Hrana – varuh mladostne kože

Želite zdravo, sijočo in mladostno kožo? Recept zanjo je preprost: jejte zdravo in uravnoteženo, dovolj pijte in se veliko se gibajte. Lepo se sliši, a vsi vemo, da je ob stresnem življenjskem tempu to nemalokrat misija nemogoče. Zato začnite z majhnimi koraki.

Ni treba, da svoje življenje čez noč obrnete na glavo. Spremembe, ki vas bodo sčasoma pripeljale do želenih rezultatov, vpeljujte postopoma. Predstavljamo vam nekaj namigov oziroma spoznanj znanstvenikov, ki vam bodo pomagali na poti do lepšega videza in boljšega počutja.

Oljčno olje

Uporabljajte več olivnega olja

Če želite izgledati nekaj let manj kot ste dejansko stari, začnite uporabljati več oljčnega olja v prehrani. Francoskim znanstvenikom je namreč uspelo dokazati, da obstaja povezava med zdravo prehrano, ki vsebuje oljčno olje v večjih količinah, in mladostnostjo kože. Raziskavo so izvedli pri osebah v starosti od 45 do 60 let. Ugotovili so, da je bila koža pri ljudeh, ki so uporabljali oljčno olje v večjih količinah, bolj zdrava, sijoča in z manj gubami. Hladno stiskano deviško oljčno olje je namreč bogato z antioksidanti, kot so polifenoli in skvalen, kar pa ne drži za mešana rastlinska olja, ki generirajo proste radikale.

Vitamin C uživajte v izobilju

Se spomnite zgodb o mornarjih, ki so bili na ladjah dalj časa brez sadja in zelenjave – glavnega vira vitamina C? Zboleli so za skorbutom, za katerega je značilen skupek različnih simptomov, kot so:  izpadanje zob, dermatitis, počasno celjenje ran, vnetje sklepov, anemija, osteoporoza itd. Vitamin C je eden od najpomembnejših antioksidantov, ki so nujni za normalno delovanje telesa in obenem upočasnjujejo staranje kože. Hrana, bogata z vitaminom C, je predvsem sadje. Staranje upočasnjujeta tudi likopen in karoten, ki sta prisotna v zelenjavi. Omenjene snovi ščitijo kožo predvsem pred vplivom UV-žarkov, ki na njej povzročijo največ škode.

Ne pozabite na probiotike

V novejšem času so znanstveniki dokazali, da imajo probiotiki – poleg ugodnega vpliva na črevesje – tudi zelo pomembno vlogo za zdravje kože, saj povečajo odpornost kože proti različnim škodljivim dejavnikom iz okolja. Najdete jih v kislem zelju, jogurtu, kefirju, vloženi zelenjavi, tudi bananah.

Koža je ogledalo splošnega zdravstvenega stanja in počutja človeka. V svojo prehrano postopno vpeljujte drobne spremembe – dodajajte koristno in odstranjujte vse, kar je zdravju škodljivo. Ne pozabite na dovolj spanca, čim več gibanja na svežem zraku (če nimate časa za treninge, pojdite peš v službo ali po opravkih), če kadite, pa postopno zmanjšujte količino pokajenih cigaret, dokler te razvade ne opustite.

DELI