Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.

Zakisanost oceanov nam krade kisik

Drobni, na vodi plavajoči organizmi, ki človeštvu zagotavljajo kar približno eno petino vsega kisika, so vse bolj ogroženi.

Okužba s tem parazitom vas lahko naredi bolj privlačne

Raziskovalci so odkrili, da lahko ta parazit vpliva na povečanje privlačnosti okužene osebe.

Ali pogosto opažate ponavljajoče se številke? Preverite, kaj pomenijo …

Vas praktično na vsakem koraku spremlja ponavljajoč se vzorec številk? Morda se zdi, da gre za naključje, vendar so numerologi prepričani, da bi morali tovrstnim znamenjem posvetiti več pozornosti.
Zdravje & prehrana5 znakov, da popijete preveč vode

5 znakov, da popijete preveč vode

MORDA VAS ZANIMA

Običajno se govori predvsem o tem, kako pomembno je, da popijemo dovolj vode – oziroma o najrazličnejših težavah, ki so možne, če dnevni vnos tekočine ni zadosten. Navsezadnje je precejšen del našega telesa sestavljen prav iz vode. Morebitno pomanjkanje tekočine lahko tako med drugim privede do težav pri uravnavanju telesne temperature, oslabljenega delovanja imunskega sistema in oteženega izločanja odpadnih snovi iz telesa. Tako je seveda razumljivo, zakaj je poudarjanju pomena zadostnega vnosa tekočine namenjenega toliko prostora. Vendar pa je po drugi strani lahko tudi dobrega preveč – in voda ni pri tem nobena izjema. Čeprav so resnejši zapleti, povezani s čezmernim pitjem vode, zelo redki, so vendarle možni. Tako je dobro, da poznate znake, ki opozarjajo, da bi bilo morda smiselno nekoliko zmanjšati količino vode, ki jo popijete.

1. Pogosto uriniranje

- Oglas -

Eden najočitnejših znakov, da je količina vode oziroma tekočine, ki jo popijete, morda prevelika, je nadpovprečno pogosta potreba po uriniranju. Pogosto uriniranje je sicer lahko tudi simptom različnih bolezni. Nemalokrat je na primer povezano s sladkorno boleznijo. A preden začnete sploh razmišljati o resnejših vzrokih za to težavo, se je smiselno vprašati, ali ni morda razlog, zakaj morate tako pogosto obiskovati stranišče, bolj očiten. To velja tudi za tiste, ki imate zaradi pogostega uriniranja težave predvsem ponoči. Če se praktično vsako noč zbudite, ker morate opraviti malo potrebo, je smiselno, da poskušate najprej nekoliko zmanjšati količino tekočine, ki jo popijete v večernih urah oziroma neposredno pred odhodom v posteljo. V primeru, da ne opazite nobenih sprememb, pa je seveda pametno, da raziščete tudi druge potencialne vzroke za težavo.

2. Zelo svetla barva urina

Pogosto najlažja pot za ugotavljanje, ali je količina popite tekočine ustrezna, je opazovanje barve urina. Če je vaš urin zelo svetel, skorajda prozoren, najverjetneje popijete preveč vode. Po drugi strani pa je seveda problematična tudi pretirano temna, motna barva urina, ki je značilna za ljudi, ki so dehidrirani.

Preveč vode na dan

3. Pogosti mišični krči

Glavna nevarnost, povezana s pretiranim vnosom tekočine, je porušeno elektrolitsko ravnovesje. Če popijemo preveč vode, namreč »razredčimo« koncentracijo elektrolitov oziroma mineralov v krvi, kar vpliva na različne procese v telesu, ki so tako močno oteženi. Tako obstaja nevarnost za pomanjkanje natrija, kalija, magnezija, kalija itn. Če gre za precej blago obliko pomanjkanja, se običajno odrazi v obliki mišičnih krčev. V primeru, da se s to težavo srečujete zelo pogosto, je tako smiselno razmisliti, ali ni morda zanjo kriv čezmeren vnos tekočine.

4. Slabost

Ena najpogostejših oblik porušenega elektrolitskega ravnovesja je hiponatriemija. Gre za pomanjkanje natrija v krvi, ki pogosto vpliva na pojav težav, povezanih s prebavnim sistemom. Tipičen simptom hiponatriemije je slabost, ki lahko privede tudi do bruhanja. Tveganje za to težavo je še posebej veliko po intenzivni športni aktivnosti, ko ne zadostuje zgolj pitje vode oziroma ko lahko s tem situacijo še poslabšamo. Minerale, izgubljene zaradi intenzivnega znojenja, je nujno čim hitreje nadomestiti. Pri tem si seveda športniki najpogosteje pomagajo z izotoničnimi napitki.

5. Omotičnost in zmedenost

- Oglas -

Slabosti in drugim prebavnim težavam, ki so posledica pretiravanja z vodo oziroma prenizkih količin elektrolitov v telesu, se lahko pridruži tudi občutek zmedenosti in dezorientiranosti. Vse skupaj pa lahko spremlja tudi omotičnost. Na srečo so tovrstni zapleti zelo redki; tudi če popijete nekoliko več vode, kot bi bilo potrebno, praviloma ni nevarnosti, da bi se pojavili tako hude težave. Nanje morajo biti pozorni predvsem nadpovprečno aktivni športniki, vendar pa je tudi za »običajne smrtnike« pomembno, da najdejo zlato sredino oziroma da količino vode čim bolj prilagodijo svojim dejanskim potrebam. Najbolj enostaven način za preverjanje, ali vam to uspeva, je tako praviloma že omenjeno redno preverjanje barve urina.

Preberite tudi: Topla voda na tešče za boljše zdravje in vitkejši stas

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×