Novi francoski minister za okolje Nicolas Hulot je pred kratkim presenetil z zelo drzno napovedjo. Kot je povedal, naj bi namreฤ Francija do leta 2040 prepovedala prodajo vseh vozil z motorjem na bencin ali dizelsko gorivo. Do leta 2040 pa naj bi se vzpostavila tudi prepoved vseh novih projektov, ki temeljijo na uporabi bencina, plina ali premoga.
Subvencije za menjavo starejลกih vozil z okolju prijaznejลกimi alternativami

Naฤrtovani ukrepi so bili razkriti na tiskovni konferenci, ki jo je organiziral pred kratkim izvoljeni francoski predsednik Emmanuel Macron. Minister Hulot je ob tem povedal ลกe, da bodo prizadevanja, da bi postala Francija do leta 2050 drลพava brez ogljikovih izpustov, zahtevala kar precej finanฤnih investicij. V prehodnem obdobju pa naj bi bile prebivalcem Francije na voljo tudi finanฤne spodbude za menjavo vozil z visokimi izpusti za okolju prijaznejลกe alternative. Tako bo finanฤna pomoฤ na voljo vsem lastnikom vozil na dizelski pogon, starejลกih od leta 1997, in vozil z motorjem na bencin, ki so starejลกa od leta 2001.
Lastniki omenjenih vozil se bodo lahko odloฤili za nakup novega ali rabljenega vozila, ki povzroฤa manj izpustov kot njihov trenutni avtomobil. Hulot je naฤrtovane spremembe oznaฤil kot resniฤno revolucijo. ฤeprav se zaveda, da bo doseganje zastavljenega cilja zelo naporno, ลกe posebej za izdelovalce avtomobilov, pa meni, da je francoska avtomobilska industrija pripravljena na prehod. Navsezadnje prav avtomobili znamk Peugeot, Citroen in Renault zasedajo prva mesta med veฤjimi proizvajalci vozil, katerih avtomobili povzroฤajo najmanj ogljikovih izpustov.
Okoljska problematika kot vpraลกanje javnega zdravja
Nicolas Hulot je izpostavil tudi znanega proizvajalca vozil Volvo. V omenjenem podjetju so namreฤ pred kratkim oznanili svoje naฤrte, da bodo od leta 2019 izdelovali le ลกe elektriฤna in hibridna vozila. S tem bo postalo podjetje Volvo prvi veฤji proizvajalec vozil, ki se bo v celoti odpovedal uporabi izkljuฤno motorja z notranjim izgorevanjem. Potezo Volva naj bi spodbudile predvsem zahteve potroลกnikov.ย Francoski minister za okolje Hulot tako meni, da reลกitve vsekakor obstajajo, problematika pa je po njegovem mnenju del vpraลกanja javnega zdravja. Mnoga francoska mesta, med njimi tudi Pariz, se namreฤ sooฤajo s hudim onesnaลพenjem zraka.
Pot do zastavljenega cilja bo dolga in naporna
Francija sicer ni edina drลพava, kjer nameravajo moฤno omejiti ali celo prepovedati vozila, ki uporabljajo motor z notranjim izgorevanjem. Podobne naฤrte imajo na primer tudi v Nemฤiji in Indiji, ลกe posebej zagreti pa so na Nizozemskem in Norveลกkem, kjer ลพelijo vozila, ki imajo izkljuฤno motor z notranjim izgorevanjem, odpraviti ลพe do leta 2025. Tako pot Francije kot drugih drลพav pa bo zagotovo ลกe zelo naporna. V Francije je na primer trenutno veฤ kot 95 odstotkov prodanih vozil takลกnih, ki delujejo na bencin ali dizelsko gorivo. Do cilja bo torej treba narediti ลกe kar nekaj korakov.
Obljube Hulota je sicer treba razumeti tudi v luฤi napovedi novega francoskega predsednika. Po tem ko je Trump sporoฤil, da Zdruลพene drลพave Amerike odstopajo od pariลกkega podnebnega sporazuma, je namreฤ Macron obljubil, da bo Francija prevzela vodilno vlogo v boju proti podnebnim spremembam. Namesto znanega Trumpovega gesla, da ลพeli narediti Ameriko spet veliko, je Macron obljubil, da bo naredil velik naลก planet, in povabil vse ameriลกke podnebne strokovnjake v Francijo.


