0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

RubrikeZanimivostiVoznik in sovoznik zaspala med vožnjo Tesle

Voznik in sovoznik zaspala med vožnjo Tesle

MORDA VAS ZANIMA

Že kar nekaj časa se ugiba, kdaj bo končno napočil čas, ko bodo avtomobili delo opravljali namesto nas – ko bodo torej lahko vozili sami, ne da bi bilo potrebno kakršno koli sodelovanje voznikov. Čeprav bo tudi prihodnost vožnje verjetno precej bolj avtomatizirana, kot je danes, pa avtomobili, ki bi lahko vozili povsem samostojno, najverjetneje še ne bodo tu tako kmalu, kot si predstavljajo nekateri. Poznamo sicer že vozila s t. i. avtopilotom, ki pa jih nikakor ne smemo precenjevati. O tem priča tudi vedno več primerov voznikov tovrstnih avtomobilov, ki so bili prepričani, da funkcija avtopilota pomeni, da se lahko med vožnjo povsem odklopijo …

- Oglas -

Hitrost vozila je narastla vse do 150 kilometrov na uro 

Eden izmed primerov precenjevanja funkcije avtopilota se je zgodil lanskega julija v Kanadi. Policija je takrat prejela obvestilo, da je bil na cesti opažen avtomobil Tesla Model S, ki je vozil občutno prehitro. Ko so policisti končno izsledili avtomobil, so ugotovili, da vozi s hitrostjo kar 140 kilometrov na uro, ob tem pa so opazili še nekaj bolj nenavadnega. Zdelo se je namreč, da za volanom avtomobila ni nikogar. Policija je tako poskrbela za hiter umik drugih vozil s cestišča in začela zasledovati problematični avtomobil, ki je še naprej pospeševal. Hitrost je narastla že na 150 kilometrov na uro, ko je policistom končno uspelo ustaviti podivjano vozilo. Ob tem so naleteli na novo presenečenje – tako voznik kot sovoznik sta namreč spala s povsem znižanima sedežema.

Thesla Model S

Avtopilot ne pomeni, da ni potrebna zbranost oz. pozornost na dogajanje na cesti

»Voznik« tesle, ki je mislil, da lahko med vožnjo brez težav zadrema, saj je domneval, da bo avtopilot prevzel vse njegove naloge, je bil 20-letni mladenič, ki si je zaradi svojega vedenja seveda kasneje pridružil tudi kazen zaradi ogrožanja soudeležencev v prometu. Dogodek je seveda sprožil nov val opozoril o tem, da varnosti sistemi v vozilih z avtopilotom še niso tako napredni, da lastnikom tovrstnih vozil ne bi bilo treba ohranjati stalne pozornosti. Nujno je torej budno opazovanje dogajanja na cestišču in ustrezno odzivanje.

Znani tudi primeri podobnih nesreč z usodnimi posledicami

Kanadski primer mladeniča, ki je napačno interpretiral funkcijo avtopilota in precenjeval zmožnosti svojega vozila, sicer žal še zdaleč ni bil prvi, prav tako pa ne zadnji tovrstni primer. V večini primerov je šlo prav za vozila znamke Tesla. Po dogodku v Kanadi se je denimo zgodil še precej bolj nevaren incident v Združenih državah Amerike. Avgusta lani je tako voznik tesle v zvezni državi Severna Karolina med vožnjo trčil v policijsko vozilo, kasneje pa se je izkazalo, da se je po vklopu avtopilota odločil, da si ogleda film. Na srečo kljub trčenju v tem primeru ni bilo hujših posledic. Po drugi strani pa so znani tudi primeri podobnih nesreč s precej hujšim izidom. Voznik tesle, ki je leta 2018 v Kaliforniji pozabil na to, da se ne more zanašati zgolj na funkcijo avtopilota, in ki se je tako odločil, da si čas v avtomobilu krajša z igranjem igric na svojem pametnem telefonu, se je zaletel v betonsko pregrado, trčenje pa je bilo zanj usodno. Čeprav Elon Musk napoveduje, da bodo vozila znamke Tesla v prihodnosti 100-odstotno avtomatizirana oziroma avtonomna, je torej nujno upoštevati, da gre za zdaj še vedno zgolj za t. i. polavtomatska vozila, ki ne dopuščajo pravega prostora za voznikovo nezbranost na cesti.

NAJNOVEJŠE