Znano francosko podjetje Renault, ki se ukvarja z izdelavo avtomobilov, je osumljeno goljufije na testih Å¡kodljivih izpustov, ki jih povzroÄajo njihova dizelska vozila. Zaradi preiskav je v zadnjih dneh vrednost delnic podjetja Renault padla za pribliÅŸno 3 odstotke. Do obtoÅŸbe je priÅ¡lo le dan po tem, ko so oblasti v ZDA sproÅŸile podobno preiskavo v povezavi z domnevnimi goljufijami avtomobilskega podjetja Fiat Crystler. Te naj bi pri omenjenem podjetju izvedli z uporabo sumljivih raÄunalniÅ¡kih programov pri doloÄenih vozilih na dizelski pogon.
Pri Renaultu zanikajo vse obtoÅŸbe
Neodvisni francoski strokovnjaki so pred nekaj dnevi ugotovili, da so emisije dizelskih vozil doloÄenih znamk, med njimi tudi vozil znamke Renault, nevarno visoke. Tako je bila ÅŸe naroÄena preiskava o morebitni goljufiji, povezani s kljuÄnimi sestavnimi deli vozil, prav tako pa naj bi se preverilo kvaliteto oziroma zanesljivost samih testov, ki so bili izvedeni.
Pri Renaultu sicer za zdaj še trdijo, da so motorji, vgrajeni v njihova vozila, skladni s francoskimi in evropskimi normativi ter da torej ni prišlo do kršitve zakonodaje. Predstavniki podjetja so zanikali obtoşbe, da so vozila opremljena s posebno programsko opremo, ki naj bi vplivala na zanesljivost testiranja izpustov.
Podobno so vse obtoÅŸbe zanikali tudi predstavniki podjetja Fiat Crystler in se zavezali k temu, da bodo sodelovali s Trumpovo administracijo ter poskuÅ¡ali doseÄi poÅ¡teno razreÅ¡itev primera. Po podatkih ameriÅ¡ke Agencije za zaÅ¡Äito okolja so naÅ¡li sumljive raÄunalniÅ¡ke programe pri 1500 modelih Grand Cherokee in Dodge Ram, izdelanih med letoma 2014 in 2016. Ti raÄunalniÅ¡ki programi naj bi omogoÄali avtomobilom veÄje koliÄine izpustov duÅ¡ikovih oksidov od dovoljenih, ne da bi to vplivalo na testiranje.
»Afera Volkswagen« še ni dobila pravega epiloga
V ozadju nedavnih obtoÅŸb, ki so jih deleÅŸni pri podjetjih Renault in Fiat Crystler, Å¡e vedno odmeva afera, povezana z vozili znamke Volkswagen. AmeriÅ¡ke oblasti so sicer prejÅ¡njo sredo sporoÄile, da bodo pri nemÅ¡kem avtomobilskem gigantu priznali krivdo glede treh toÄk iz obtoÅŸnice. Globa, ki jo bodo morali poslediÄno plaÄati, naj bi znaÅ¡ala slabih 5 milijard evrov. ObtoÅŸenih je bilo tudi Å¡est izvrÅ¡nih direktorjev podjetja Volkswagen. Za pet izmed njih domnevajo, da se nahajajo v NemÄiji, eden pa je bil pred kratkim ÅŸe aretiran v Miamiju.
Prihaja pa tudi ÅŸe do skupinskih toÅŸb evropskih voznikov vozil znamke Volkswagen. Äe bo moralo podjetje Volkswagen izplaÄati tudi vse kupce njihovih vozil, ki niso skladna z zakonskimi predpisi, med katere spadajo tudi kupci doloÄenih vozil znamke Å koda, Audi in Seat (vse to so namreÄ podruÅŸniÄna podjetja Volkswagna), jih bo to stalo Å¡e pribliÅŸno dodatne 4 milijarde evrov. Julija so sicer pri podjetju Volkswagen ÅŸe sklenili sporazum glede poravnave nastale Å¡kode z ameriÅ¡kimi kupci vozil, ki jim je bil ponujen odkup okoljsko neprimernih avtomobilov, ki jih je poskuÅ¡alo podjetje prikazati ko precej bolj »zelene« oziroma ekoloÅ¡ke, kot v resnici so.