Prava živila za boljši spomin

    Ko se staramo, prihaja do različnih sprememb – lasje osivijo, pojavijo se gube na koži, marsikdo pa ima občutek, da ne več misliti tako jasno kot nekoč ali tako hitro usvajati novega znanja, kot ga je prej. Raziskave potrjujejo, da je veliko znamenj staranja posledica dejavnosti prostih radikalov. Prosti radikali napadajo celice in na njih povzročajo nepopravljivo škodo. Za aktivnost prostih radikalov so navadno krivi onesnaževanje, močno predelana hrana ter radioaktivno in sončno sevanje. Proste radikale pa ne nazadnje proizvaja tudi naše telo, ko se bojujemo proti okužbam, dihamo ali smo telesno dejavno. Možgani so še posebno občutljivi za uničujoče delovanje prostih radikalov.

    Proti delovanju prostih radikalov si lahko pomagamo z uživanjem hrane, bogate z antioksidanti, saj slednji zmanjšujejo učinke prostih radikalov. Antioksidanti izničijo proste radikale in preprečujejo njihovo uničujoče delovanje. S prehrano, ki je bogata z antioksidanti, lahko tako zelo uspešno upočasnimo procese staranja in izboljšamo spomin.

    Možgani spomin hrana

    Živila z veliko antioksidanti

    Najpomembnejši antioksidanti so vitamini A, C in E, ki jih je v izobilju v svežem sadju in zelenjavi. Ti vitamini varujejo telo in možgane. Vitamina E in C na primer skupaj delujeta še močneje.

    Vitamini B-kompleksa ustvarjajo energijo za možgane

    Poraba možganov znaša kar 25 odstotkov celotne porabe našega telesa, kar je za tako majhen organ ogromno. Da bi se hrana lahko spremenila v energijo za prenos živčnih dražljajev, možgani potrebujejo čisto vse vitamine iz B-skupine. Brez njih so možgani manj dejavni, miselni procesi pa se upočasnijo. Največ vitaminov B-kompleska najdemo v pivskem kvasu, jetrih, celih zrnih žit (neoluščenem rižu, ječmenu, ovsu.

    Kaj vse ovira naš spomin

    Našim spominskim funkcijam zelo škodi čezmerno pitje alkohola, saj ovira delovanje vitaminov A, D, E, K, vseh vitaminov B-kompleksa ter magnezija. Zaradi tega smo raztreseni in zmedeni ter nesposobni jasno razmišljati. Kava, pravi čaj in različne energijske pijače vsebujejo kofein, zato lahko porušijo ravnovesje sladkorja v krvi, mi pa smo raztreseni, pozabljivi in utrujeni.

    PREBERITE TUDI:  Učinkovito proti kuhinjskim nadlogam

    Naj živila za boljše pomnjenje

    Jagodičevje

    V jagodičevju najdemo veliko aktivnih sestavin iz skupine flavonoidov, imenovanih antocianidini, ki delujejo kot izjemno močni antioksidanti. Antocianidini preprečujejo razgrajanje kolagena, ki skrbi za prožno kožo, sklepe in žile. Največ antocianidinov vsebujejo robidnice, brusnice, borovnice, črni ribez in črno grozdje. Jagodičje poleg antocianidinov vsebuje še veliko vitamina C in beta karotena.

    Korenje in sladki krompir

    Živo oranžna živila vsebujejo veliko beta karotena. Ta karotenoidni pigment se v telesu spremeni v vitamin A, ki predstavlja izjemno močno orožje proti prostim radikalom. Korenje vsebuje več beta karotena kot katerakoli druga zelenjava. V sladkem krompirju pa poleg beta karotena najdemo še veliko vitaminov C in E.

    Mastne ribe

    Maščobne kisline omega 3 so ključne pri varovanju tistih delov možganov, ki skrbijo za pošiljanje sporočil telesu. Ribe, ki vsebujejo veliko maščobnih kislin omega 3 so skuše, sardele, slanik … Prehrana, bogata z maščobnimi kislinami omega 3 ne varuje le živčnega sistema, ampak izboljšuje tudi mentalne sposobnosti.

    Pivski kvas

    Pivski kvas ni kvas, ki ga uporabljamo za testo. Vsebuje 16 aminokislin, 14, mineralov in 17 vitaminov. Poleg tega, da z njim skrbimo za boljše spominske funkcije, pa je pivski kvas tudi okusen dodatek številnim jedem. Pivski kvas je zelo bogat z vitamini B-kompleksa, ki, kot smo že omenili, skrbi za spreminjanje hrane v energijo za možgane. Pivski kvas vsebuje tudi veliko železa, kroma, kalija in magnezija, zaradi česar pozitivno vpliva na našo budnost, zbranost in energijo. Pivskemu kvasu naj se izogibajo ljudje, ki imajo težave s putiko ali ledvičnimi kamni, saj vsebuje veliko purinov.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte