Poletni horoskop 2022

Kaj si lahko obetate od tokratnega poletja? Vam bodo zvezde naklonjene ali se morate pripraviti na specifične izzive? Odgovori vas čakajo v poletnem horoskopu 2022 …

Eko poroka: 5 nasvetov za okolju prijaznejše poročno slavje

Poroke so namreč pogosto zelo obremenjujoče za okolje. Vendar pa lahko na srečo organizirate prečudovito »eko poroko«.

Je pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

Pogosto slišimo, da je menopavza skorajda neizbežno povezana s pridobivanjem kilogramov.

5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...
Zdravje & prehrana5 nasvetov za lažje opuščanje kajenja

5 nasvetov za lažje opuščanje kajenja

MORDA VAS ZANIMA

Opustitev kajenja je vse prej kot enostavna. Cigaretam so pogosto namerno dodane izjemno zasvajajoče snovi, seveda pa je osnovna težava, zaradi katere se je tako težko rešiti zasvojenosti, nikotin. Sestava nikotina namreč spominja na nevrotransmitor acetilholin. Tako se nikotin veže na receptorje acetilholina, pri čemer se sprošča dopamin, ki povzroča evforične občutek. Ko nivo dopamina pade, kar se zgodi že precej kmalu po zadnjem dimu, se nemudoma pojavi želja po novi cigareti. Toda čeprav je odpoved kajenju zelo naporna, ne srečo ni nemogoča. Dokaz za to so številni ljudje, ki jim je to uspelo. Kako se torej lotiti tega podviga?

1. Osredotočite se na dolgoročne cilje  

- Oglas -

Kadilci, ki se želijo znebiti te navade, pogosto razmišljajo predvsem o »opustitvi kajenja«, ne pa o tem, kako ostati nekadilec. Sklep, da je (bila) to vaša zadnja cigareta, ni končni cilj, ampak začetek poti. Znano je namreč, da mnogi kadilci brez večjih težav opustijo kajenje, nato pa se prej ali slej vrnejo k starim navadam. »Nekadilstvo« torej ni zelo otipljiv cilj, ampak potovanje z različnimi mejniki. Tako je pomembno, da poskušate svojo pot razdeliti na več manjših ciljev, saj vas bodo ti mejniki motivirali in vam pomagali pri krotitvi želje po novi cigareti, kar je še posebej na začetku izjemno pomembno.

2. Pripravite se na skušnjave

Zelo pomembno je, da ugotovite, kateri so tisti sprožilci oziroma okoliščine, zaradi katerih si običajno zaželite prižgati cigareto. Se najtežje uprete takrat, ko ste v družbi drugih kadilcev? Je želja po cigareti še posebej močna, ko ste pod stresom? Morda takrat, ko vam je dolgčas? Ko boste natančno analizirali svoje navade, boste ugotovili, kateri so tisti dejavniki, na katere se morate še posebej dobro pripraviti, če želite premagati skušnjavo.

3. Razmislite, česa se lahko naučite iz morebitnih preteklih neuspehov

To, da vam je v preteklosti spodletelo – morda celo večkrat – nikakor ne pomeni, da je kajenje vaša usoda. Namesto tega razmislite, česa se lahko naučite iz teh neuspehov. Prva vsak »padec« je namreč v sebi zagotovo skrival dragoceno lekcijo, ki vam lahko olajša ponovni poskus opustitve kajenja.

4. Bodite odkriti s svojim zdravnikom

Če se vam zdi, da je opuščanje kajenja izziv, ki mu boste sami težko kos, naj vas ne bo sram o tem spregovoriti z zdravnikom. Ta vam lahko pomaga tako s splošnimi napotki kot z nasveti, prilagojenimi vašim specifičnim okoliščinam. Poleg tega pa vam lahko zdravnik predpiše določene učinkovine, ki zmanjšajo željo po kajenju. To je seveda zgolj začasna rešitev, toda če so prvi dnevi ali tedni po zadnji cigareti nadpovprečno mučni, je lahko tovrstna pomoč nedvomno zelo dragocena.

5. Naslonite se na svoje bližnje … in na neznance v podobni situaciji

- Oglas -

Čeprav so nameni vaših bližnjih dobri, tisti, ki se sami niso spopadali z zasvojenostjo z nikotinom, najverjetneje zelo težko razumejo, kaj doživljate. Tako je pomembno, da jim zelo natančno pojasnite, kaj je tisto, kar vam lahko olajša opuščanje kajenja, obenem pa tudi to, kateri nasveti vam nikakor niso v pomoč. Tako bo proces za vse precej manj mučen. Hkrati poskušajte najti podporno skupino ljudi, ki poskušajo prav tako opustiti kajenje. Medsebojna podpora je lahko namreč v tovrstnih situacijah izjemno koristna. Danes je iskanje oseb s podobnimi cilji še posebej enostavno. Poiščete jih lahko namreč tudi na spletu, ena od možnosti pa so tudi posebne aplikacije, ustvarjenje prav za osebe, ki potrebujejo pomoč pri opuščanju kajenja.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×