Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehrana11 nasvetov, ki jih lahko uporabimo preventivno proti raku

11 nasvetov, ki jih lahko uporabimo preventivno proti raku

MORDA VAS ZANIMA

Ne pij, ne kadi, gibaj se … Vsi znamo našteti, kaj je dobro za naše zdravje. A kaj, ko priporočila za zdravo življenje pogosto gredo ‘mimo’ nas. Na pamet jih znamo povedati kot pesmico, njihovo izvajanje v praksi pa je druga ‘pesem’. A nikoli ni prepozno za to, da se vprašamo, ali dovolj naredimo za svoje zdravje. Kaj več bi še lahko naredili?

- Oglas -

Danes vemo, da je polovica vseh rakov posledica nezdravega življenjskega sloga ter okoljskih dejavnikov. Po podatkih Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIIJZ) med najpogostejše rake v Sloveniji sodijo rak kože, debelega črevesa in danke, pljuč, dojke ter prostate. Da bi zmanjšali tveganje za nastanek raka, se je vredno držati naslednjih enajstih priporočil, ki so jih zbrali strokovnjaki programa Evropa proti raku.

Proti raku

Odpovejte se cigaretam

Kajenje predstavlja velik dejavnik tveganja za nastanek raka. Tudi, če ste že v srednjih letih, se vam bo opustitev kajenja obrestovala. Kajenje skrajša življenjsko dobo v povprečju za 20 do 25 let. Ne pozabite, da kajenje ne škodi samo vam, ampak tudi vaši okolici. Nikoli ni prepozno za njegovo opustitev.

Omejite pitje alkohola

Že zmerno pitje alkohola pri ženskah povečuje tveganje za nastanek raka dojke. Za ženske je primerna ena enota alkohola dnevno, za moške pa največ dve. Enota alkohola vsebuje 8 do 10 gramov etanola in pomeni kozarec vina, piva ali kozarček žgane pijače.

Povečajte telesno dejavnost

- Oglas -

Ste se zasedeli? Gibanje ni samo ključ do lepše postave, ampak tudi do zmanjšanja tveganja za nastanek raka dojke in še nekaterih drugih vrst raka. Vzemite si pol ure na dan za gibanje – vsaj tri- do štirikrat tedensko – in že boste naredili veliko za svoje zdravje.

Jejte zdravo

Sadje in zelenjava naj bosta na vašem krožniku petkrat dnevno, ob vsakem obroku. Dnevno zaužijte vsaj 400 gramov sadja in zelenjave skupaj. Prehranski dodatki ne morejo nadomestiti svežega sadja in zelenjave. Bel kruh zamenjajte s črnim ali polnovrednim ter se izogibajte mastnim živilom.

Preverite, kaj ‘pravi’ tehtnica

Če ste se v zadnjem času zredili in se izogibate tehtnici, je čas, da izgubite nekaj odvečnih kilogramov. Debelost povečuje tveganje za raka debelega črevesa in danke. V boju proti raku je pomembno vzdrževanje normalne telesne teže z veliko sadja in zelenjave ter redno telesno dejavnostjo.

Zaščitite se pred soncem

Ne pretiravajte s sončenjem in vselej uporabljajte zaščitna oblačila in kreme. Sonce je najbolj nevarno med 11.00 in 15.00, zato se sončite pred ali po tem času. Sončenje v solariju ima podoben učinek kot sončni žarki, zato ne spada med varne oblike sončenja. Pred soncem vselej dobro zaščitite tudi otroke.

Držite se navodil za varnost pri delu

Na delovnem mestu se držite navodil za varnost pri delu. Pozanimajte se, ali so na vašem delovnem mestu prisotne škodljive in rakotvorne snovi, ki se jim izogibajte.

Cepljenje proti hepatitisu B

Cepljenje proti hepatitisu B zmanjšuje tveganje za nastanek raka na jetrih.

Samopregledovanje dojk in mamografija

V boju proti raku dojke je izjemnega pomena samopregledovanje dojk. Če na dojki začutite spremembo, se posvetujte s svojim zdravnikom. Za ženske po 50. letu starosti je priporočljivo, da opravijo preventivni mamografski pregled (program DORA).

Redni ginekološki pregledi

- Oglas -

Za ženske po 20. letu starosti so zelo pomembni redni ginekološki pregledi (program ZORA). S pomočjo brisa je mogoče zelo zgodaj ugotoviti raka materničnega vratu.

Bodite pozorni na spremembe, povezane s prebavo ali blatom

Spremenjena prebava ali kri v blatu sta lahko pokazatelj rakavega obolenja. Za moške in ženske po 50. letu je izredno priporočljivo, da opravijo test, ki pokaže, ali je v blatu prikrita kri (program SVIT).

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×