4 naravni načini za zmanjševanje stresa

V današnjem svetu smo vedno bolj podvrženi stresu. Veliko ljudi se znajde pod različnimi pritiski in jih pestijo številne skrbi, težko si vzamejo čas zase in se sprostijo. Kroničen stres od nas terja visok davek, saj vodi v psihosomatske bolezni in močno poslabša kakovost bivanja.

Stres ne izgine sam od sebe. Stresno energijo se moramo naučiti sprostiti. To lahko storimo na različne naravne načine – štiri izmed njih so gibanje, meditacija, ustrezna prehrana in stik z naravo.

Stres in sproščanje

Gibanje

Po stresnem dnevu v službi nas pogosto premami želja, da bi večer preživeli v udobju kavča pred televizijo, s kozarcem vina v roki. Telovadba je verjetno zadnja stvar, ki nam takrat pade na pamet, a bi nam v tistem trenutku najbolj koristila. Gibanje spodbuja nastajanje endorfinov v možganih, ki v trenutku izboljšajo naše razpoloženje. Dokazano je, da so učinki stresa bolj izraženi pri ljudeh, ki so neaktivni. Če ne morete spati zaradi skrbi, vas bo gibanje najbolje zazibalo v spanec.

Meditacija

Meditacija je dokazano učinkovito naravno sredstvo proti stresu in anksioznosti. Z njeno pomočjo se na enostaven način umirimo in sprostimo. Izvajamo jo lahko v udobju svojega doma. Zanjo ne potrebujemo posebnih pripomočkov. Ena od študij je pokazala, da se po meditaciji 20 minut na dan v petih dneh zmanjša raven stresnega hormona kortizola v telesu, manj smo tudi anksiozni.

Ustrezna prehrana

Oskrba z ustreznimi hranili, kot so vitamini, zdrave maščobe, aminokisline in antioksidanti, pomaga možganom, da se učinkoviteje spopadejo s stresom. Kalcij in magnezij sta pomembna za sprostitev mišic, blaženje glavobolov in lažji spanec. Maščobne kisline omega 3 so potrebne za pravilno delovanje možganov in uravnavanje razpoloženja. Stres poslabšujejo sladkor, uživanje predelane hrane, alkohol in kofein, saj povečujejo anksioznost, motijo razpoloženje in spanec.

PREBERITE TUDI:  7 znakov, da ne popijete dovolj vode

Stik z naravo

Odličen način, kako se sprostiti in si zbistriti misli, je preživljanje časa zunaj, v naravi, na svežem zraku. Če vas pestijo anksioznost, stres in strah, se podajte v gozd, v gore ali na sprehod ob morju. Pobeg iz urbanega okolja in stik z zelenim okoljem pozitivno vplivata na našega duha, dvigneta naše razpoloženje in odženeta skrbi.