Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.

Mikroplastika prvič odkrita tudi v človeški krvi

Mikroplastika je bila namreč prvič v zgodovini odkrita celo v človeški krvi.

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev.

Težave s spanjem pri otrocih: 5 korakov do kakovostnejšega spanca

Kako lahko kot starši poskrbite, da bo motenj spanja pri vašem otroku čim manj?

Bulgurjeva solata z zelenjavo (tabbouleh)

Recept za odlično bulgurjevo solato z zelenjavo (tabbouleh).

Izkušnja skorajšnje smrti – več kot samo halucinacija

Opisi izkušnje skorajšnje smrti so malodane univerzalni, saj so si med sabo zelo podobni, ne glede na kulturno okolje in druge okoliščine.

Večina ljudi misli, da se prehranjuje precej bolj zdravo, kot se v resnici

Ali menite, da je vaša prehrana zdrava? Verjetnost za to, da se motite, je precejšnja, vsaj če sklepamo po novi raziskavi.

Blazina, ki diha – nov izum za pomoč pri anksioznosti

Blazino so razvili raziskovalci z univerze v Bristolu. Osnovni cilj je bila izdelava splošno dostopne naprave za pomoč pri anksioznosti, ki jo bo mogoče uporabiti kadar koli in kjer koli.
Zdravje & prehranaVečni zaspanci: 7 možnih razlogov, zakaj se tako težko spravite iz postelje

Večni zaspanci: 7 možnih razlogov, zakaj se tako težko spravite iz postelje

MORDA VAS ZANIMA

Jutranje zanašanje na funkcijo dremeža na telefonu je zelo pogosta navada. Če spadate med tiste, ki jih jutranji zvok budilke vedno ujame nepripravljene, je pametno, da poskušate poiskati razlog za to. »Večni zaspanci« namreč k temu, da se zjutraj tako težko spravijo iz postelje in da so nato večino časa zelo utrujeni, pogosto prispevajo z neustreznimi navadami. Ni torej nujno, da se sprijaznite s tem, da »takšni pač ste«. Obstajajo namreč ukrepi, ki poskrbijo, da se boste končno zbujali naspani in polni energije. Pri tem je pomembno predvsem izogibanje določenim napakam, povezanim s spanjem …

1. Pred spanjem popijete preveč vode

- Oglas -

Skrb za to, da popijemo dovolj tekočine, je seveda izjemno pomembna. Vendar pa vam priporočamo, da poskušate piti predvsem čez dan, zvečer oziroma neposredno pred spanjem pa naj bo količina popite tekočine manjša. Pogosto zbujanje zaradi potrebe po uporabi stranišča ima lahko namreč zelo negativen vpliv na kakovost vašega spanca. Ko zazvoni budilka, ste tako posledično precej bolj nenaspani, kot bi bili sicer. 

2. Večerno pitje alkohola

Še precej bolj problematične kot druge vrste tekočine pa so seveda alkoholne pijače v večernih urah. Čeprav vam lahko pomagajo pri tem, da zaspite hitreje, bo nato noč najverjetneje zelo nemirna. Že manjše količine alkohola imajo namreč zelo negativen vpliv na t. i. REM-faze. Gre za faze globokega spanca, ki je nujen za to, da imamo zjutraj občutek naspanosti.

3. Neurejen urnik spanja in zbujanja

Ljudje, ki se med tednom zelo težko spravijo iz postelje, poskušajo pogosto nadomestiti zamujeni spanec med vikendi. Vendar pa lahko to zgolj poglobi vaše težave. Ker vaše telo ne bo navajeno na ustaljen urnik spanja in budnosti, boste med tednom težje zaspali, posledično pa bo jutranje zbujanje še bolj mučno.

Zaspanost

4. Preobilni obroki pred spanjem

Slabša kakovost spanca, ki nato vpliva na jutranje težave z zbujanjem oziroma vstajanjem, je lahko povezana tudi z vašimi prehranjevalnimi navadami. Če si pred spanjem pogosto privoščite obilen obrok, vam svetujemo, da ga zamenjate z lažjim prigrizkom, ki naj vsebuje največ 250 kalorij in čim manj sladkorja.

5. Odvisnost od elektronskih naprav

- Oglas -

Ali večino večerov preživite na svojem telefonu ali pred televizijo? To najbrž pomeni, da v posteljo odhajate precej pozneje, kot bi bilo dobro, saj se je pogosto težko odklopiti, ko je čas za to. Hkrati pa lahko večerna izpostavljenost modri svetlobi, ki jo oddajajo elektronske naprave, negativno vpliva na kakovost vašega spanja. Če se boste osvobodili odvisnosti od elektronskih naprav, lahko torej pričakujete tudi precej manj težav z jutranjim zbujanjem.

6. Preveč spanja

Morda se sliši protiintuitivno, vendar je lahko razlog za stalno utrujenost tudi nasproten od pričakovanega. Ni namreč nujno, da se tovrstne težave pojavljajo le pri ljudeh, ki spijo premalo, oziroma v primeru manj kakovostnega spanca, ampak ima lahko podobne učinke tudi pretiravanje s spanjem. Dobro je, da poskušate poiskati zlato sredino, torej količino spanja, ki bo skladna z dejanskimi potrebami vašega telesa.

7. Spalna apneja in druge zdravstvene težave

Jutranje obupovanje ob zvoku budilke je sicer večinoma res povezano z neustreznimi navadami, vendar pa so lahko včasih vzroki za tovrstne težave tudi precej globlji in povezani z resnejšimi boleznimi oziroma motnjami. Za pogosto utrujenost je lahko med drugim kriva spalna apneja. Gre za motnjo, za katero so značilne krajše prekinitve dihanja med spanjem. Spanec je tako precej manj kakovosten, seveda pa je spalna apneja povezana tudi s precej resnejšimi nevarnostmi. Če sumite, da trpite za to motnjo, je torej vsekakor pametno, da čim prej obiščete zdravnika.

Preberite tudi: Nespečnost – zakaj nas muči in kakšne rešitve poznamo?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×