0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Ekologija & OkoljeVplivneži v paniki: obeta se prepoved promoviranja hitre mode

Vplivneži v paniki: obeta se prepoved promoviranja hitre mode

MORDA VAS ZANIMA

Kot se zdi, je oglaševalcem hitre mode odklenkalo. Uničujoče posledice hitre mode so sicer znane že dolgo, vendar so bili politiki do nedavnega pri spopadanju s to problematiko precej zadržani. Zdaj pa je francoski parlament potrdil zakonski osnutek, ki predvideva precej strožje omejitve za industrijo hitre mode. Gre za izjemno pomembno glasovanje, ki lahko spodbudi podobne premike tudi v drugih evropskih državah, pa tudi drugod po svetu.

- Oglas -

Zakon čaka na potrditev senata

Poleg omejitve oglaševanja potrjeni zakonski osnutek predvideva tudi kazni, ki jih bodo morali plačati proizvajalci oblačil, ki ustrezajo oznaki hitra moda. Praviloma gre za zelo poceni in nekvalitetna oblačila, ki se izdelujejo masovno. Izdelava teh oblačil je pogosto povezana s kršenjem osnovnih delavskih pravic. Obenem pa gre za oblačila, ki močno onesnažujejo okolje. Predvidene kazni naj bi tako pomagale vsaj deloma zajeziti škodo, ki jo hitra moda povzroča okolju. Potrditev zakonskega osnutka v parlamentu sicer še ne pomeni, da je bil zakon sprejet. O osnutku mora namreč zdaj glasovati še senat.

»Ultra hitra moda je ekološka katastrofa!«

Francoski minister za ekologijo, trajnostni razvoj in energijo Christophe Béchu je na družbenem omrežju X zapisal, da se je potrditve zakonskega osnutka v parlamentu izjemno razveselil in da gre za zelo pomemben korak, ki lahko tlakuje pot občutni redukciji negativnega okoljskega vpliva tekstilne industrije. Béchu verjame, da je »ultra hitra moda« ekološka katastrofa: oblačila so običajno nekvalitetna, kupujejo se impulzivno, nato pa so redko nošena in hitro zavržena. Tako ni presenetljivo, da podpira predlagano prepoved oglaševanja izdelkov, ki ustrezajo oznaki hitra moda, pri čemer je vključeno tudi oglaševanje teh izdelkov s pomočjo vplivnežev na družbenih omrežjih. Béchu je obenem prepričan, da bi morali biti potrošniki bolje seznanjeni z okoljskim vplivom oblačil in da bi se jih moralo spodbujati tega, da posamezne kose nosijo čim večkrat.

Poslovne prakse korporacije Shein veljajo za posebno problematične

Glavna tarča osnutka zakona, ki ga je potrdil francoski parlament, je kitajsko-singapurska korporacija Shein. Gre za spletnega trgovca oblačil, ki ponuja kar približno 900-krat več izdelkov od tradicionalnih francoskih znamk. Vsakodnevno je v ponudbo uvrščenih kar 7200 novih modelov, skupno pa je na voljo šokantnih 470.000 različnih izdelkov. Princip poslovanja podjetja Shein ogroža številne manjše trgovce, ki zelo težko tekmujejo s takšno ponudbo in tako nizkimi cenami. Seveda ima vse to svoj davek – tako okoljski kot tisti, ki je povezan z delavskimi pravicami oziroma zagotavljanjem osnovnih pogojev za varno delo, ki omogoča preživetje. V povezavi s poslovnim modelom, ki ga je implementirala korporacija Shein, se tako pogosto govori kot o »ultra hitri modi«.

- Oglas -

Kazni zaradi negativnega vpliva na okolje bi lahko dosegle 10 € na artikel

Osnutek zakona sicer vključuje tudi ozaveščanje potrošnikov o negativnem vplivu hitre mode ter spodbujanje k ponovni uporabi in popravilu oblačil, vendar je večji delež odgovornosti za situacijo pripisan proizvajalcem. Če bo zakon sprejet, bodo morali proizvajalci oblačil plačevati kazni oziroma dodatne davke. Pri določanju konkretnih zneskov se bodo upoštevali ogljikovi izpusti oziroma negativen vpliv na okolje. Na višino zneska bo denimo vplivalo tudi to, ali je oblačilo mogoče reciklirati. Davek bi lahko znašal tudi do 10 € na artikel. To bi lahko zajezilo nelojalno konkurenco in podjetja spodbudilo k bolj trajnostnemu pristopu pri izdelavi oblačil.

Kot omenjeno, pa osnutek predvideva tudi prepoved oglaševanja znamk hitre mode. Gre za prepoved, podobno tisti, ki je že doletela industrijo fosilnih goriv. Lokalni proizvajalci oblačil so napovedane spremembe pozdravili z navdušenjem. Prepričani so, da je nedopustno, da ponudniki hitre mode z manipulativnimi oglaševalskimi taktikami spodbujajo potrošnike h kupovanju vedno novih oblačil, pri čemer se posamezni kosi v povprečju nosijo samo od 7- do 8-krat. Obenem opozarjajo, da ta podjetja v resnici ne zagotavljajo novih delovnih mest, ampak jih uničujejo.

 

.

NAJNOVEJŠE