Novi francoski minister za okolje Nicolas Hulot je pred kratkim presenetil z zelo drzno napovedjo. Kot je povedal, naj bi namreč Francija do leta 2040 prepovedala prodajo vseh vozil z motorjem na bencin ali dizelsko gorivo. Do leta 2040 pa naj bi se vzpostavila tudi prepoved vseh novih projektov, ki temeljijo na uporabi bencina, plina ali premoga.

Subvencije za menjavo starejših vozil z okolju prijaznejšimi alternativami

dizel - diesel

Načrtovani ukrepi so bili razkriti na tiskovni konferenci, ki jo je organiziral pred kratkim izvoljeni francoski predsednik Emmanuel Macron. Minister Hulot je ob tem povedal še, da bodo prizadevanja, da bi postala Francija do leta 2050 država brez ogljikovih izpustov, zahtevala kar precej finančnih investicij. V prehodnem obdobju pa naj bi bile prebivalcem Francije na voljo tudi finančne spodbude za menjavo vozil z visokimi izpusti za okolju prijaznejše alternative. Tako bo finančna pomoč na voljo vsem lastnikom vozil na dizelski pogon, starejših od leta 1997, in vozil z motorjem na bencin, ki so starejša od leta 2001.

Lastniki omenjenih vozil se bodo lahko odločili za nakup novega ali rabljenega vozila, ki povzroča manj izpustov kot njihov trenutni avtomobil. Hulot je načrtovane spremembe označil kot resnično revolucijo. Čeprav se zaveda, da bo doseganje zastavljenega cilja zelo naporno, še posebej za izdelovalce avtomobilov, pa meni, da je francoska avtomobilska industrija pripravljena na prehod. Navsezadnje prav avtomobili znamk Peugeot, Citroen in Renault zasedajo prva mesta med večjimi proizvajalci vozil, katerih avtomobili povzročajo najmanj ogljikovih izpustov.

Okoljska problematika kot vprašanje javnega zdravja

Nicolas Hulot je izpostavil tudi znanega proizvajalca vozil Volvo. V omenjenem podjetju so namreč pred kratkim oznanili svoje načrte, da bodo od leta 2019 izdelovali le še električna in hibridna vozila. S tem bo postalo podjetje Volvo prvi večji proizvajalec vozil, ki se bo v celoti odpovedal uporabi izključno motorja z notranjim izgorevanjem. Potezo Volva naj bi spodbudile predvsem zahteve potrošnikov.  Francoski minister za okolje Hulot tako meni, da rešitve vsekakor obstajajo, problematika pa je po njegovem mnenju del vprašanja javnega zdravja. Mnoga francoska mesta, med njimi tudi Pariz, se namreč soočajo s hudim onesnaženjem zraka.

Pot do zastavljenega cilja bo dolga in naporna

Francija sicer ni edina država, kjer nameravajo močno omejiti ali celo prepovedati vozila, ki uporabljajo motor z notranjim izgorevanjem. Podobne načrte imajo na primer tudi v Nemčiji in Indiji, še posebej zagreti pa so na Nizozemskem in Norveškem, kjer želijo vozila, ki imajo izključno motor z notranjim izgorevanjem, odpraviti že do leta 2025. Tako pot Francije kot drugih držav pa bo zagotovo še zelo naporna. V Francije je na primer trenutno več kot 95 odstotkov prodanih vozil takšnih, ki delujejo na bencin ali dizelsko gorivo. Do cilja bo torej treba narediti še kar nekaj korakov.

Obljube Hulota je sicer treba razumeti tudi v luči napovedi novega francoskega predsednika. Po tem ko je Trump sporočil, da Združene države Amerike odstopajo od pariškega podnebnega sporazuma, je namreč Macron obljubil, da bo Francija prevzela vodilno vlogo v boju proti podnebnim spremembam. Namesto znanega Trumpovega gesla, da želi narediti Ameriko spet veliko, je Macron obljubil, da bo naredil velik naš planet, in povabil vse ameriške podnebne strokovnjake v Francijo.