Tek in hujšanje za začetnike

Tek je odličen način, s katerim lahko izgubimo odvečne kilograme in izboljšamo telesno pripravljenost. Če bi radi začeli teči, vas verjetno zanima, koliko in kako hitro teči, da bo to vplivalo na hujšanje.

Tek ponuja številne koristi za zdravje – hujšanje le ena izmed njih. Zavedati se moramo, da tek spodbuja izgorevanje kalorij, a zahteva tudi dobršno mero vztrajnosti in potrpežljivosti. Če ste pred začetkom ukvarjanja s tekom pretežno sedeli in se le malo gibali, lahko na začetku pričakujete hitrejšo izgubo kilogramov, seveda ob upoštevanju načel zdrave in uravnotežene prehrane.

tek in hujšanje

Se moram držati posebne diete?

Hujšati boste pričeli šele takrat, ko boste porabili več kalorij, kot jih zaužijete. Pri tem se odsvetuje drastično zmanjšanje vnosa kalorij, saj to lahko negativno vpliva na raven energije, ki jo še kako potrebujete med tekom.

Hrana pred tekom

Pred tekaškim treningom je treba zaužiti dovolj ogljikovih hidratov, ki napolnijo zaloge glikogena v mišicah. Če nekaj ur pred treningom niste jedli ogljikovih hidratov, si pred tekom privoščite enostavne ogljikove hidrate (npr. banana, marelica, breskev). Obrok neposredno pred tekom naj bo vsekakor manjši. V nobenem primeru se ne odpravite teči s praznim želodcem. Zadnji večji obrok je dobro zaužiti od pol do ene ure pred tekom, čeprav je to odvisno od človeka do človeka.

Kaj jesti po teku?

Telo je po treningu izčrpano – nutricionisti za hitrejšo regeneracijo priporočajo uživanje sladkega in nemastnega obroka od 15 minut do pol ure po teku. Če mu dodamo beljakovine, toliko bolje. Primer idealnega obroka po treningu je kombinacija beljakovinskega napitka in soka. Več maščobe lahko vsebuje naš naslednji obrok.

Hujšanje pred začetkom treniranja

Nekateri menijo, da bi bilo bolje, če bi nekoliko shujšali že pred začetkom ukvarjanja s tekom. Strokovnjaki so mnenja, da pri večini ljudi to ni potrebno, razen v primerih ekstremne patološke debelosti, ko je hoja bolj priporočljiva od teka. Najpomembneje je, da prisluhnemo svojemu telesu in se ne naprezamo preveč. Tek namreč predstavlja obremenitev za sklepe, srce in pljuča. To se še zlasti pokaže ob ekstremni debelosti, ko je indeks telesne mase nad 30. V takem primeru se je pred začetkom teka dobro posvetovati z zdravnikom. Enako velja tudi za starejše od 40 let.

Poraba kalorij med tekom

Količina kalorij, ki jih pokurimo med tekom, je najbolj odvisna od naše telesne teže. Z lahkotnim tekom (6–7 km/h) v eni uri porabimo od 200 do 500 kalorij. S povečevanjem hitrosti in dolžine teka porabo kalorij ustrezno povečamo. To je še posebej izrazito pri teku navkreber in uvedbi intervalnega teka, kjer se hitrejši tek izmenjuje z lahkotnejšim tekom ali hojo. Rezultatov hujšanja s tekom morda ne moremo pričakovati čez noč, je pa tek zagotovo ena najboljših investicij v zdravje in dobro počutje.

DELI