Tudi Renault osumljen goljufije pri testiranju škodljivih izpustov

Znano francosko podjetje Renault, ki se ukvarja z izdelavo avtomobilov, je osumljeno goljufije na testih škodljivih izpustov, ki jih povzročajo njihova dizelska vozila. Zaradi preiskav je v zadnjih dneh vrednost delnic podjetja Renault padla za približno 3 odstotke. Do obtožbe je prišlo le dan po tem, ko so oblasti v ZDA sprožile podobno preiskavo v povezavi z domnevnimi goljufijami avtomobilskega podjetja Fiat Crystler. Te naj bi pri omenjenem podjetju izvedli z uporabo sumljivih računalniških programov pri določenih vozilih na dizelski pogon.

Renault

Pri Renaultu zanikajo vse obtožbe

Neodvisni francoski strokovnjaki so pred nekaj dnevi ugotovili, da so emisije dizelskih vozil določenih znamk, med njimi tudi vozil znamke Renault, nevarno visoke. Tako je bila že naročena preiskava o morebitni goljufiji, povezani s ključnimi sestavnimi deli vozil, prav tako pa naj bi se preverilo kvaliteto oziroma zanesljivost samih testov, ki so bili izvedeni.

Pri Renaultu sicer za zdaj še trdijo, da so motorji, vgrajeni v njihova vozila, skladni s francoskimi in evropskimi normativi ter da torej ni prišlo do kršitve zakonodaje. Predstavniki podjetja so zanikali obtožbe, da so vozila opremljena s posebno programsko opremo, ki naj bi vplivala na zanesljivost testiranja izpustov.

Podobno so vse obtožbe zanikali tudi predstavniki podjetja Fiat Crystler in se zavezali k temu, da bodo sodelovali s Trumpovo administracijo ter poskušali doseči pošteno razrešitev primera. Po podatkih ameriške Agencije za zaščito okolja so našli sumljive računalniške programe pri 1500 modelih Grand Cherokee in Dodge Ram, izdelanih med letoma 2014 in 2016. Ti računalniški programi naj bi omogočali avtomobilom večje količine izpustov dušikovih oksidov od dovoljenih, ne da bi to vplivalo na testiranje.

»Afera Volkswagen« še ni dobila pravega epiloga

V ozadju nedavnih obtožb, ki so jih deležni pri podjetjih Renault in Fiat Crystler, še vedno odmeva afera, povezana z vozili znamke Volkswagen. Ameriške oblasti so sicer prejšnjo sredo sporočile, da bodo pri nemškem avtomobilskem gigantu priznali krivdo glede treh točk iz obtožnice. Globa, ki jo bodo morali posledično plačati, naj bi znašala slabih 5 milijard evrov. Obtoženih je bilo tudi šest izvršnih direktorjev podjetja Volkswagen. Za pet izmed njih domnevajo, da se nahajajo v Nemčiji, eden pa je bil pred kratkim že aretiran v Miamiju.

Prihaja pa tudi že do skupinskih tožb evropskih voznikov vozil znamke Volkswagen. Če bo moralo podjetje Volkswagen izplačati tudi vse kupce njihovih vozil, ki niso skladna z zakonskimi predpisi, med katere spadajo tudi kupci določenih vozil znamke Škoda, Audi in Seat (vse to so namreč podružnična podjetja Volkswagna), jih bo to stalo še približno dodatne 4 milijarde evrov. Julija so sicer pri podjetju Volkswagen že sklenili sporazum glede poravnave nastale škode z ameriškimi kupci vozil, ki jim je bil ponujen odkup okoljsko neprimernih avtomobilov, ki jih je poskušalo podjetje prikazati ko precej bolj »zelene« oziroma ekološke, kot v resnici so.