Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.
Zdravje & prehranaOpustitev pitja kave: pozitivni in negativni učinki, ki jih lahko pričakujete

Opustitev pitja kave: pozitivni in negativni učinki, ki jih lahko pričakujete

MORDA VAS ZANIMA

Ali razmišljate, da bi se povsem odpovedali kavi? Če si običajno privoščite več skodelic dnevno, bo imelo to seveda velik vpliv na vaše zdravje in počutje. Pričakujete lahko tako pozitivne kot negativne učinke. Na srečo so negativne spremembe večinoma zgolj začasne oziroma kratkotrajne, vendar je dobro, da se nanje pripravite, saj bo tako manj nevarnosti za opustitev načrta …

1. Glavoboli

- Oglas -

Prenehanje pitja kave pomeni, da telo prikrajšate za dozo adrenalina in dopamina, ki je je bilo vajeno. Po drugi strani pa se povečajo količine adenozina – hormona, ki je povezan z utrujenostjo. Posledica teh sprememb so pogostejši glavoboli, kar pa na srečo ne traja predolgo. Če želite zmanjšati nevarnost za glavobole, je pomembno predvsem to, da se opuščanja kave lotite postopoma.

2. Spremembe telesne teže

Odpoved kavi lahko vpliva tudi na vašo telesno težo. Če ste svoji kavi pogosto dodajali večje količine sladkorja, mleka, smetane ipd., se lahko znebite precejšnje količine nepotrebnih kalorij, posledično pa lahko pričakujete zmanjšanje telesne teže. Vendar pa je možno tudi povišanje, saj kava učinkuje kot začasni zaviralec apetita. Ker boste po opustitvi kave obenem vsaj nekaj časa najverjetneje nekoliko bolj utrujeni, kot ste sicer, bo vaše telo hlepelo po sladkarijah in drugih virih »hitre energije«. Tako vam svetujemo, da imate pri sebi zdrave prigrizke, saj bo tako možnost za poseganje po nezdravi, zelo kalorični hrani manjša.

3. Manj težav s spanjem

Ena največjih koristi, ki jih običajno prinese opustitev pitja kave, je zmanjšanje težav, povezanih s spanjem. Če zvečer pogosto težko zaspite in/ali če je vaš spanec pogosto zelo nemiren, je lahko to povezano prav s kofeinom oziroma vnosom prevelikih količin te snovi. Vaše telo bo sicer potrebovalo nekaj časa, da se prilagodi na spremembo, vendar boste sčasoma najverjetneje opazili, da je postal vaš spanec bistveno kakovostnejši.

4. Večja umirjenost

Dober razlog, zaradi katerega je smiselno vsaj razmisliti o opustitvi kave oziroma o zmanjšanem vnosu tega napitka, so zagotovo tudi pogoste težave z nemirom, tesnobo in nadpovprečno razdražljivostjo. Kava – še posebej če gre za velike količine – lahko namreč sproži stresni odziv. Nekateri ljudje so nadpovprečno občutljivi na kofein, zato lahko izločitev te snovi prinese občutno izboljšanje počutja.

5. Začasne težave z zaprtostjo

- Oglas -

Kofein učinkuje kot blago odvajalo. Jutranja skodelica kave lahko tako pripomore k hitrejši prebavi, zato imajo ljudje, ki so se odpovedali kavi, običajno več težav z zaprtjem. Vendar pa to ne bi smel biti razlog za vrnitev k starim navadam. Obstajajo namreč precej bolj zdravi načini za spodbujanje prebave. Poskrbite predvsem za to, da boste zaužili dovolj tekočine in pojedli dovolj vlaknin. K rednemu odvajanju blata pa lahko pripomore tudi pogostejše gibanje.

6. Slabša zbranost

V obdobju neposredno po opustitvi kave vaša zbranost verjetno ne bo najboljša. Vztrajajte in zaupajte v to, da se bo situacija že kmalu izboljšala. Raziskava, ki je bila leta 2014 objavljena v reviji British Journal of Psychology, je razkrila, da lahko tovrstne negativne učinke zelo uspešno ublažimo z žvečenjem žvečilnega gumija, ki vsebuje meto oziroma mentol. Pametno je torej, da si priskrbite vsaj nekaj zavojčkov, preden se dokončno poslovite od kave.

7. Lepši zobje

Redno pitje kave ima precej bolj negativen vpliv na vaše zobe, kot si verjetno predstavljate. Najočitnejša negativna posledica pitja kave je zabarvanje zob. Vendar pa estetske težave niso edina nevarnost. Zaradi kislosti lahko namreč kava vpliva celo na propadanje zobne sklenine, kar lahko privede do precej resnejših težav, povezanih z zobmi.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×