Meditacija prinaša izjemno pozitivne učinke na naše psihično zdravje. Vendar pa se mnogi ljudje zelo težko zberejo med klasično meditacijo, ki zahteva sedenje pri miru, zato zelo hitro obupajo. A eden izmed čarov meditiranja je prav to, da ne obstaja zgolj ena sama, pravilna oblika meditacije. Številni tako prisegajo na drugačne vrste meditacije, ki so združene z drugimi dejavnostmi. Dobro je seveda, da so to dejavnosti, ki so sestavljene iz ponavljajočih se vzorcev, saj to pomaga umiriti misli. Nimate prave predstave, kako naj bi bile videti tovrstne »aktivne meditacije«? Ponujamo vam nekaj zanimivih predlogov …


Meditacija v naravi

Meditacija med hojo

Hoja je kot nalašč za to, da jo združite z meditacijo. Ste na primer vedeli, da so bili labirinti primarno namenjeni prav temu, da se hoja preplete s posebno obliko meditiranja, ko preusmerimo misli od vsakodnevnih skrbi in poskušamo »misliti na nič«? Seveda pa za tovrstno aktivno meditacijo ne potrebujete nujno labirinta. Na naslednjem sprehodu preprosto poskušajte s tehnikami, ki so sicer značilne za klasično, sedečo meditacijo. Osredotočite svoje misli na dihanje. Če opazite, da vam misli odtavajo, počasi usmerite svojo pozornost nazaj. Tu je seveda pomembno, da izberete neprometno pot, ki jo že dobro poznate.

Pobarvanke za odrasle

Kdo pravi, da je barvanje samo za otroke. V zadnjih letih so postale pobarvanke za odrasle izjemno popularne. Eden izmed najpomembnejših razlogov za njihovo priljubljenost je zagotovo ta, da ne zahtevajo velikih miselnih naporov oziroma da so zaradi ponavljajočih se gibov kot nalašč za to, da »zdrsnete« v posebno obliko meditiranja.

Petje kot meditacija

V mnogih religijah je petje razumljeno kot nekakšna meditacija. Že v osnovi petje zahteva večjo osredotočenost na dihanje, za lažje doseganje meditativnega stanja pa poskrbi tudi ponavljanje ritma in besed. Če vam ne ustreza običajna meditacija, kjer morate sedeti na mestu, negibni in v popolni tišini, je vsekakor vredno poskusiti s to malce drugačno »tehniko« meditacije.


Meditacijo lahko združite celo z gospodinjskimi opravili

Zagotovo ste imeli že kdaj občutek, da so mnoga gospodinjska opravila strašansko monotona. Tisto, kar se zdi na prvi pogled kot slabost, pa lahko postane s pravim pristopom v hipu prednost. Pomivanje posode, sesanje, zlaganje oblačil ipd. so idealna opravila za to, da svojo pozornost usmerite na dihanje. Tako tudi ni več prostora za izgovore, da preprosto nimate časa za meditacijo. Ko boste opazili pozitivne učinke teh »aktivnih meditacij«, se prav lahko zgodi, da boste komaj čakali, da se lotite pospravljanja in čiščenja, saj bo to postal čas, namenjen globoki sprostitvi.

VEČ VSEBIN: