Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Zdravje & prehranaTolščak – podcenjen rastlinski vir omega-3-maščobnih kislin

Tolščak – podcenjen rastlinski vir omega-3-maščobnih kislin

MORDA VAS ZANIMA

Prepričanje, da so omega-3-maščobne kisline prisotne predvsem v živilih živalskega izvora, je zelo pogosto. Vendar lahko omenjene maščobne kisline v resnici najdemo tudi v številnih rastlinskih živilih – in to ne le v različnih vrstah oreščkov in semen. Med rastline, bogate z omega-3-maščobnimi kislinami, tako spada celo navadni tolščak, ki je pogosto po krivem dojet kot plevel. Če boste svoj jedilnik občasno popestrili s tolščakom, se boste torej lažje približali priporočenemu dnevnemu vnosu omega-3-maščobnih kislin, ki so zelo pomembne za dobro zdravje, predvsem za zdravje naših možganov in za protivnetno zaščito.

Precejšnje količine alfalinolenske kisline in eikozapentaenojska kislina v sledovih

- Oglas -

Tudi tisti, ki se zavedajo, da lahko telesu zagotovimo potrebne količine omega-3-maščobnih kislih izključno z rastlinskimi viri, se običajno omejujejo predvsem na živila, kot so orehi ter lanena semena in semena oljne kadulje oziroma čije. Pri tem pa pozabijo na manj očitne možnosti, kot je tolščak (pa tudi nekatere druge vrste zelenolistne zelenjave). Podobno kot v večini drugih rastlinskih virov omega-3-maščobnih kislin lahko v tolščaku najdemo predvsem alfalinolensko kislino, ki je ena od treh glavnih podvrst.

Za alfalinolensko kislino (ALK) je značilno, da se lahko v našem telesu pretvori v drugi dve najpomembnejši vrsti omega-3 maščobnih kislin, in sicer v eikozapentaenojsko (EPK) in dokozaheksaenojsko kislino (DHK). Pri tem pa je ena od posebnosti tolščaka ta, da lahko v njem najdemo tudi manjše količine eikozapentaenojske kisline. Čeprav je pomembna tudi alfalinolenska kislina, sta  dokozaheksaenojska in eikozapentaenojska še posebej koristni za zdravje, obenem pa se lahko pohvalita z boljšo biorazpoložljivostjo. To pomeni, da ju naše telo lažje absorbira in uporabi za svoje potrebe. Večje količine dokozaheksaenojske in eikozapentaenojske kisline sicer niso prisotne le v ribah, kar je prav tako eno od močno razširjenih zmotnih prepričanj, saj so odličen vir eikozapentaenojske in dokozaheksaenojske kisline alge oziroma olje alg. Prav alge so namreč osnovni vir omega-3-maščobnih kislin za ribe.

Tolščak izstopa v primerjavi z večino drugih vrst zelenolistne zelenjave

V tolščaku lahko najdemo nadpovprečno velike količine alfalinolenske kisline, vsaj v primerjavi z drugimi vrstami zelenolistne zelenjave, torej tiste vrste, ki jo lahko naš organizem uporabi za tvorbo dokozaheksaenojske in eikozapentaenojske kisline. Tolščak vsebuje tudi do sedemkrat več alfalinolenske kisline kot enaka količina špinače. Čeprav se na seznamih živil, ki vsebujejo omega-3-maščobne kisline, občasno znajde tudi zelenolistna zelenjava, bi si tolščak pri tem vsekakor zaslužil posebno omembo.

Omega-3-maščobne kisline niso edini razlog, zaradi katerega je smiselno uživanje tolščaka

Poleg omega-3-maščobnih kislin lahko v tolščaku najdemo še mnoge druge koristne snovi, ki so zelo pomembne za zdravje oziroma celo za življenje. Med drugim gre za rastlino, ki vsebuje precej vitamina C in nekatere pomembne vitamine iz skupine B, obenem pa lahko tolščak pomaga pri oskrbi telesa z določenimi minerali. Med drugim lahko v njem najdemo kalij, magnezij, kalcij in železo. Zelo dober razlog za uživanje tolščaka pa je zagotovo tudi to, da lahko v njem najdemo glutation. Gre za pomemben antioksidant s protivnetnim delovanjem, ki ščiti naše telo pred prostimi radikali in s tem pred oksidativnim stresom, ki lahko vodi do zelo resnih kroničnih bolezni.

Tolščak lahko dodate sendvičem, solatam in mnogim drugim jedem

- Oglas -

Možnosti uporabe tolščaka v prehrani so zelo raznolike. Ker nima zelo izrazitega okusa, ga lahko vključite v najrazličnejše obroke. Uporabiti ga je mogoče podobno, kot bi na primer uporabili vodno krešo. Dodate ga lahko solatam, sendvičem, namazom, zavitkom ipd. Možna je tudi toplotna obdelava, vendar pazite, da ga ne boste pražili predolgo.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×