo v mlečnih proizvodih, govedini ter nekaterih oljih. Več kot jih zaužijete, večje možnosti imate, da zbolite za boleznimi srca in ožilja.

Bodite pozorni na porcije

Čeprav se trudite jesti pravilno, pa se velikokrat zgodi, da pojeste preveč. V restavracijah po navadi dobimo na krožniku več, kot pa je normalno za eno porcijo. Zato po navadi pojemo vse, kar imamo na krožniku, da ne bi česa metali stran, če smo že plačali za obed. Zato se je potrebno vprašati med obedovanjem, ali ste za res še lačni, ali pa jeste samo za to, da boste pospravili vse kar je na krožniku?

Kalorije raje pojejte

Pijače so danes nasičene s kalorijami. Vendar pa se tega pogosto ne zavedamo in tako zaužijemo še več kalorij, kot pa se nam zdi. Dejansko je vse kar potrebujete navadna voda.

Omejite nakupovanje že pripravljene hrane

Veliko prehrambenih strokovnjakov svetuje, da v trgovini kupujmo raje svežo hrano, kot pa da se poslužujemo že vnaprej pripravljene. Seveda je to včasih težko storiti. Vendar pa se morate zavedati, da vsaj 3/4 natrija, maščob ter sladkorja zaužijemo na tak način. Trik je v tem, da je potrebno, preden stvar vržemo v nakupovalni voziček, pregledati deklaracije proizvodov. Tam boste našli podatke o kalorijah, nasičenih maščobah ter natriju.
Natrij ter nasičene maščobe so navadene v gramih in miligramih in kot odstotek, koliko je priporočeno pojesti na dan. Če se vam zdijo številke visoke, potem poglejte še nekaj podobnih proizvodov, da boste dobili približno sliko, kaj je bolje kupiti. Prav tako pa poglejte, če proizvod vsebuje tudi magnezij, potasij, kalcij ter vitamine A, C in E, saj bi teh sestavin morali zaužiti več.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×